Father skriver:
Tillykke!! Med en selvisk handling har du formået at sætte dine behov før, dem der burde være dig kærest, dine børn og din kæreste- du burde være stolt!!!
Hvordan vil du nogensinde, men ren samvittighed, lære dine børn om morale og etik, rigtigt og forkert, når du ikke selv har styr på det?
Du burde skamme dig noget så grusomt- fy for satan.
Ej ej, hvad sker der?
Kvinden kommer her i desperation - hun ved hun har gjort noget forkert, og så spørger hun efter råd.
Nej det er ikke særlig pænt at gå sådan bag ryggen på den hun lader som om hun elsker, men for filan, hun ved det jo godt! Så behøver vi jo ikke komme her og trampe hende fuldstændig ned.
Det er godt nok ikke særligt konstruktive svar hun får sig - no wonder hun ikke svarer.
Der var også en der skrev at 'det er ikke svært at gå fra en, som man ikke har følelser for' eller sådan noget - og JO det er det da!? Jeg var desværre også død for følelser i mit tidligere lange forhold men for filan hvor var det dog et svært brud! Følelsesmæssigt. Selvom jeg ikke elskede ham, så havde jeg nogle ting jeg skulle arbejde med, med mig selv og så gjorde det jo ondt at se ham såret. Osv. Så jeg vil ikke mene at det nogensinde er LET at gå fra nogen.
----
Kære du, jeg er ked af at du er drevet derud lige nu, hvor du har været så fristet at du bare ikke kunne modstå. Nogen gange er vi ikke herre over egne følelser og hvor de fører os hen. De lader os gøre dumme ting - det kender vi vist alle sammen i mere eller mindre grad. Og du kender vist godt selv svaret på hvor det går hen ad nu, siden du ikke som sådan føler skyld men måske endda lettelse? Det føles måske et eller andet sted som om du allerede ER ude af forholdet? Men vær ydmyg overfor din mand og sig, at du undskylder, men at det var som det var.. og du er ked af at det vil såre ham. Landet ligger som det ligger nu, og i må nok hver jeres veje. Det lyder til du har nogle ting at udforske - måske
Held og lykke fremover.
Anmeld