omsorgssvigt??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. januar 2012

Tin

Profilbillede for Tin
Mira0911 skriver:

Ja den er sq lidt hård den der!!! 

Så du mener alle os der har fået børn som sender dem i dagpleje, vuggestue osv osv skulle ALDRIG have fået børn? 

Dagpleje osv er jo til for at de kan blive passet når man er på job, barsel hvad man nu ellers er i daglig dagen... 

Min den store er rigtig glad for både at være i dagpleje og være herhjemme når hun har fridage... 

Jeg kan slet ikke se noget forkert i det, at hun kommer afsted et par dage om ugen og er hjemme nogle dage også.. Hun vil gerne selv afsted i dagpleje.. 

Det har intet at gøre med hvor vidt man skulle eller ikke skulle have haft børn. Det  den her handler om er jo om det er ok at bruge DP mv i over 40 timer ugentligt, når man nu alligevel er hjemme.....og nej det er det ikke!!

At du vælger at sende din datter afsted er helt ok hvis det passer ind i jeres liv, men tilgengæld mener jeg stadig at det er en tid der ikke kommer igen, og det kan godt være at din datter eeellllsker BH, men hun har mere brug for dig og hun går ikke glip af noget ved IKKE at være der. Hun kommer ikke til at mangle noget i den forstand, hvis du forstår hvad jeg mener

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. januar 2012

Polarpigen

Kort og godt; NEJ! 

Jeg er stået helt af med den der holdning i dagens Danmark at man prioriterer helt forkert og jeg skal komme efter dig hvis man sender sit barn i dagpleje/børnehave selvom man har nogen dage derhjemme! 

Hvis du går hjemme og ikke laver en fløjtende fis hver dag så kan jeg da se det forkerte i det! Går du i skole, holder barsel med et andet barn el. andet lign. så kan jeg absolut ikke se det forkerte i at man sender barnet afsted. Der vil selvfølgelig komme dage hvor man holder barnet hjemme og hygger! 

Jeg ved da også for mig selv at når jeg er færdig med min barsel og evt. har fri kl 11 i stedet for klokken 16 så vil det bestemt ikke være det første jeg tænker på HVER gang at nu henter jeg banditten tidligere så vi kan hygge. 

Anmeld

26. januar 2012

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Tin skriver:

Ajjjjj børn skal stimuleres uanset om de er 3 mdr eller 3 år......og det kan forældrene da sagtens gøre. Og hvorfor skulle de ikke kunne det.......det var altså helt normalt da jeg var barn ikke at blive passet ude.......og min generation fungerer da ganske optimalt, vil jeg da mene

Selvfølgelig skal børn stimuleres lige meget, hvor gamle de er.

Men det er meget forskellige former for stimulation, de kræver.

Og nej, jeg mener ikke, at en 3-årig kan blive nok stimuleret ved at gå hjemme hos sin mor og ikke være sammen med andre børn.

Da du var barn var du så ikke i legestue/andre aktiviteter med andre børn for netop at komme ud blandt andre børn? Eller gik du hjemme uden at møde nogen?

Jeg er heller ikke blevet passet ude - min mor var dp, men min søster og jeg var begge i legestue et par dage om ugen for netop at komme ud blandt jævnaldrende, og min lillebror var i bh - selvom hun jo var hjemme.

Anmeld

26. januar 2012

morethanperfect

isabellasmor skriver:

jeg synes det er noget fis at børnene skal afsted så mange timer når man går hjemme. Det er en skam du føler dig misforstået, men det er nu engang min holdning. Man kan sagtens ordne sit hjem selvom man har barnet hjemme, og få handlet osv... Jeg ville hverken have lyst eller samvittighed til at lade min datter være afsted 6-7 timer hvis jeg bare gik hjemme... det er vigtigt at børn er sammen med jævnalderne, men det behøver hverken være hver dag, eller 6-7 timer... så er det ligeså vigtigt at være sammen med mor og/eller far... HVIS MAN HAR MULIGHEDEN...

Læs hvad jeg tidligere har skrevet .

Det meste jeg har læst , siger folk at man sagtens kan lave noget selvom børnene er i hjemmet .. Så vil jeg lige sige , det afhænger MEGET af barnet , og hvordan man bor .
Her skal vi ned fra førstesalen udenfor i vores skur for at ordne vasketøjet , og jeg vil hverken lade Oscar være alene heroppe , selvom det kun tager 5 min. og jeg gider ikke give ham overtøj på for at gå ned med vasketøj .. Så det kan jeg ikke ordne når han er hjemme ..

Jeg kan desværre ikke ha ham med ud at handle , da han er meget sensetiv , og simpelthen ikke kan klare det .. Vi syns faktisk det var blevet bedre med alderen , men det var det bestemt ikke alligevel 

Og så vil jeg gerne kunne støvsuge og vaske mit gulv, uden at Oscar får våde sokker af og gå rundt . Lyder måske total latterligt i nogles ører , men sådan er jeg .
Oprydning , er selvf. umuligt når han er hjemme , så det blir gjort om  aftenen .. 
Hvis jeg er hjemme , sender jeg ham alligevel i Dp. ved 9 tiden og henter ham igen ildt i 4 ..
Og nej , hvorfor skulle det være omsorgssvigt ??
Vi hygger når han kommer hjem , og jeg kan være glad og tilfreds med at der ser godt ud og jeg fik ordnet det jeg skulle .
Når han kommer hjem fra Dp. bruger jeg al min tid på at lege med ham , tage på legepladsen , gå ture osv. Og han får masser af kærlighed .. Er omsorgssvigt ikke hvor børnene mangler tryghed og kærlighed ?? For det gør han bestemt ikke .. 

Forstår ikke folk der har deres barn i dp. 10 timer hvis de alligevel er hjemme hele dagen , men hvis de f.eks. er på barsel , forstår jeg det godt .. 
Så igen , nogle mødre , hvis de f.eks. går sygemeldt med en depression eller lign. kan have det svært . Så syns jeg det er i orden at barnet et i dp. og moderen lige får noget tid for sig selv , så barnet kommer hjem til en glad mor som er overskud til det ..
Det blev vidst lidt lang ..

Undskyld mig ! , men blir sku lidt gal når jeg læser sådan noget .
Det kan ikke være rigtigt at en der har et barn på 3 mdr. skal komme og lære andre om hvor længe man MÅ ha sit barn i dp/vg, fordi ellers er det omsorgssvigt .. Hvis det VAR omsorgssvigt , skulle der nok sættes nogle regler for det
Det kan godt være det er din mening, men jeg syns nu du siger det på en meget hård måde . Det er faktisk nogle der trænger til en pause fra baby engang i mellem , og det er helt forståeligt .
Så hvis du , når du er færdig på barsel, knokler 37 timer om ugen , og pludselig har en fridag, og hele huset ligner L**t , så vælger du alligevel at beholde dit barn hjemme fra Dp, også selvom du ved , dit barn hænger på dig konstant , eller er sensetiv så man ikke kan have det med ud og handle osv. ?????? 
Hvor ville jeg ønske du kunne se det når dit eget barn engang starter i dp. 
Og det er hverken hårdt eller ondt ment på nogen måde , men syns du er meget ligepå , at hvis man afleverer sit barn når man er hjemme , så er det omsorgssvigtet ..
Tænker tit på om du overhovedet ved hvad ordet betyder . Prøv og slå det op  

Anmeld

26. januar 2012

Tin

Profilbillede for Tin
PT skriver:

Selvfølgelig skal børn stimuleres lige meget, hvor gamle de er.

Men det er meget forskellige former for stimulation, de kræver.

Og nej, jeg mener ikke, at en 3-årig kan blive nok stimuleret ved at gå hjemme hos sin mor og ikke være sammen med andre børn.

Da du var barn var du så ikke i legestue/andre aktiviteter med andre børn for netop at komme ud blandt andre børn? Eller gik du hjemme uden at møde nogen?

Jeg er heller ikke blevet passet ude - min mor var dp, men min søster og jeg var begge i legestue et par dage om ugen for netop at komme ud blandt jævnaldrende, og min lillebror var i bh - selvom hun jo var hjemme.

Jeg gik hjemme og legede med naboens børn. Men det er netop det jeg mener....man kan besøge legepladser mv. man behøves ikke at placerer barnet i DP mv for at det skal møde børn.

Og da jeg har adskillige børn i alle aldre....ja så kræver de forskellige stimuli......men hvorfor er BH bedre til det end mor og far? Forældrene må da være de primære i barnets første mange leveår. Og jeg er en af de få der mener at den egentlige opdragelse faktisk er forældernes ansvar og ikke alle andre. Hvis vi vil påvirke vores børn er den bedste mulighed i trygge rammer, nemlig hjemme. Og igen....vores den største har på ingen måde taget skade af ikke at have været i BH, tværtimod så har hun nogle andre værdier i livet og en kæmpe omgangskreds i dag. Hun er velfungerende til fingerspidserne og ved hvad hun vil med hendes liv.

Og for ikke at fordreje tingende, så taler vi stadig om aflevering når forældrene er i hjemmet. Mht jobs mv er det jo en dejlig luksus at kunne gøre det.

Anmeld

26. januar 2012

Laulund87

morethanperfect skriver:

Det meste jeg har læst , siger folk at man sagtens kan lave noget selvom børnene er i hjemmet .. Så vil jeg lige sige , det afhænger MEGET af barnet , og hvordan man bor .
Her skal vi ned fra førstesalen udenfor i vores skur for at ordne vasketøjet , og jeg vil hverken lade Oscar være alene heroppe , selvom det kun tager 5 min. og jeg gider ikke give ham overtøj på for at gå ned med vasketøj .. Så det kan jeg ikke ordne når han er hjemme ..

Jeg kan desværre ikke ha ham med ud at handle , da han er meget sensetiv , og simpelthen ikke kan klare det .. Vi syns faktisk det var blevet bedre med alderen , men det var det bestemt ikke alligevel 

Og så vil jeg gerne kunne støvsuge og vaske mit gulv, uden at Oscar får våde sokker af og gå rundt . Lyder måske total latterligt i nogles ører , men sådan er jeg .
Oprydning , er selvf. umuligt når han er hjemme , så det blir gjort om  aftenen .. 
Hvis jeg er hjemme , sender jeg ham alligevel i Dp. ved 9 tiden og henter ham igen ildt i 4 ..
Vi hygger når han kommer hjem , og jeg kan være glad og tilfreds med at der ser godt ud og jeg fik ordnet det jeg skulle .
Når han kommer hjem fra Dp. bruger jeg al min tid på at lege med ham , tage på legepladsen , gå ture osv. Og han får masser af kærlighed .. Er omsorgssvigt ikke hvor børnene mangler tryghed og kærlighed ?? For det gør han bestemt ikke .. 

Forstår ikke folk der har deres barn i dp. 10 timer hvis de alligevel er hjemme hele dagen , men hvis de f.eks. er på barsel , forstår jeg det godt .. 
Så igen , nogle mødre , hvis de f.eks. går sygemeldt med en depression eller lign. kan have det svært . Så syns jeg det er i orden at barnet et i dp. og moderen lige får noget tid for sig selv , så barnet kommer hjem til en glad mor som er overskud til det ..

Det kan ikke være rigtigt at en der har et barn på 3 mdr. skal komme og lære andre om hvor længe man MÅ ha sit barn i dp/vg, fordi ellers er det omsorgssvigt .. Hvis det VAR omsorgssvigt , skulle der nok sættes nogle regler for det
Det kan godt være det er din mening, men jeg syns nu du siger det på en meget hård måde . Det er faktisk nogle der trænger til en pause fra baby engang i mellem , og det er helt forståeligt .
Så hvis du , når du er færdig på barsel, knokler 37 timer om ugen , og pludselig har en fridag, og hele huset ligner L**t , så vælger du alligevel at beholde dit barn hjemme fra Dp, også selvom du ved , dit barn hænger på dig konstant , eller er sensetiv så man ikke kan have det med ud og handle osv. ?????? 
Og det er hverken hårdt eller ondt ment på nogen måde , men syns du er meget ligepå , at hvis man afleverer sit barn når man er hjemme , så er det omsorgssvigtet ..

Anmeld

26. januar 2012

Mor til Frederic og Freya

Anonym skriver:

er det en form for omsorgssvigt at lade sine børn være i dagpleje i 9-10 timer selv om man selv er hjemme og vasker tøj, ordner have, handler ind osv?

Både ja og nej..

Et barn i dp har behov for både sin mor og være ude blandt andre børn. 

Men syntes at 9-10 timer lyder af meget for sådan en str at være ude fra hjemmet, når du i alligevel går hjemme...

Troed slet ikke der fandtes dp'ere der havde åbnet så længe.

Frederic har aldrig været fuld tid i hverken dp eller bh. Jeg har via min vagtplan altid planlagte fridage og dem bruger jeg da sammen med søninke - fordi jeg har nogle trælse arbejdstider. Vil han gerne afsted ned i bh på trods af at jeg er hjemme - afl jeg ham sent og henter ham tidligt. 

Et eks er at jeg i denne uge har mødt; man-onsdag fra 11.30-22.00 og gik på weekend igår aftes. Frederic vil gerne være hjemme - så han gik også på weekend igår da farmand hented ham i bh. 

Anmeld

26. januar 2012

raca

Mor til Frederic skriver:

Både ja og nej..

Et barn i dp har behov for både sin mor og være ude blandt andre børn. 

Men syntes at 9-10 timer lyder af meget for sådan en str at være ude fra hjemmet, når du i alligevel går hjemme...

Troed slet ikke der fandtes dp'ere der havde åbnet så længe.

Frederic har aldrig været fuld tid i hverken dp eller bh. Jeg har via min vagtplan altid planlagte fridage og dem bruger jeg da sammen med søninke - fordi jeg har nogle trælse arbejdstider. Vil han gerne afsted ned i bh på trods af at jeg er hjemme - afl jeg ham sent og henter ham tidligt. 

Et eks er at jeg i denne uge har mødt; man-onsdag fra 11.30-22.00 og gik på weekend igår aftes. Frederic vil gerne være hjemme - så han gik også på weekend igår da farmand hented ham i bh. 

dagplejer har vist typisk åbent i 48 timer på en uge.. så ja 10 timer hver dag kan ikke lade sig gøre..

Anmeld

26. januar 2012

Mor til Frederic og Freya

raca skriver:

dagplejer har vist typisk åbent i 48 timer på en uge.. så ja 10 timer hver dag kan ikke lade sig gøre..

Det slog mig blot lige... Kunne ikke huske hvor mange timer frederic's dp havde åbnet - for brugte aldrig alle timerne...

Anmeld

26. januar 2012

isabellasmor

morethanperfect skriver:

hehe - hold op hvor rammer jeg nogle ømme punkter 

nåå.. men altså, vil lige starte med at sige, at jeg altså på intet tidspunkt har skrevet at det var omsorgssvigt  jeg synes det er noget fis at man har sit barn i institution så mange timer, når man går hjemme. det er jeg ikke selv vokset op med, og vil ved gud heller aldrig lade mine børn vokse op sådan. min datter skal ikke vokse op i en dp eller bh. 

og som du beskriver, at du intet kan lave med din søn hjemme, det synes jeg... lyder lidt mærkeligt.. i mine ører.. jeg skal ikke pege fingre, men har lov til at ytre min mening i en debat, og når du så kommer så fint med et eksempel jeg selv har brugt tidligere (bare modsat) så kan jeg ikke lade vær

men vi er ikke enige, og når vi er så modsat hinanden kan jeg ikke forestille mig vi nogensinde bliver det  (det er der jo heller ingen der har sagt vi skal), jeg holder på mit, du holder på dit  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.