omsorgssvigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2012

M (:

PT skriver:

Min datter er afsted fra 8.30 - 15 hver dag - og det selvom jeg pt går hjemme på barsel.

Det er for hendes skyld, hun er afsted, da hun har brug for at være sammen med andre børn og blive stimuleret på en måde, som jeg ikke kan gøre (hun begyndte dog først i dp, da hun var 2 år gammel).

Jeg spiser ikke morgenmad med hende, da hun ikke er sulten, når hun vågner, så hun spiser, når hun kommer i dp.

Hun har dog en del fridage men aldrig korte dage, da jeg ikke vil rykke ved hendes rutiner i dp.

Jeg vil dog ikke kalde det omsorgssvigt, at jeg sender hende afsted, og jeg ville blive MEGET stødt og føle mig MEGET misforstået, hvis nogen anden kaldte det det, da jeg mener, jeg gør det for min datters skyld.

Hvis det stod til mig, ville jeg hellere have hende hjemme hele tiden - men hun er så stor, at det ikke ville være en løsning - hun ville rent ud sagt kede sig af at gå hjemme med mig hver dag.

Enig! 

Jeg synes det er vigtigt at tilgodese såvel børnenes som forældrenes behov.. Og det er jo svært at vide i denne sag, hvorfor børnene er afsted i så mange timer..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
M (: skriver:

Enig! 

Jeg synes det er vigtigt at tilgodese såvel børnenes som forældrenes behov.. Og det er jo svært at vide i denne sag, hvorfor børnene er afsted i så mange timer..

Præcis.

Det er så nemt at dømme meget hurtigt - men måske er det faktisk for børnenes skyld af den ene eller anden grund.

Anmeld

25. januar 2012

Anonym trådstarter

PT skriver:

Præcis.

Det er så nemt at dømme meget hurtigt - men måske er det faktisk for børnenes skyld af den ene eller anden grund.

jeg ved helt ærligt ikke hvor meget "for barnets skyld" det er når de er i institution 46 timer om ugen - også selv om forældrene har ferie

Anmeld

25. januar 2012

isabellasmor

Anonym skriver:

det er som om det er kommet bag på forældrene at det er et stort ansvar og hårdt at have børn....

Ja.. Det er så synd at børnene skal vokse op "udenfor hjemmet" på den måde... Kan ikke sætte mig ind i hvad der går af forældrene....

Anmeld

25. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Anonym skriver:

jeg ved helt ærligt ikke hvor meget "for barnets skyld" det er når de er i institution 46 timer om ugen - også selv om forældrene har ferie

Hvor gamle er børnene?

Har de særlige problemer, der måske er ekstra krævende af forældrene?

Har forældrene særlige problemer (som mange rigtig gode forældre kan have), der gør, at de måske ikke altid har det store overskud til børnene?

Er der andre ting i familiens liv, som gør at det hele er lidt svært for tiden, og for at børnene ikke skal mærkes af det, kommer de i institution for at have legekammerater og en hverdag?

Hvad jeg mener er, at der kan være mange sider af en sag, som andre ikke kender til, og som familien måske ikke deler med andre.

Ja, det er lange dage - men som sagt, så kan de have deres grunde til det

Anmeld

25. januar 2012

Kløver

Jeg synes ikke det er omsorgssvigt, da mange har arbejde hvor man ud duer arbejdet har transport frem og tilbage. Men hvis man går hjemme forstår jeg ikke at man vælger at lade sit barn være afsted hver dag i 9-10 timer. Hvorfor har man valgt at prioritere at få børn så, giver jo næsten ingen tid tilbage til at se børnene. Jeg ville ikke selv kunne aflevere børnene så mange timer når jeg går hjemme. Men hvis du mener det er det rette for jeres familie er det jo nok også det rette

Anmeld

25. januar 2012

aarhusmor

Anonym skriver:

så du mener altså ikke at børn har brug for en fridag eller en kort dag. at det gør ikke noget de er i institution 45-48 timer om ugen og de ikke holder ferie med deres forældre når de lige har taget en uges ferie sammen?

jo jeg mener de har godt af en fridag og en halv dag af og til. Jeg opfattede spørgsmålet som følgende: Er det ok at gå hjemme uden at have sit barn hjemme - hele tiden.

Anmeld

25. januar 2012

Sildefisk

hmm så skal jeg måske føle mig som en dårlig mor/ pædagog.

Jeg har gået ledig siden nov og skal starte i arbejde her 1. feb, mine børn kommer typisk i bh/vs ml 07.30-08.30 og er der til mellem 15-16 hver dag! De får indimellem en sjælden fridag, eller halv fridag som igår hvor jeg hentede kl. 12.

Dette er fordi jeg er alene mor 85% af tiden og JEG har altså også brug for alene tid+ tid til alle de ting, jeg IKKE når med 2 små rollinger!

Anmeld

25. januar 2012

Anonym trådstarter

PT skriver:

Hvor gamle er børnene?

Har de særlige problemer, der måske er ekstra krævende af forældrene?

Har forældrene særlige problemer (som mange rigtig gode forældre kan have), der gør, at de måske ikke altid har det store overskud til børnene?

Er der andre ting i familiens liv, som gør at det hele er lidt svært for tiden, og for at børnene ikke skal mærkes af det, kommer de i institution for at have legekammerater og en hverdag?

Hvad jeg mener er, at der kan være mange sider af en sag, som andre ikke kender til, og som familien måske ikke deler med andre.

Ja, det er lange dage - men som sagt, så kan de have deres grunde til det

jeg kender disse forældre rigtigt godt, og der er ingen problemer what so ever...
børnene er lige knap 2 år - det har været sådan lige siden de startede i dagpleje

Anmeld

25. januar 2012

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

Ja.. Det er så synd at børnene skal vokse op "udenfor hjemmet" på den måde... Kan ikke sætte mig ind i hvad der går af forældrene....

det kan jeg heller ikke...
det er bare så sørgeligt at forældrene ikke selv kan se det. de er endda træls over de sover længere tid i dagplejen end de gør hjemme i weekenden.
de sover 3 timers tid i dagplejen og 2 derhjemme. der ville forældrene gerne have det var omvendt. det har de sagt til mig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.