isabellasmor skriver:
det er vi fuldkommen enige i 
så vidt jeg kan se skriver jeg "LIGE NÅR MAN LYSTER DET"...
alenetid er der rig mulighed for når barnet sover, eller er sammen med farmand osv.. jeg synes ikke man skal ( som en DAGLIG TING) lade sit barn passe, eller være i institution flere timer, for at være "sig selv"....
Det er vi så bare ikke helt enige i. Men det er jo fint nok, der skal være plads til hver sin mening
Jeg synes det er okay at man henter kl. 16, selvom man selv har tidligere fri, hvis man tilgengæld er en meget mere nærværende forælder med mere overskud, end hvis man hentede tidligere. Og barnet ved som sagt ikke om mor/far er hjemme eller på arbejde/i skole. Det er så vigtigt at finde de rutiner som passer til ens lille familie. Fx kan nogle lide af depressioner og have brug for mere alenetid for ikke at ryge i hullet igen, og så er det jo også bedst for barnet, hvis mor eller far henter lidt senere men tilgengæld bevarer kontakten til sig selv og det mentale og fysiske overskud!
Mht. morgenmad, så er vores søns rutine jo netop at få morgenmad i dagplejen. Det er det HAN kender til og det der fungerer bedst for os og er bedst for ham. Hvis vi vækker ham tidligt, bliver han ofte meget ulykkelig og får dermed en dårlig start på dagen, hvilket vi selvfølgelig ikke ønsker - han skal sendes afsted med en positiv morgenstart i bagagen. Derfor afhænger disse morgenrutiner efter min mening af det enkelte barn og den enkelte familie!
Anmeld