Kontanthjælp, er målløs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2012

Mira0911

Når det er så nemt at få en lægeerklæring - Så gør lægen jo heller ikke sit job ordenligt? 

Jeg kan f.eks ikke gå ned til min læge og sige "jeg vil sq egentlig gerne have du sygemelder mig for et eller andet så jeg slipper for aktivering" Min læge er strid, rigtig strid og sygemelder kun når der er en god grund til det!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

Kofoed.

Lullaby skriver:

Jeg tror det har meget at sige hvilken kommune du har. Min svigerinde var i aktivering 2 dage så meldte hun sig syg. Nu snakker vi om 3 mdr og kommunen har endnu ikke bedt om en lægeerklæring.

Kommer også an på alder under 25 og specielt hvis du er uden uddannelse, så er der ingen fred og fair nok da. Kender kun kolding kommune og der er der no mercy.

Anmeld

8. januar 2012

AnnaK89

MSM skriver:

Når du skriver sådan så mener du vel heller ikke at socialrådgiverne gør deres arbejde ordentligt eller????

Nææ, men måske bare nogen gange lidt for godtroende.

Læs mit indlæg på side 8 til tihi - der er et godt eksempel på at bøje reglerne.

Anmeld

8. januar 2012

Diana...

SpunkenJo skriver:

Jeg forstår måske ikke helt hvad du mener?

Uanset hvad, så er jeg ærgelig over at se det bedre kan betale sig at gå på KH fremfor at tage sig en uddannelse!

ØV!

Så enig det er slet ikke fær at SU skal være så lav hvis den var højre var der helt sikker også flere der tog en uddannelse. 

Men igen vi kunne også ha taget den inden vi valgt familie livet så havde man jo godt kunne klare det  

Jeg har ikke selv nogen uddannelse og har heller ikke råd til at tage den før om nogen år, men jeg håber inderligt at begge mine børn vil tage deres uddannelse færdig inden de får deres egen familie! 

Anmeld

8. januar 2012

trunte24

MinNoah skriver:

Sådan nogle debatter her kan virkelig irritere mig... For det første HVORDAN TILLADER FOLK SIG AT BROKKE SIG OVER "kuN" at få 9600 kr udebetalt, for ikke at lave en dyt?!

Vi studerende knokler røven ud af bukserne og får 5600 kr FØR skat! Og ja jeg skal også forsørge mit barn, men fordi jeg har en kæreste der får 22.000 kr i løn om måneden FØR skat, så får man intet ekstra su... (min kæreste knokler 37 timer om ugen, har en 4-årig uddannelse, og får udbetalt 13.500 kr ca. om måneden, så synes ikke i andre skal brokke jer over jeres knap 10. 000 for IKKE at have en uddannelse og ikke lave noget)

Jeg synes simpelthen det er rystende at sidde og se nyhederne hvor en masse unge stiller op... "ja jeg har ikke arbejdet i 6 år, så nu kan det være ligemeget " - ja så lev dog af KH resten af dit liv fordi du ikke orker at søge job, jeg bliver SÅ forarget!

Jeg vil GERNE bidrage til at hjælpe dem der ufrivilligt havner på KH et stykke tid, det er OK de får en sum penge så de ikke skal flytte fra hus og hjem.... Så længe de er villige til at søge ALLE jobs man kan få.

Og tilsidst vil jeg sige at jeg er taknemmelig for at få penge under uddannelse.... og ja man kan ikke rejse, købe mærkevarer osv. Men man kan sgu godt leve alligevel, og holde jul...........

Ja undskyld, jeg får mega meget hug for dette indlæg, men jeg er træt af at folk brokker sig over at de "Kun" får det og det udbetalt, og ih hvor er det synd for mig at jeg ikke har 10 kr til en pose kartofler og 50 kr til en flæskesteg, så jeg kan ikke holde jul.....(men jeg kan godt ryge cigaretter, have samtlige tv-kanaler der findes, internet, hund og mobil!)

Jeg VED hvad det vil sige at leve LANGT under fattigdomsgrænsen, men det handler sgu om at prioritere sine penge!

punktum

For det første: Hvordan TILLADER DU dig at antage at jeg ikke laver noget for mine penge fordi jeg er på kontant hjælp? Jeg er i virksomhedspraktik for at modtage mine penge, og dette er vel at mærke 37 timer om ugen, så vil da ikke mene du knokler mere end mig

For det andet: HVordan TILLADER DU dig at antage at jeg ikke har en uddannelse fordi jeg er på kontanthjælp? Jeg er uddannet salgsassistent, men startede før min barsel på pædagog semi, som jeg genoptager fra feb i år. Har desværre været nødsaget til at gå på kontanthjælp fra Oktober 2011 til og med januar 2012.

For det tredje: Så er det altså ikke bare sådan at man vælger ikke at ville have et arbejde i disse tider. De fleste har søgt 100 vis af jobs med afslag. Hvordan tror du det påvirker selvtilliden og selvværdet til at komme fra kontanthjælpen?

Anmeld

8. januar 2012

Laura.

MinNoah skriver:

Sådan nogle debatter her kan virkelig irritere mig... For det første HVORDAN TILLADER FOLK SIG AT BROKKE SIG OVER "kuN" at få 9600 kr udebetalt, for ikke at lave en dyt?!

Vi studerende knokler røven ud af bukserne og får 5600 kr FØR skat! Og ja jeg skal også forsørge mit barn, men fordi jeg har en kæreste der får 22.000 kr i løn om måneden FØR skat, så får man intet ekstra su... (min kæreste knokler 37 timer om ugen, har en 4-årig uddannelse, og får udbetalt 13.500 kr ca. om måneden, så synes ikke i andre skal brokke jer over jeres knap 10. 000 for IKKE at have en uddannelse og ikke lave noget)

Jeg synes simpelthen det er rystende at sidde og se nyhederne hvor en masse unge stiller op... "ja jeg har ikke arbejdet i 6 år, så nu kan det være ligemeget " - ja så lev dog af KH resten af dit liv fordi du ikke orker at søge job, jeg bliver SÅ forarget!

Jeg vil GERNE bidrage til at hjælpe dem der ufrivilligt havner på KH et stykke tid, det er OK de får en sum penge så de ikke skal flytte fra hus og hjem.... Så længe de er villige til at søge ALLE jobs man kan få.

Og tilsidst vil jeg sige at jeg er taknemmelig for at få penge under uddannelse.... og ja man kan ikke rejse, købe mærkevarer osv. Men man kan sgu godt leve alligevel, og holde jul...........

Ja undskyld, jeg får mega meget hug for dette indlæg, men jeg er træt af at folk brokker sig over at de "Kun" får det og det udbetalt, og ih hvor er det synd for mig at jeg ikke har 10 kr til en pose kartofler og 50 kr til en flæskesteg, så jeg kan ikke holde jul.....(men jeg kan godt ryge cigaretter, have samtlige tv-kanaler der findes, internet, hund og mobil!)

Jeg VED hvad det vil sige at leve LANGT under fattigdomsgrænsen, men det handler sgu om at prioritere sine penge!

punktum

Amen !

Anmeld

8. januar 2012

AnnaK89

Kofoed. skriver:

Hvordan bøjer man de regler? Kender ingen der bøjer dem, men der bliver taget særlige hensyn, ja. Ville du måske bære på 15 kilo nu hvor du er gravid? Gætter på nej, så skal du nok ikke i aktivering hvor vægtløftning er en del af det, ergo, specielt forhold.

Læs mit indlæg på side 8 til tihi - et godt eksempel på at bøje reglerne.

Da jeg var gravid med mit datter og var blevet fyret, kom jeg i aktivering på sådan en dyre farm, hvor familier kom på udflugt, faktisk sådan en zoo, bare med alm. danske dyr. 

Og jeg lavede da præcis det sammen som de andre, bortset fra at jeg max bar 10 kg, som man gerne må når man er gravid. 

Så hvis jeg skulle hente vand til dyrene, så hentede jeg måske bare over 2 gange i stedet for.

Anmeld

8. januar 2012

Diana...

Jeg tror det har meget at sige hvilken kommune du har. Min svigerinde var i aktivering 2 dage så meldte hun sig syg. Nu snakker vi om 3 mdr og kommunen har endnu ikke bedt om en lægeerklæring.

Se det er jo slet ikke fær og så kan jeg godt forstå man siger som nogen af jer gør men det er langt fra alle der gør sådan. Her er det slet ikke muligt at få lægeerklæring hvis man ikke fejler noget, nu har jeg dog ikke prøvet men jeg kunne dårlig nok få en da jeg var gravid men meget slem bækkendløsning og enten med at gå med krykker og sengeliggende til sidst så går da ikke ud fra det nogen de skyder ud til alle vegne he he. 

Men fordi der er en lille flok af dem er det da ikke fær at dømme alle! Den måde der bliver snakket om kh her inde er bare så led altså hvorfor ikke prøve at sætte sig i andres spor? 

Anmeld

8. januar 2012

Diana...

trunte24 skriver:

For det første: Hvordan TILLADER DU dig at antage at jeg ikke laver noget for mine penge fordi jeg er på kontant hjælp? Jeg er i virksomhedspraktik for at modtage mine penge, og dette er vel at mærke 37 timer om ugen, så vil da ikke mene du knokler mere end mig

For det andet: HVordan TILLADER DU dig at antage at jeg ikke har en uddannelse fordi jeg er på kontanthjælp? Jeg er uddannet salgsassistent, men startede før min barsel på pædagog semi, som jeg genoptager fra feb i år. Har desværre været nødsaget til at gå på kontanthjælp fra Oktober 2011 til og med januar 2012.

For det tredje: Så er det altså ikke bare sådan at man vælger ikke at ville have et arbejde i disse tider. De fleste har søgt 100 vis af jobs med afslag. Hvordan tror du det påvirker selvtilliden og selvværdet til at komme fra kontanthjælpen?

Anmeld

8. januar 2012

Kofoed.

AnnaKJ skriver:

Læs mit indlæg på side 8 til tihi - et godt eksempel på at bøje reglerne.

Da jeg var gravid med mit datter og var blevet fyret, kom jeg i aktivering på sådan en dyre farm, hvor familier kom på udflugt, faktisk sådan en zoo, bare med alm. danske dyr. 

Og jeg lavede da præcis det sammen som de andre, bortset fra at jeg max bar 10 kg, som man gerne må når man er gravid. 

Så hvis jeg skulle hente vand til dyrene, så hentede jeg måske bare over 2 gange i stedet for.

Kan ikke finde dit eksempel. Ja og de andre tog vel hensyn tilat dtu ikke måtte bære mere? Og i kolding bliver man tilbudt flere praktik pladser som passer til en og så vælger man selv. Men pt er der dog praktikplads mangel hvilket gør min kæreste går hjemme på kh, men han vil heller lave noget for pengene, det kan da ikke være hans problem. Han blev fyret pga en depression, så han går der ikke for sjovt.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.