omsorgssvigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2012

isabellasmor

Ansemusen skriver:

Det er vi så bare ikke helt enige i. Men det er jo fint nok, der skal være plads til hver sin mening  Jeg synes det er okay at man henter kl. 16, selvom man selv har tidligere fri, hvis man tilgengæld er en meget mere nærværende forælder med mere overskud, end hvis man hentede tidligere. Og barnet ved som sagt ikke om mor/far er hjemme eller på arbejde/i skole. Det er så vigtigt at finde de rutiner som passer til ens lille familie. Fx kan nogle lide af depressioner og have brug for mere alenetid for ikke at ryge i hullet igen, og så er det jo også bedst for barnet, hvis mor eller far henter lidt senere men tilgengæld bevarer kontakten til sig selv og det mentale og fysiske overskud!

Mht. morgenmad, så er vores søns rutine jo netop at få morgenmad i dagplejen. Det er det HAN kender til og det der fungerer bedst for os og er bedst for ham. Hvis vi vækker ham tidligt, bliver han ofte meget ulykkelig og får dermed en dårlig start på dagen, hvilket vi selvfølgelig ikke ønsker - han skal sendes afsted med en positiv morgenstart i bagagen. Derfor afhænger disse morgenrutiner efter min mening af det enkelte barn og den enkelte familie!

nu handler det ikke om hvorvidt man har en depression eller ej, og hvordan man kommer igennem det som familie, så det vil jeg slet ikke gå ind og kommentere..  nu er det vidst løbet lidt ud på et sidespor 

jeg synes ikke det er omsorgssvigt, men det er noget værre gylle, (synes JEG) at lade sit barn vokse op i en institution , når man har mulighed for at have dem hjemme. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

Anonym trådstarter

Mor til Frederic skriver:

Det slog mig blot lige... Kunne ikke huske hvor mange timer frederic's dp havde åbnet - for brugte aldrig alle timerne...

privat...

Anmeld

26. januar 2012

Lullaby

Altså når jeg går på barsel så ryger Yazmin også afsted. Fra 8.30-14.30

Anmeld

26. januar 2012

Tin

Profilbillede for Tin
isabellasmor skriver:

nu handler det ikke om hvorvidt man har en depression eller ej, og hvordan man kommer igennem det som familie, så det vil jeg slet ikke gå ind og kommentere..  nu er det vidst løbet lidt ud på et sidespor 

jeg synes ikke det er omsorgssvigt, men det er noget værre gylle, (synes JEG) at lade sit barn vokse op i en institution , når man har mulighed for at have dem hjemme. 

Anmeld

26. januar 2012

isabellasmor

Tin skriver:

Jeg gik hjemme og legede med naboens børn. Men det er netop det jeg mener....man kan besøge legepladser mv. man behøves ikke at placerer barnet i DP mv for at det skal møde børn.

Og da jeg har adskillige børn i alle aldre....ja så kræver de forskellige stimuli......men hvorfor er BH bedre til det end mor og far? Forældrene må da være de primære i barnets første mange leveår. Og jeg er en af de få der mener at den egentlige opdragelse faktisk er forældernes ansvar og ikke alle andre. Hvis vi vil påvirke vores børn er den bedste mulighed i trygge rammer, nemlig hjemme. Og igen....vores den største har på ingen måde taget skade af ikke at have været i BH, tværtimod så har hun nogle andre værdier i livet og en kæmpe omgangskreds i dag. Hun er velfungerende til fingerspidserne og ved hvad hun vil med hendes liv.

Og for ikke at fordreje tingende, så taler vi stadig om aflevering når forældrene er i hjemmet. Mht jobs mv er det jo en dejlig luksus at kunne gøre det.

Anmeld

26. januar 2012

morethanperfect

isabellasmor skriver:

hehe - hold op hvor rammer jeg nogle ømme punkter 

nåå.. men altså, vil lige starte med at sige, at jeg altså på intet tidspunkt har skrevet at det var omsorgssvigt  jeg synes det er noget fis at man har sit barn i institution så mange timer, når man går hjemme. det er jeg ikke selv vokset op med, og vil ved gud heller aldrig lade mine børn vokse op sådan. min datter skal ikke vokse op i en dp eller bh. 

og som du beskriver, at du intet kan lave med din søn hjemme, det synes jeg... lyder lidt mærkeligt.. i mine ører.. jeg skal ikke pege fingre, men har lov til at ytre min mening i en debat, og når du så kommer så fint med et eksempel jeg selv har brugt tidligere (bare modsat) så kan jeg ikke lade vær

men vi er ikke enige, og når vi er så modsat hinanden kan jeg ikke forestille mig vi nogensinde bliver det  (det er der jo heller ingen der har sagt vi skal), jeg holder på mit, du holder på dit  

Haha . Du morer mig nu .
Min søn vokser ikke op i hans dagpleje . Han er der , fordi jeg går på kursus og når jeg endelig er hjemme har jeg sommetider brug for tid uden ham .

Ja , jeg kan INTET lave med ham .. Idag da jeg havde hentet vasketøjet før han kom hjem , tænkte jeg at jeg sagtens lige kunne lægge det sammen .. nej , det var umuligt . Han hang op at mit ben og græd , fordi HAN skulle ha opmærksomhed .. Så der overskrider du mine grænser !! Du kender ham ikke , og du kender ikke alle børn , du er 17 , så syns ikke du skal sige at alle kan lave noget med deres små børn hjemme . Hvis dog bare det var dig der havde et barn med kolig og var sensetiv , så du måske kunne forstå lidt .
Undskyld , men blir sku rasende .  

Anmeld

26. januar 2012

isabellasmor

morethanperfect skriver:

Haha . Du morer mig nu .
Min søn vokser ikke op i hans dagpleje . Han er der , fordi jeg går på kursus og når jeg endelig er hjemme har jeg sommetider brug for tid uden ham .

Ja , jeg kan INTET lave med ham .. Idag da jeg havde hentet vasketøjet før han kom hjem , tænkte jeg at jeg sagtens lige kunne lægge det sammen .. nej , det var umuligt . Han hang op at mit ben og græd , fordi HAN skulle ha opmærksomhed .. Så der overskrider du mine grænser !! Du kender ham ikke , og du kender ikke alle børn , du er 17 , så syns ikke du skal sige at alle kan lave noget med deres små børn hjemme . Hvis dog bare det var dig der havde et barn med kolig og var sensetiv , så du måske kunne forstå lidt .
Undskyld , men blir sku rasende .  

Hvad har min alder at gøre med sagen ? - du mener at hvis jeg havde været ældre så var det ok at ytre min mening ??? 

naa.. men så gad jeg da godt vide hvordan du klarede dig før dp var en mulighed ? (de første par mdr af din søns liv) ? synes ikke man kan bruge din søns sensitivitet som undskyldning for at sende ham afsted... så må man da omvendt bruge tid på at få det til at fungere så man netop kan leve et familieliv, hvor man ikke skal planlægge alt ting til når sønnen er væk, for det er det eneste tidspunkt man kan... det er jo så hvis du spørg mig, hvilket du gør, fordi at man ikke gider bruge energi på det, så er det nemmere at sende ham i institution... sådan lyder det for mig... men vi er jo nok også uenige i dét

og lige til sidst... min datter vil da også have opmærksomhed, hvilket betyder man lige må ligge det man er igang med, hvis det er det ... men BØRN KRÆVER OPMÆRKSOMHED.... sådan tror jeg altid det har været.. så må man jo vente med de ting til de lige beskæftiger sig selv 

Anmeld

26. januar 2012

Aprilmor11

isabellasmor skriver:

Omsorgssvigt....nej!

Men simpelhen usmageligt i mine øjne! Det ER forkert, og man kan sagtens lave noget i hjemmet med børnene, og forøvrigt tager det jo ikke 40-50 timer om ugen at holde hus!

Jeg har 5 børn i forskellige aldre, og de nyder da at hjælpe til. Den bette kan sagtens være med til at ordne vasketøj, lave mad osv.

Og de sætter stor pris på at komme med ud at handle! Og jeg nyder at have dem med alle sammen (Uden min mand da han arbejder fra 6 til 18 hver dag). Vi hygger os, griner og fjoller og alle hjælper både med at fylde vognen, slæbe varene osv,

Mener generelt det er en dårlig undskyldning.....at man intet får lavet fordi man har børn i huset! Det er et spørgsmål om overblik, system og lyst.

Desuden har alle børn behov for frihed til at gøre lige det de har lyst til og det kan de ikke gøre i DP eller BH. Hvis vi har behov for enetid som forælder....hvorfor skulle vores børn så ikke have det også?

Ser desværre selv alt for mange børn der nærmest bor i BH/DP.....og de bruger hver evig eneste dag på at spørger : hvornår bliver jeg hentet, hvornår kommer min mor osv. Det er deleme mere synd......ja det var så bare min mening... og skynder mig at tilføje at mine børn også går i SFO/BH, dog kun 5-6 timer dagligt, med 1 ugentligt fridag. Jeg henter altid så snart jeg kan og tager aldrig hjem uden ungerne. Og de holder altid ferei når jeg gør. De store holder ydermere ferie i hele skolens sommerferie og på alle skolens lukkedage.

Er Så enig ! 

Kan ikke være mere enig

Anmeld

26. januar 2012

morethanperfect

isabellasmor skriver:

Hvad har min alder at gøre med sagen ? - du mener at hvis jeg havde været ældre så var det ok at ytre min mening ??? 

naa.. men så gad jeg da godt vide hvordan du klarede dig før dp var en mulighed ? (de første par mdr af din søns liv) ? synes ikke man kan bruge din søns sensitivitet som undskyldning for at sende ham afsted... så må man da omvendt bruge tid på at få det til at fungere så man netop kan leve et familieliv, hvor man ikke skal planlægge alt ting til når sønnen er væk, for det er det eneste tidspunkt man kan... det er jo så hvis du spørg mig, hvilket du gør, fordi at man ikke gider bruge energi på det, så er det nemmere at sende ham i institution... sådan lyder det for mig... men vi er jo nok også uenige i dét

og lige til sidst... min datter vil da også have opmærksomhed, hvilket betyder man lige må ligge det man er igang med, hvis det er det ... men BØRN KRÆVER OPMÆRKSOMHED.... sådan tror jeg altid det har været.. så må man jo vente med de ting til de lige beskæftiger sig selv 

Nej du må gerne ytre din mening , det siger jeg skam ikke . 
Men hvis dit barn kun er 3 mdr. så har du ikke været så meget igennem som andre har , hvis børn f.eks. er 1, 2 eller 3 år . Det er dét jeg mener ..
Jeg bruger ikke hans sensetivitet som en UNDSKYLDNING for at sende ham i dp . ! Jeg siger bare jeg ikke kan have ham med ud og handle pga. hans sensetivitet . For det KAN jeg ikke .
Da han var yngre , lignede vores lejlighed LORT , og engang i mellem blev han passet af sin farmor , 2 timers tid , da vi dengang boede 1 km. fra hende .. Meen nu bor vi 11 ..

Og så kan jeg virkelig ikke se problemet i at sende ham i dp. hvor han er tryg , hvor han blir udfordret , ned til sine legekammerater hvor han faktisk godt kan li og være .. !

Han får al den opmærksomhed han skal have , og det er skam ikke hver dag jeg går hjemme hvor jeg sender ham i dp.
Jeg går på kursus , og vi har fri en dag hver anden uge , og det er en fast fridag for mig . Hvis vi har fri udover det , beholder jeg ham hjemme fra dp. Det er tit , når min kæreste har fri , han så beholder ham hjemme , eller henter ham før han bliver lagt til middag ..

Tror ikke du ved særlig meget om sensetive børn
Hvis man har sådan et , skal man planlægge og planlægge . Alt skal foregå på faste tidspunkter , ellers kan de ikke rumme det er deres hoveder .  

Og du tror jeg ikke gider bruge energi på min søn ??!!! 
Jeg bruger AL min energi på min søn . 
Jeg tror ikke du ved hvad omsorgssvigt betyder , og jeg tror ikke du ved , hvad sensetivitet betyder . Slå det op i en ordbog !!!

-Out . 

Anmeld

26. januar 2012

Aprilmor11

isabellasmor skriver:

Man kan ikke lave noget med et barn med kolik. Med mindre at man lader barnet ligge og græde mens du ordner tingene. Det er ikke okay. Man kan lave noget mens de sover, Men man trænger til at slappe af når det er. Ikke for at blande mig, men det er ikke nemt, med et kolikbarn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.