omsorgssvigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2012

Jonatansmor

morethanperfect skriver:

Min søn er heller ikke i dp. hele dagen lang .
Han kommer kl. 9 og blir hentet mellem 15.30 og 16.00 .

Og det er fordi jeg går på kursus . Nogle gange kommer jeg en time tidligere hjem , og så vælger jeg at ordne lejligheden inden jeg henter ham , fordi jeg gerne vil være sammen med ham , og ikke fare rundt og prøve og lave alting , med ham hængende på mig .. Især for tiden er han meget mor syg , desværre .  

Igen , ALLE børn er forskellige , og vi kan ikke sammenligne vores børn op nogen måde . 

Blander mig fordi jeg synes den her snak er blevet fuldstændigt bizar.

morethanperfect gør hvad millionvis af kvinder gør hver eneste dag - får livet til at dreje rundt.

Hvis det der er omsorgssvigt, burde min dreng være blevet fjernet for lang tid siden. Han bliver afleveret 7.45 og bliver hentet 15.15. Hver mandag til fredag. Men hvor mon kommunen er?

Men jeg kan jo se på min dreng at han elsker det. 7.15 står han klar med støvler på, hatten i hånden og det der smørrede grin i fjæset. Og lørdag og søndag skal vi have os en lang samtale om hvorfor vi ikke skal op til dp. Jeg ville ikke fratage ham hans venskaber, børn som han elsker højt og lyser op over at se. De oplevelser han får, selvstændige oplevelser, gør min dreng til den lykkelige, velbalancerede lille dreng han er.

Og det gør hans mor og far til overskudsmennesker, med orden i vasketøj, indkøb og alt det andet der tager irriterende tid fra vores enorme byggeprojekt i lego på gulvet. Og det gør min dreng endnu mere lykkelig.

Fastlåste holdninger om hvordan et moderne liv burde køres, burde stampes i jorden. Vi burde istedet fokusere alt vores opmærksomhed på de få der så sandeligt er omsorgssvigtede. Det her handler jo bare om idealer - havde livet været perfekt, fandtes der ikke penge, ikke regninger, ikke forpligtelser. Det gør der bare, hip hurra fordi der er dp'ere derude der gider tage vores børn, imens vi får vores egne hjul til at dreje rundt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

isabellasmor

morethanperfect skriver:

Hvad så når du engang i fremtiden får arbejde eller skal starte i skole igen ?? Hvis du engang får 7 - 16 job , hvem skal så passe på dine børn ??
Skal det heller ikke i børnehave og lege med de andre børn ??
Det skal måske også ha hjemmeundervisning ??

Ej nu må det stoppe . Så meget kan man ikke beskytte sine børn fra .

Og ja , som du selv har skrevet 40 gange , kræver alle børn opmærksomhed , men hvis hun er 3 mdr. og ikke er syg på nogen måde , skulle der nok være plads til at lave andet også
Du har det nemt , det kan man tydeligt høre .
Ha du din mening i fred og syns at hele danmarks befolkning omsorgssvigter deres børn fordi de kommer udenfor hjemmet !  

hele dk's befolkning????? kan vende den om til, at jeg kender INGEN (familie og bekendte) som lader deres børn komme i institution hvis og når de er hjemme... 

jo da, min datter skal i dp og jeg skal i skole... MEN hvis du læser hvad jeg hele tiden skriver, så er det noget andet når man ikke har muligheden for vat have dem hjemme.. men HAR man muligheden, er det noget fis at lade dem være i institution 6-7 timer dagligt! EFTER MIN MENING! - og jeg skulle da mene jeg har ligeså meget ret til at komme med min mening som du har???

Anmeld

26. januar 2012

morethanperfect

Jonatansmor skriver:

Blander mig fordi jeg synes den her snak er blevet fuldstændigt bizar.

morethanperfect gør hvad millionvis af kvinder gør hver eneste dag - får livet til at dreje rundt.

Hvis det der er omsorgssvigt, burde min dreng være blevet fjernet for lang tid siden. Han bliver afleveret 7.45 og bliver hentet 15.15. Hver mandag til fredag. Men hvor mon kommunen er?

Men jeg kan jo se på min dreng at han elsker det. 7.15 står han klar med støvler på, hatten i hånden og det der smørrede grin i fjæset. Og lørdag og søndag skal vi have os en lang samtale om hvorfor vi ikke skal op til dp. Jeg ville ikke fratage ham hans venskaber, børn som han elsker højt og lyser op over at se. De oplevelser han får, selvstændige oplevelser, gør min dreng til den lykkelige, velbalancerede lille dreng han er.

Og det gør hans mor og far til overskudsmennesker, med orden i vasketøj, indkøb og alt det andet der tager irriterende tid fra vores enorme byggeprojekt i lego på gulvet. Og det gør min dreng endnu mere lykkelig.

Fastlåste holdninger om hvordan et moderne liv burde køres, burde stampes i jorden. Vi burde istedet fokusere alt vores opmærksomhed på de få der så sandeligt er omsorgssvigtede. Det her handler jo bare om idealer - havde livet været perfekt, fandtes der ikke penge, ikke regninger, ikke forpligtelser. Det gør der bare, hip hurra fordi der er dp'ere derude der gider tage vores børn, imens vi får vores egne hjul til at dreje rundt.

Tak ! 

Men tror du har citeret den forkerte

Anmeld

26. januar 2012

K&S

isabellasmor skriver:

selvfølgelig kan der være forskellige grader, og "sygdomme", som gør situationen anderledes, men det regnede jeg med man selv kunne tænke sig frem til 

Det synes jeg da bestemt ikke, du lagde op til i dit meget kontante svar  

Anmeld

26. januar 2012

morethanperfect

isabellasmor skriver:

hele dk's befolkning????? kan vende den om til, at jeg kender INGEN (familie og bekendte) som lader deres børn komme i institution hvis og når de er hjemme... 

jo da, min datter skal i dp og jeg skal i skole... MEN hvis du læser hvad jeg hele tiden skriver, så er det noget andet når man ikke har muligheden for vat have dem hjemme.. men HAR man muligheden, er det noget fis at lade dem være i institution 6-7 timer dagligt! EFTER MIN MENING! - og jeg skulle da mene jeg har ligeså meget ret til at komme med min mening som du har???

Vent du bare til du hverken har tid til dig selv, eller det sted du nu bor
Så kan det måske være der kommer til at ligne en svinesti , og SÅ kan vi snakke omsorgssvigt

Anmeld

26. januar 2012

Jonatansmor

morethanperfect skriver:

Tak ! 

Men tror du har citeret den forkerte

Stod op kl 04.45 idag. Går snart i min seng igen

Anmeld

26. januar 2012

morethanperfect

Jonatansmor skriver:

Stod op kl 04.45 idag. Går snart i min seng igen

Hahah 

Det forstår jeg godt .. Det gør jeg også

Anmeld

26. januar 2012

isabellasmor

K&S skriver:

Du er godt nok hurtigt til at dømme alle de mennesker, der er ledige, sygemeldt eller på barsel, når du ikke selv har prøvet det - går jeg ud fra kva. din alder...!

i det store hele  yeap!

kan selvfølgelig ikke gå ind og kommentere til alle mulige situationer, selvom jeg kan hører det er meget efterspurgt... 

og selvfølgelig er der situationer der er anderledes og skal "behandles" anderledes. men i det store hele , er det min holdning 

Anmeld

26. januar 2012

K&S

Ansemusen skriver:

Det er vi så bare ikke helt enige i. Men det er jo fint nok, der skal være plads til hver sin mening  Jeg synes det er okay at man henter kl. 16, selvom man selv har tidligere fri, hvis man tilgengæld er en meget mere nærværende forælder med mere overskud, end hvis man hentede tidligere. Og barnet ved som sagt ikke om mor/far er hjemme eller på arbejde/i skole. Det er så vigtigt at finde de rutiner som passer til ens lille familie. Fx kan nogle lide af depressioner og have brug for mere alenetid for ikke at ryge i hullet igen, og så er det jo også bedst for barnet, hvis mor eller far henter lidt senere men tilgengæld bevarer kontakten til sig selv og det mentale og fysiske overskud!

Mht. morgenmad, så er vores søns rutine jo netop at få morgenmad i dagplejen. Det er det HAN kender til og det der fungerer bedst for os og er bedst for ham. Hvis vi vækker ham tidligt, bliver han ofte meget ulykkelig og får dermed en dårlig start på dagen, hvilket vi selvfølgelig ikke ønsker - han skal sendes afsted med en positiv morgenstart i bagagen. Derfor afhænger disse morgenrutiner efter min mening af det enkelte barn og den enkelte familie!

Enig enig

Anmeld

26. januar 2012

isabellasmor

K&S skriver:

Som jeg lige har svaret et andet sted, så taler du jo tydeligvis af UVIDENHED...!

vi behøver ikke være enige 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.