omsorgssvigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15.274 visninger
272 svar
0 synes godt om
25. januar 2012

Anonym trådstarter

er det en form for omsorgssvigt at lade sine børn være i dagpleje i 9-10 timer selv om man selv er hjemme og vasker tøj, ordner have, handler ind osv?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

come2

Anonym skriver:

er det en form for omsorgssvigt at lade sine børn være i dagpleje i 9-10 timer selv om man selv er hjemme og vasker tøj, ordner have, handler ind osv?

Det synes jeg bestemt ikke det er

Anmeld

25. januar 2012

MaybeBaby

Anonym skriver:

Jeg ved ikke om jeg vil kalde det omsorgssvigt, men ved at jeg personligt ikke kunne have min søn i fx DP i så mange timer, hvis jeg gik derhjemme. Havde jeg fri en dag, og jeg trængte til at få ordnet en masse, hvilket betød, jeg dermed ville få en masse tid til ham, når han så kom hjem, så kunne jeg godt finde på at sende ham afsted nogle timer. Men bestemt ikke noget, der ville ske flere gange om måneden. Og nok heller ikke lige 9-10 timer. Hvis der var så meget der skulle laves hver dag, så ville jeg på en eller anden måde finde pengene et sted til at få en til at hjælpe. 
Man har vel fået børn for at have dem?

Anmeld

25. januar 2012

Anonym trådstarter

come2 skriver:

Det synes jeg bestemt ikke det er

også selv om der aldrig er en fridag?

Anmeld

25. januar 2012

An&Jo

nej det kan man bestemt ikke sige det er..

det er bare en anden prioritering end andre bruger..

Min dreng er for det meste os afsted hver dag i så mange timer, men for det meste er han så os hjemme hvis jeg har fri, lige på nær de her dage hvor jeg skal have ro og masser af hvile..

man sender sine børn afsted i så mange timer af mange årsager, og jeg ville blive rigtig ked af hvis der var nogen der blandede sig i hvor længe mit barn var afsted..

Anmeld

25. januar 2012

Maja_4000

Jeg kunne i hvert fald ikke finde på det .. Caroline er afsted i MAX 7 timer af gangen .. Og det er ikke med min gode vilje

Anmeld

25. januar 2012

sarahb

Ved ikke om det er omsorgssvigt, men jeg ville selv ikke kunne gære det hvis jeg gik hjemme så ville det være korte dage og fridage.
Nu er de afsted nogle dage så mange timer men det er kun fordi vi begge arbejder og 2-3 gange om måneden må det blive fra 7-16.30 da det ramler sammen med skiftende arbejds tider.
Og bare de få dage får jeg det dæleme dårligt. Så hvis jeg gik hjemme og de var afsted så meget - så ville jeg ha dårlig smag i munden.

Anmeld

25. januar 2012

Carina:-)

Omsorgsvigt nej-

Men rigtigt trist at man ikke har lyst til at være sammen med sit barn.

Børn har ikke brug for 9-10 timer i inst.Men det kan være en nødvendighed hvis man skal passe et job og har lang transport.

Personligt fatter jeg intet af at man heller vil lade en anden være primær omsorgsperson for sit barn,når man har muligheden for andet.

Anmeld

25. januar 2012

come2

Anonym skriver:

også selv om der aldrig er en fridag?

Jeg synes det er iorden.

Jeg ved min søster også sender hendes dreng afsted, trods hun har fridag på jobbet.

Men det er simelthen for hun kan ordne en masse ting, uden ham. Handle og lign. som han er alt for træt til at blive slæbt med til efter dagpleje.

min søster er enlig.

Anmeld

25. januar 2012

SHERO

Bestemt ikke... ville ikke selv gøre det, men kan nu sagtens finde på at aflevere kl 7.30-15 på en fridag og få ordnet en masse... Men at barnet bliver afleveret når mor er hjemme, er vel ikke mere omsorgssvigt end hvis mor går på arbejde....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.