omsorgssvigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2012

isabellasmor

Mira0911 skriver:

Du skriver tidligere at du har 5 børn? eller har jeg misforstået noget?

Havde kopieret og fremhævet noget tekst fra et andet svar, hvori jeg skrev nedenunder at jeg var enig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

Mira0911

isabellasmor skriver:

Havde kopieret og fremhævet noget tekst fra et andet svar, hvori jeg skrev nedenunder at jeg var enig 

Okey, så er jeg med igen... 

Anmeld

26. januar 2012

betski

isabellasmor skriver:

selvfølgelig kan der være forskellige grader, og "sygdomme", som gør situationen anderledes, men det regnede jeg med man selv kunne tænke sig frem til 

Næh det kunne jeg i hvert fald ikke. Du skrev at du ikke er nogen forskel på, hvorfor man går hjemme. Og dét synes jeg er en noget unuanceret udtalelse at komme med. Bare min meing.

Anmeld

26. januar 2012

isabellasmor

duddi. skriver:

Næh det kunne jeg i hvert fald ikke. Du skrev at du ikke er nogen forskel på, hvorfor man går hjemme. Og dét synes jeg er en noget unuanceret udtalelse at komme med. Bare min meing.

Kan jo ikke sidde her og gennemgå alle de ting der kan være og hvad jeg synes om det - regnede som sagt med at man kunne tænke sig frem til de i hvert fald åbenlyse ting/situationer 

Anmeld

26. januar 2012

isabellasmor

Mira0911 skriver:

Okey, så er jeg med igen... 

Hehe 

Anmeld

26. januar 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Mira0911 skriver:

Ja det er jeg godt klar over... 

Så det er noget fis at jeg sender min den store pige i dagpleje når jeg barsler den herhjemme? Hun har fridage... 

Hvorfor få børn, hvis andre skal passe dem?? Ja jeg ved det er lidt spidst, men igen så er det jo forståeligt mht job, kørsel til og fra mv.......men når man nu har muligheden for at nyde dem.......hvorfor vælger nogle så det fra?

De gange jeg selv har været på barsel, har jeg taget søskende ud af BH/DP mv....og de har ikke taget skade eller noget. Og hvis man tror de mangler kontakt til andre børn......AAAaaamen den tid skal nok komme hvor de ikke gider at hænge der hjemme, så nyd dem dog mens I kan. Og ungerne savner altså ikke noget og tager ikke skade ...man er jo velkommen til at besøge diverse legepladser mv med børnene.

Anmeld

26. januar 2012

Tin

Profilbillede for Tin
PT skriver:

Hvor gammelt er dit barn?

Ja, undskyld jeg spørger, men hvis du ikke har en to-tre årig, kan det godt være svært at sætte sig ind i, hvad de behøver for at blive stimuleret, - det er nemlig meget anderledes fra, hvad de behøver det eller de første to leveår

Ajjjjj børn skal stimuleres uanset om de er 3 mdr eller 3 år......og det kan forældrene da sagtens gøre. Og hvorfor skulle de ikke kunne det.......det var altså helt normalt da jeg var barn ikke at blive passet ude.......og min generation fungerer da ganske optimalt, vil jeg da mene

Anmeld

26. januar 2012

Mira0911

Tin skriver:

Hvorfor få børn, hvis andre skal passe dem?? Ja jeg ved det er lidt spidst, men igen så er det jo forståeligt mht job, kørsel til og fra mv.......men når man nu har muligheden for at nyde dem.......hvorfor vælger nogle så det fra?

De gange jeg selv har været på barsel, har jeg taget søskende ud af BH/DP mv....og de har ikke taget skade eller noget. Og hvis man tror de mangler kontakt til andre børn......AAAaaamen den tid skal nok komme hvor de ikke gider at hænge der hjemme, så nyd dem dog mens I kan. Og ungerne savner altså ikke noget og tager ikke skade ...man er jo velkommen til at besøge diverse legepladser mv med børnene.

Ja den er sq lidt hård den der!!! 

Så du mener alle os der har fået børn som sender dem i dagpleje, vuggestue osv osv skulle ALDRIG have fået børn? 

Dagpleje osv er jo til for at de kan blive passet når man er på job, barsel hvad man nu ellers er i daglig dagen... 

Min den store er rigtig glad for både at være i dagpleje og være herhjemme når hun har fridage... 

Jeg kan slet ikke se noget forkert i det, at hun kommer afsted et par dage om ugen og er hjemme nogle dage også.. Hun vil gerne selv afsted i dagpleje.. 

Anmeld

26. januar 2012

Kamulla

syntes jeg ikke nej, men syntes det er en forkert prioritering af tiden med ens barn.. 

Anmeld

26. januar 2012

Ansemusen

isabellasmor skriver:

det er vi fuldkommen enige i 

så vidt jeg kan se skriver jeg "LIGE NÅR MAN LYSTER DET"... 

alenetid er der rig mulighed for når barnet sover, eller er sammen med farmand osv.. jeg synes ikke man skal ( som en DAGLIG TING) lade sit barn passe, eller være i institution flere timer, for at være "sig selv"....

Det er vi så bare ikke helt enige i. Men det er jo fint nok, der skal være plads til hver sin mening  Jeg synes det er okay at man henter kl. 16, selvom man selv har tidligere fri, hvis man tilgengæld er en meget mere nærværende forælder med mere overskud, end hvis man hentede tidligere. Og barnet ved som sagt ikke om mor/far er hjemme eller på arbejde/i skole. Det er så vigtigt at finde de rutiner som passer til ens lille familie. Fx kan nogle lide af depressioner og have brug for mere alenetid for ikke at ryge i hullet igen, og så er det jo også bedst for barnet, hvis mor eller far henter lidt senere men tilgengæld bevarer kontakten til sig selv og det mentale og fysiske overskud!

Mht. morgenmad, så er vores søns rutine jo netop at få morgenmad i dagplejen. Det er det HAN kender til og det der fungerer bedst for os og er bedst for ham. Hvis vi vækker ham tidligt, bliver han ofte meget ulykkelig og får dermed en dårlig start på dagen, hvilket vi selvfølgelig ikke ønsker - han skal sendes afsted med en positiv morgenstart i bagagen. Derfor afhænger disse morgenrutiner efter min mening af det enkelte barn og den enkelte familie!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.