omsorgssvigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. januar 2012

SHERO

Anonym skriver:

her er det fra 6,50/7,00 - 16,30/17,00 så er det lige meget om det er arbejde eller fridag. eller om begge forældre holder ferie og begge er hjemme...

Jamen det er i min verden stadig ikke omsorgssvigt, hvis de afleverede et sted hvor de vidste barnet ikke ville få omsorg og blive aktiveret kunne jeg måske være enig. Men ja, synes da bestemt ikke det er optimalt for børnene, og man trist forældrene ikke har mere lyst til at være sammen med børnene. Men ikke omsorgsvigt...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. januar 2012

Nemesis

Nej det er det ikke.

Det er da trist der er forældre der har så lidt, overskud, energi, lyst?! til at være sammen med deres egne børn at de opfører sig sådan, men når de nu har det sådan er det da bedre at ungerne er et sted de rent faktisk får omsorg, mad, tør numse frem for at være hjemme og passe sig selv.

Her er mine børn afsted fra 8.30-9 til 15 ..nogle enkelte dage længere og det til trods for jeg går hjemme, men min dag er også nogle gange fuldt booket.

:-) Sisse

Anmeld

25. januar 2012

isabellasmor

Anonym skriver:

er det en form for omsorgssvigt at lade sine børn være i dagpleje i 9-10 timer selv om man selv er hjemme og vasker tøj, ordner have, handler ind osv?

Jeg synes det er tæt på en form for omsorgssvigt. Jeg synes det er noget meget mærkeligt noget at mange sender deres børn i institution når de bare render derhjemme. Ikke spiser morgenmad med dem, har endda oplevet folk sende deres børn afsted mens de er syge, for selv at gå hjem og have "voksentid" . Nej, der synes jeg sq man skulle have tænkt sig om før man valgte at starte familie. Hold op hvor ville jeg ikke gå glip af alle de ting de forældre går glip af, når de sender børnene afsted så mange timer hver dag ( vel og mærke hvis de bare går derhjemme, er det pga job, og defor en nødvendighed, så er det noget andet ) . 

Anmeld

25. januar 2012

An&Jo

Anonym skriver:

der er bare den her "sag" hvor børnene ALDRIG har en fridag. er altid i dagpleje 9-10 timer mandag til og med fredag. arbejde eller ej...
du skriver du for det meste har barnet hjemme ved fridage

Men det kan stadig ikke anses som omsorgssvigt.. Selvfølgelig er det synd for børnene, men hvis der bare ikke er det vilde overskud i hjemmet er det bedst for børnene at komme hjem til forældre der er fuldt opladet

Anmeld

25. januar 2012

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

Jeg synes det er tæt på en form for omsorgssvigt. Jeg synes det er noget meget mærkeligt noget at mange sender deres børn i institution når de bare render derhjemme. Ikke spiser morgenmad med dem, har endda oplevet folk sende deres børn afsted mens de er syge, for selv at gå hjem og have "voksentid" . Nej, der synes jeg sq man skulle have tænkt sig om før man valgte at starte familie. Hold op hvor ville jeg ikke gå glip af alle de ting de forældre går glip af, når de sender børnene afsted så mange timer hver dag ( vel og mærke hvis de bare går derhjemme, er det pga job, og defor en nødvendighed, så er det noget andet ) . 

det er rigtigt sørgeligt. de her kommer også afsted selvom de har tydeligvis har det frygtligt!

Anmeld

25. januar 2012

isabellasmor

Anonym skriver:

det er rigtigt sørgeligt. de her kommer også afsted selvom de har tydeligvis har det frygtligt!

Det er forfærdeligt at man kan blive så træt af at være forælder at man har et så stort dagligt behov for at være sig selv uden sine børn!

Anmeld

25. januar 2012

Laulund87

Jeg har pension og min mand går hjemme indtil 1. april.

Vores datter er i vuggestue 6-7 timer hver dag alligevel. Jeg synes så vi er mere "på" for hende når hun er hentet fordi vi ordner nogle ting mens hun er afsted. Hun kan også nemt have kortere dage og fridage. Hun skal selvfølgelig heller ikke afsted i uge 7 hvor mange børn er afsted.

Det er ikke omsorgssvigt, men det lyder lidt voldsomt med 10 timer hver dag og aldrig nogle fridage

Anmeld

25. januar 2012

Anonym trådstarter

isabellasmor skriver:

Det er forfærdeligt at man kan blive så træt af at være forælder at man har et så stort dagligt behov for at være sig selv uden sine børn!

det er som om det er kommet bag på forældrene at det er et stort ansvar og hårdt at have børn....

Anmeld

25. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller

Min datter er afsted fra 8.30 - 15 hver dag - og det selvom jeg pt går hjemme på barsel.

Det er for hendes skyld, hun er afsted, da hun har brug for at være sammen med andre børn og blive stimuleret på en måde, som jeg ikke kan gøre (hun begyndte dog først i dp, da hun var 2 år gammel).

Jeg spiser ikke morgenmad med hende, da hun ikke er sulten, når hun vågner, så hun spiser, når hun kommer i dp.

Hun har dog en del fridage men aldrig korte dage, da jeg ikke vil rykke ved hendes rutiner i dp.

Jeg vil dog ikke kalde det omsorgssvigt, at jeg sender hende afsted, og jeg ville blive MEGET stødt og føle mig MEGET misforstået, hvis nogen anden kaldte det det, da jeg mener, jeg gør det for min datters skyld.

Hvis det stod til mig, ville jeg hellere have hende hjemme hele tiden - men hun er så stor, at det ikke ville være en løsning - hun ville rent ud sagt kede sig af at gå hjemme med mig hver dag.

Anmeld

25. januar 2012

Anonym trådstarter

PT skriver:

Min datter er afsted fra 8.30 - 15 hver dag - og det selvom jeg pt går hjemme på barsel.

Det er for hendes skyld, hun er afsted, da hun har brug for at være sammen med andre børn og blive stimuleret på en måde, som jeg ikke kan gøre (hun begyndte dog først i dp, da hun var 2 år gammel).

Jeg spiser ikke morgenmad med hende, da hun ikke er sulten, når hun vågner, så hun spiser, når hun kommer i dp.

Hun har dog en del fridage men aldrig korte dage, da jeg ikke vil rykke ved hendes rutiner i dp.

Jeg vil dog ikke kalde det omsorgssvigt, at jeg sender hende afsted, og jeg ville blive MEGET stødt og føle mig MEGET misforstået, hvis nogen anden kaldte det det, da jeg mener, jeg gør det for min datters skyld.

Hvis det stod til mig, ville jeg hellere have hende hjemme hele tiden - men hun er så stor, at det ikke ville være en løsning - hun ville rent ud sagt kede sig af at gå hjemme med mig hver dag.

nu er det jo også en verden fra det hvad jeg beskriver!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.