Kontanthjælp, er målløs

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2012

AnnaK89

Diana... skriver:

Jeg er virkelig helt paf over dine holdninger hvorfor ikke bare være lige glad og være glad for du tydeligvis er bedre en os på kontant hjælp! Jeg synes virkelig det er ærgeligt at du bruger så mange kræfter på at være så sur over noget som du ikke ved så meget om! Hvorfor ikke bare være glad for vi alle sammen kan få hjælp når vi er i nød på den ene eller anden måde! 

Øhh ikke ved så meget om? 

Jeg har selv været på KH i en meget kort periode (blev fyret under graviditet og havde ikke været længe nok i a-kasse), så jeg ved udemærkedet hvordan tingende fungere. 

Og da jeg var på KH gik der 14 dage, så var jeg i aktivering og lave noget, fordi at jeg gerne ville og så det som en god mulighed, og det var jeg så hele min graviditet igennem. 

Så jeg lavede hele tiden noget for de penge jeg fik!

Og selvfølgelig er jeg glad for at folk kan få hjælp, men de skal altså også være villige til at hjælpe sig selv videre, uanset om det er til uddannelse eller job.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

Kofoed.

MinNoah skriver:

Synes du skal lade være med at tale nedladende til mig.....

jeg ved godt at man skal være forsørger for at få 13 tusind et eller andet, men og hvad så?! Jeg synes stadig det er meget!

Og ja jeg ved godt man sendes i aktivering osv. Men som en anden skriver, så skal der ikke meget til før man kan "Bøje" reglerne, eller sige man har det psykisk dårligt så man slipper for det....

Snakker ikke mere nedladen end dit første indlæg.

Men hvordan kan man bøje reglerne? Man skal have en lægeerklæring på du er nok syg til ikke at tage på arbejde/aktivering, oftest kommer man i en alternativ aktivering, kommunen deler ikke bare penge ud og synes virkelig ikke man kan skrive som dtu gør, før man kender reglerne!

Anmeld

8. januar 2012

Diana...

AnnaKJ skriver:

Som jeg skrev tidligere - så er det ikke en generalisering, for nogle har da en gyldig grund til at være på KH.

Du kan tage mit ex, som jeg skrev om min forhenværende veninde!

Hun gør det fordi at hun kan og ikke gider at lave noget, og har aldrig gjort det og det kender jeg mange andre som heller ikke har.

Det kan godt være jeg synes stadig du er meget hård og der er mange der bliver stødt! 

Dem du omtaler er der heldigvis ikke så mange af jeg kender personligt ikke nogen selv! Og jeg er på kontanthjælp og har været i aktivering og min opfattelse af dem der var der var absolut at de ville videre og væk fra kontanthjælp. 

Det er jo altså ikke det sjoveste at være på kontanthjælp heldigvis men jeg kan love dig for at det heller ikke er det nemmeste at finde arbejde og at jeg priser mig lykkelig for at jeg kan få lidt hjælp selv om det ikke er meget da jeg er gift! 

God aften til dig. 

Anmeld

8. januar 2012

kirsti

MinNoah skriver:

<br /><br /><p> det er meget nemt at få en læge til at skrive en dokumentation på sådan noget....</p><p> Desværre...</p>

Se det er så en anden ting som intet har med kontanthjælpsreglerne at gøre!!

Anmeld

8. januar 2012

Mum33

wamse skriver:

<br /><br /><p> Jamen hvordan skulle prioriteringen så være, for at der ikke var indlæg som denne? Hvis man knapt kunne overleve på kh, ville prioriteringen, så være bedre?</p><p> Jeg er helt sikker på, at når mennesker er på kh, så er de der af en årsag, og der sidder kompetante mennesker, der forsøger at hjælpe mennesker videre, og over på selvforsørgelse.&nbsp;</p>

Har de klaret det før, så gør de det nok også nu. Syntes ikke lige tiderne er til at give ekstra til folk på overførselsindkomst. Syntes der er andre ting der er vigtigere. Beklager. Er godt klar over, at folk ikke selv har valgt situationen, men
Den er forhåbentlig heller ikke varig.

Anmeld

8. januar 2012

MSM

kirsti skriver:

Se det er så en anden ting som intet har med kontanthjælpsreglerne at gøre!!

Nemlig!!!!

Anmeld

8. januar 2012

Lullaby

Kofoed. skriver:

Snakker ikke mere nedladen end dit første indlæg.

Men hvordan kan man bøje reglerne? Man skal have en lægeerklæring på du er nok syg til ikke at tage på arbejde/aktivering, oftest kommer man i en alternativ aktivering, kommunen deler ikke bare penge ud og synes virkelig ikke man kan skrive som dtu gør, før man kender reglerne!

Jeg tror det har meget at sige hvilken kommune du har. Min svigerinde var i aktivering 2 dage så meldte hun sig syg. Nu snakker vi om 3 mdr og kommunen har endnu ikke bedt om en lægeerklæring.

Anmeld

8. januar 2012

Kofoed.

AnnaKJ skriver:

Ikke nogen som ikke kan bøjes ret hurtigt, desværre 

Hvordan bøjer man de regler? Kender ingen der bøjer dem, men der bliver taget særlige hensyn, ja. Ville du måske bære på 15 kilo nu hvor du er gravid? Gætter på nej, så skal du nok ikke i aktivering hvor vægtløftning er en del af det, ergo, specielt forhold.

Anmeld

8. januar 2012

Diana...

AnnaKJ skriver:

Øhh ikke ved så meget om? 

Jeg har selv været på KH i en meget kort periode (blev fyret under graviditet og havde ikke været længe nok i a-kasse), så jeg ved udemærkedet hvordan tingende fungere. 

Og da jeg var på KH gik der 14 dage, så var jeg i aktivering og lave noget, fordi at jeg gerne ville og så det som en god mulighed, og det var jeg så hele min graviditet igennem. 

Så jeg lavede hele tiden noget for de penge jeg fik!

Og selvfølgelig er jeg glad for at folk kan få hjælp, men de skal altså også være villige til at hjælpe sig selv videre, uanset om det er til uddannelse eller job.

Jamen hvis du ved hvordan det fungere så forstår jeg ikke at du kan sige sådan for så vidt jeg ved så skal alle i aktivering, praktik eller uddannelse det kan godt være det er forskelligt fra kommune til kommune det ved jeg ikke men her hvor jeg er der ryger du i aktivering med det samme. Jeg i praktik inde for det fag jeg skal videre i så jeg arbejder fuld tid til et  næsten ingen ting om måneden. Jeg kender ingen på kontanthjælp som bare sidder der hjemme og glor og troet absolut heller ikke dette var muligt. 

Anmeld

8. januar 2012

Dianaaa

Diana... skriver:

Jeg er virkelig helt paf over dine holdninger hvorfor ikke bare være lige glad og være glad for du tydeligvis er bedre en os på kontant hjælp! Jeg synes virkelig det er ærgeligt at du bruger så mange kræfter på at være så sur over noget som du ikke ved så meget om! Hvorfor ikke bare være glad for vi alle sammen kan få hjælp når vi er i nød på den ene eller anden måde! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.