Er de studerende så fattige?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. januar 2012

Pige2009

jydeinden skriver:

synes da godt nok også at USA er en skøn ting at sammenligne med... for der er uhyr mange der netop IKKE har råd til at tage en uddannelse, af samme årsag

Hvor ser du, at jeg sammenligner med USA?!  Du misforstår Det var blot for at konkretisere, hvad jeg mente med gratis uddannelse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. januar 2012

Pige2009

Dustmuz skriver:

undskyld mig her..

Men som andre også skriver..
DETTE ER DANMARK.. og ikke USA.. Gudske tak og lov for det da..

så den kommentar er mig en smule "upassende" i denne kontekst

Hvor ser du, at jeg sammenligner med USA?!  Du misforstår Eksemplet med USA var blot for at konkretisere, hvad jeg mente med gratis uddannelse Så mit indlæg skal læses i hele konteksten

Anmeld

8. januar 2012

Pige2009

skønneunger skriver:

Tak

Anmeld

8. januar 2012

Pige2009

Neon skriver:

Men tilgengæld, hvor havde jeg været hvis jeg ikke havde valgt min uddannelse? Højst sandsynlig arbejdsløs.. Så hvad vil du egentlig med din kommentar?

Det er jo præcis min pointe, at grunden til, at vi vælger uddannelse fremfor KH er jo netop, at det er en investering i fremtiden Har selv investeret i min fremtidi hele 5 år Så jeg tror i bund og grund, vi er enige

Anmeld

8. januar 2012

Pige2009

Neon skriver:

Ja, og sådan klarer de fleste sig jo nok også.. Men derfor skal man ikke undervurdere betydningen af at have en hvis tryghed omkring sin økonomi.. 

Det har du ret i Faktisk havde jeg selv overskud til at spare op hver måned, selvom jeg var på SU

Anmeld

8. januar 2012

Pige2009

Neon skriver:

Ja, og sådan klarer de fleste sig jo nok også.. Men derfor skal man ikke undervurdere betydningen af at have en hvis tryghed omkring sin økonomi.. 

Dobbelt op

Anmeld

8. januar 2012

Pige2009

Muhmi skriver:

SÅ enig!

Tak

Anmeld

8. januar 2012

Muhmi

Sofia skriver:

Hmmm så er jeg jo nok ikke velvoksen i din optik

Hvorfor skal du dreje den til at det er personligt rettet mod dig?

Jeg skrev "groft sagt" kan det virkelig også misforståes?

Tror at (og nu mener jeg helt generalt uden at det er rettet mod nogen personligt) folk bliver lidt pirrelige når der bliver snakket om, hvem får hvad og hvor meget... Og at man ofte ligger flere ting i noget der egentlig ikke står skrevet....

Anmeld

8. januar 2012

Pige2009

Dustmuz skriver:

nu spørger jeg DUMT..

HVad pokker skal man leve af, under uddannelse, HVIS man ikke vælger SU??
Kontanthjælpen burde være på niveau eller mindre end SU.

Mange folk på kontanthjælp er havnet der af forskellige årsager.
Oftest, fordi der kommer en som lader sig betale billigere i løn, eller har bedre kvalifikationer.
firmaerne går jo efter at maksimere deres udbytte..
Og hvis det betyder at de skal fyre en medarbejder, for at ansætte en ny, så gør de det..
Ja det bare ærgeligt for den ene som ryger på KH..
men nu lever vi i DK, kontanthjælpen burde ikke være et sted hvor du har råd til ret meget (MIN MENING) andet end det nødvendige.

Husleje inkl. forbrug.
Internet
mobil
mad
transport

Det er de ting der skal bruges for at kunne finde job eller tage endnu en uddannelse..
Mange idag har 2 uddannelser. fordi at den de tog først, da har de ikke længere nogen stor chance for at finde et job

Det er jo præcis min pointe, at grunden til, at vi vælger uddannelse fremfor KH er jo netop, at det er en investering i fremtiden. Det var netop grunden til at jeg satte vælger med gåseøjne Så jeg tror i bund og grund, vi er enige på det punkt 

Anmeld

8. januar 2012

Pige2009

An&Jo skriver:

ja dem er vi vidst ikke mange af..

Nope

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.