omsorgssvigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2012

K&S

morethanperfect skriver:

Læs hvad jeg tidligere har skrevet .

Det meste jeg har læst , siger folk at man sagtens kan lave noget selvom børnene er i hjemmet .. Så vil jeg lige sige , det afhænger MEGET af barnet , og hvordan man bor .
Her skal vi ned fra førstesalen udenfor i vores skur for at ordne vasketøjet , og jeg vil hverken lade Oscar være alene heroppe , selvom det kun tager 5 min. og jeg gider ikke give ham overtøj på for at gå ned med vasketøj .. Så det kan jeg ikke ordne når han er hjemme ..

Jeg kan desværre ikke ha ham med ud at handle , da han er meget sensetiv , og simpelthen ikke kan klare det .. Vi syns faktisk det var blevet bedre med alderen , men det var det bestemt ikke alligevel 

Og så vil jeg gerne kunne støvsuge og vaske mit gulv, uden at Oscar får våde sokker af og gå rundt . Lyder måske total latterligt i nogles ører , men sådan er jeg .
Oprydning , er selvf. umuligt når han er hjemme , så det blir gjort om  aftenen .. 
Hvis jeg er hjemme , sender jeg ham alligevel i Dp. ved 9 tiden og henter ham igen ildt i 4 ..
Og nej , hvorfor skulle det være omsorgssvigt ??
Vi hygger når han kommer hjem , og jeg kan være glad og tilfreds med at der ser godt ud og jeg fik ordnet det jeg skulle .
Når han kommer hjem fra Dp. bruger jeg al min tid på at lege med ham , tage på legepladsen , gå ture osv. Og han får masser af kærlighed .. Er omsorgssvigt ikke hvor børnene mangler tryghed og kærlighed ?? For det gør han bestemt ikke .. 

Forstår ikke folk der har deres barn i dp. 10 timer hvis de alligevel er hjemme hele dagen , men hvis de f.eks. er på barsel , forstår jeg det godt .. 
Så igen , nogle mødre , hvis de f.eks. går sygemeldt med en depression eller lign. kan have det svært . Så syns jeg det er i orden at barnet et i dp. og moderen lige får noget tid for sig selv , så barnet kommer hjem til en glad mor som er overskud til det ..
Det blev vidst lidt lang ..

Undskyld mig ! , men blir sku lidt gal når jeg læser sådan noget .
Det kan ikke være rigtigt at en der har et barn på 3 mdr. skal komme og lære andre om hvor længe man MÅ ha sit barn i dp/vg, fordi ellers er det omsorgssvigt .. Hvis det VAR omsorgssvigt , skulle der nok sættes nogle regler for det
Det kan godt være det er din mening, men jeg syns nu du siger det på en meget hård måde . Det er faktisk nogle der trænger til en pause fra baby engang i mellem , og det er helt forståeligt .
Så hvis du , når du er færdig på barsel, knokler 37 timer om ugen , og pludselig har en fridag, og hele huset ligner L**t , så vælger du alligevel at beholde dit barn hjemme fra Dp, også selvom du ved , dit barn hænger på dig konstant , eller er sensetiv så man ikke kan have det med ud og handle osv. ?????? 
Hvor ville jeg ønske du kunne se det når dit eget barn engang starter i dp. 
Og det er hverken hårdt eller ondt ment på nogen måde , men syns du er meget ligepå , at hvis man afleverer sit barn når man er hjemme , så er det omsorgssvigtet ..
Tænker tit på om du overhovedet ved hvad ordet betyder . Prøv og slå det op  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

isabellasmor

K&S skriver:

Det synes jeg da bestemt ikke, du lagde op til i dit meget kontante svar  

ja, for som jeg også har skrevet før, så regner jeg med man godt selv kan tænke sig frem til at der selvfølgelig er visse situationer, hvor tingene bliver nødt til at være anderledes

Anmeld

26. januar 2012

isabellasmor

morethanperfect skriver:

Vent du bare til du hverken har tid til dig selv, eller det sted du nu bor
Så kan det måske være der kommer til at ligne en svinesti , og SÅ kan vi snakke omsorgssvigt

jeg venter i spænding 

Anmeld

26. januar 2012

K&S

morethanperfect skriver:

Nej du må gerne ytre din mening , det siger jeg skam ikke . 
Men hvis dit barn kun er 3 mdr. så har du ikke været så meget igennem som andre har , hvis børn f.eks. er 1, 2 eller 3 år . Det er dét jeg mener ..
Jeg bruger ikke hans sensetivitet som en UNDSKYLDNING for at sende ham i dp . ! Jeg siger bare jeg ikke kan have ham med ud og handle pga. hans sensetivitet . For det KAN jeg ikke .
Da han var yngre , lignede vores lejlighed LORT , og engang i mellem blev han passet af sin farmor , 2 timers tid , da vi dengang boede 1 km. fra hende .. Meen nu bor vi 11 ..

Og så kan jeg virkelig ikke se problemet i at sende ham i dp. hvor han er tryg , hvor han blir udfordret , ned til sine legekammerater hvor han faktisk godt kan li og være .. !

Han får al den opmærksomhed han skal have , og det er skam ikke hver dag jeg går hjemme hvor jeg sender ham i dp.
Jeg går på kursus , og vi har fri en dag hver anden uge , og det er en fast fridag for mig . Hvis vi har fri udover det , beholder jeg ham hjemme fra dp. Det er tit , når min kæreste har fri , han så beholder ham hjemme , eller henter ham før han bliver lagt til middag ..

Tror ikke du ved særlig meget om sensetive børn
Hvis man har sådan et , skal man planlægge og planlægge . Alt skal foregå på faste tidspunkter , ellers kan de ikke rumme det er deres hoveder .  

Og du tror jeg ikke gider bruge energi på min søn ??!!! 
Jeg bruger AL min energi på min søn . 
Jeg tror ikke du ved hvad omsorgssvigt betyder , og jeg tror ikke du ved , hvad sensetivitet betyder . Slå det op i en ordbog !!!

-Out . 

Vores hjem "fungerede" slet ikke, da Anton var mindre - han havde kolik i 4½ måned og NEJ, man kan ikke lave noget, mens de er vågne og NEJ man kan ikke lave noget, når de sover, for det gør de bare ikke

Anmeld

26. januar 2012

morethanperfect

K&S skriver:

Vores hjem "fungerede" slet ikke, da Anton var mindre - han havde kolik i 4½ måned og NEJ, man kan ikke lave noget, mens de er vågne og NEJ man kan ikke lave noget, når de sover, for det gør de bare ikke

Præcis ! 

Nogle folk forstår det bare ikke , når de ikke selv har oplevet det ...

Anmeld

26. januar 2012

K&S

isabellasmor skriver:

så må det da være EKSTRA svært for dagplejemoren/pædagogen?

Nu er det så ikke så tit, at børn har kolik, når de starte i DP - men igen, hvor skulle du også vide det fra

Anmeld

26. januar 2012

morethanperfect

K&S skriver:

Nu er det så ikke så tit, at børn har kolik, når de starte i DP - men igen, hvor skulle du også vide det fra

HÆHÆ .. Mon det er alderen der gør det

Anmeld

26. januar 2012

K&S

MinNoah skriver:

jeg synes virkelig du virker provokerende... Du må tilsyneladende ha fået et meget nemt barn (og har ikke været mor så længe endnu) siden du kan skrive som du gør...

Helt fint at du har den mening du har, men det kunne jo ske det ændrede sig hvis du en dag fik et sensitivt barn. Du kan ikke udtale dig om hvordan andres børn er og hvad andres børn "Burde".

Min søn på 2,5 år har også en del sensitive træk, og ja jeg sender ham afsted selvom jeg har fri (er studerende med rimelig meget fritid pt). For det første hygger han sig i dagplejen, for det andet trænger JEG til tid alene hvor jeg enten kan gøre rent, handle ind, slappe af osv. Dermed ikke sagt at min søn aldrig hjælper med det - for det gør han! Hver dag næsten... Han er typisk i Dp fra 9-15 når jeg har fri.

kunne ikke være mere enig - det er svært at vide noget om situationer, hun ikke selv har været i...!

Anmeld

26. januar 2012

isabellasmor

K&S skriver:

det undrede mig også at det blev beskrevet i et indlæg, men nu gad jeg ikke diskutere flere ting på en gang 

Anmeld

26. januar 2012

K&S

isabellasmor skriver:

Jamen for pokker da - kan man nu ikke ytre sin mening uden at folk føler sig truffet ????

har da aldrig sagt at jeg keder alle børn ? hold op hvor skulle jeg have haft travlt hvis jeg skulle rende rundt og lærer alle børn og kende. puha.. 

nu snakker jeg i det store hele, SELVFØLGELIG er der undtagelser... men hold op hvor føler folk sig truffet 

Det kan man sagtens (eller nogle kan), men der forskel på måden, man udtrykker sig på og du har en meget nedladende og dømmende måde at skrive dit budskab på...!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.