omsorgssvigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2012

morethanperfect

isabellasmor skriver:

Jamen altså det er MIN mening... jeg har på intet tidspunkt sagt til NOGEN overhovedet, hvad de skulle gøre med deres børn... 

Og det kunne heller ikke falde mig ind 

de er jeres og ikke mine - ja min datter er en nem lille en, MEN hun kræver stadig opmærksomhed!! og vi må TIT OG OFTE ligge det vi har i hænderne for at ligge os ned og lege med hende... men derfor skal hun da ikke være i dp 8 timer hver dag til den tid !!! herregud... så er livet da heller ikke hårdere!- end at ens planer nogengange går i vasken pga børnene.... 

jaa, man bliver en smule irreteret når folk læser det de gerne vil læse, og ikke det jeg skriver jeg pådutter INGEN herinde hvad de skal gøre og ikke gøre, men skriver tværtimod hvad jeg ALDRIG ville gøre 

Hvad så når du engang i fremtiden får arbejde eller skal starte i skole igen ?? Hvis du engang får 7 - 16 job , hvem skal så passe på dine børn ??
Skal det heller ikke i børnehave og lege med de andre børn ??
Det skal måske også ha hjemmeundervisning ??

Ej nu må det stoppe . Så meget kan man ikke beskytte sine børn fra .

Og ja , som du selv har skrevet 40 gange , kræver alle børn opmærksomhed , men hvis hun er 3 mdr. og ikke er syg på nogen måde , skulle der nok være plads til at lave andet også
Du har det nemt , det kan man tydeligt høre .
Ha du din mening i fred og syns at hele danmarks befolkning omsorgssvigter deres børn fordi de kommer udenfor hjemmet !  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

Lilje82

Anonym skriver:

er det en form for omsorgssvigt at lade sine børn være i dagpleje i 9-10 timer selv om man selv er hjemme og vasker tøj, ordner have, handler ind osv?

Jeg vil aldrig kunne sende min dreng afsted så mange timer, når jeg alligevel var hjemme, jeg ville derimod give ham et kort dag. Har det svært nok med at han skal til at være der så længe, nu hvor jeg skal i praktik.

Anmeld

26. januar 2012

isabellasmor

Tin skriver:

Nej der er selvfølgelig nogle praktiske problemer, men jeg mener stadig at man kan klare det meste med en del planlægning af hverdagen. Alt kan lade sig gøre hvis man vil. 

Og jeg mener ihvertfald ikke at det skal være en undskyldning for at sende barnet i institution  : at det vil savne venner, jeg kan ikke lave noget i hjemmet, han er så glad for at komme der (har han/hun noget valg!) og han trænger til modspil!! Det er simpelhen et par flade undskyldninger for at sende barnet i institution i op mod 40-48 timer om ugen selvom man går der hjemme! Og det er faktisk uanset om man er på barsel, sygemeldt mv - Det er bare for lang tid for sådan et lille væsen.

Anmeld

26. januar 2012

morethanperfect

Tin skriver:

Nej der er selvfølgelig nogle praktiske problemer, men jeg mener stadig at man kan klare det meste med en del planlægning af hverdagen. Alt kan lade sig gøre hvis man vil. 

Og jeg mener ihvertfald ikke at det skal være en undskyldning for at sende barnet i institution  : at det vil savne venner, jeg kan ikke lave noget i hjemmet, han er så glad for at komme der (har han/hun noget valg!) og han trænger til modspil!! Det er simpelhen et par flade undskyldninger for at sende barnet i institution i op mod 40-48 timer om ugen selvom man går der hjemme! Og det er faktisk uanset om man er på barsel, sygemeldt mv - Det er bare for lang tid for sådan et lille væsen.

Min søn er heller ikke i dp. hele dagen lang .
Han kommer kl. 9 og blir hentet mellem 15.30 og 16.00 .

Og det er fordi jeg går på kursus . Nogle gange kommer jeg en time tidligere hjem , og så vælger jeg at ordne lejligheden inden jeg henter ham , fordi jeg gerne vil være sammen med ham , og ikke fare rundt og prøve og lave alting , med ham hængende på mig .. Især for tiden er han meget mor syg , desværre .  

Igen , ALLE børn er forskellige , og vi kan ikke sammenligne vores børn op nogen måde . 

Anmeld

26. januar 2012

morethanperfect

K&S skriver:

Dvs. at Anton er "offer" for omsorgssvigt, fordi han er i DP hver dag fra 9-15, selvom jeg går sygemeldt herhjemme?

Anton elsker at være afsted, han har r*øven fuld af krudt og der skal ske noget hele tiden og det har jeg personligt ikke overskud til pga. depression- deraf sygemeldingen...!

Åbenbart ..  

Anmeld

26. januar 2012

isabellasmor

K&S skriver:

Dvs. at Anton er "offer" for omsorgssvigt, fordi han er i DP hver dag fra 9-15, selvom jeg går sygemeldt herhjemme?

Anton elsker at være afsted, han har r*øven fuld af krudt og der skal ske noget hele tiden og det har jeg personligt ikke overskud til pga. depression- deraf sygemeldingen...!

har ikke sagt noget om at det var omsorgssvigt har sagt det er noget værre fis, men det er MIN mening 

Anmeld

26. januar 2012

K&S

isabellasmor skriver:

Og min holdning er den samme ved alle de skrevne muligheder 

Du er godt nok hurtigt til at dømme alle de mennesker, der er ledige, sygemeldt eller på barsel, når du ikke selv har prøvet det - går jeg ud fra kva. din alder...!

Anmeld

26. januar 2012

K&S

isabellasmor skriver:

har ikke sagt noget om at det var omsorgssvigt har sagt det er noget værre fis, men det er MIN mening 

Som jeg lige har svaret et andet sted, så taler du jo tydeligvis af UVIDENHED...!

Anmeld

26. januar 2012

morethanperfect

K&S skriver:

Som jeg lige har svaret et andet sted, så taler du jo tydeligvis af UVIDENHED...!

Meget ! 

Anmeld

26. januar 2012

K&S

duddi. skriver:

Tvivler på det er bedst for barnet at være hjemme, hvis mor er sygemeldt.

det er det bestemt ikke altid og jeg snakker af personlig erfaring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.