Bruger vi for meget i mad penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2011

Anonym trådstarter

MAJ*MOR skriver:

hvad så med bezin/diesel? Det kan ikke betale sig for os at gøre har vi regnet ud... men jeg ville gerne spare penge på indkøb.. Jeg er bare SÅ dårlig til det med at finde tilbuddene og prioritere noget frem for noget andet.. og så skal det helst være økologisk det meste, det bliver det også ret meget dyrere af :/ 

Det koster omkring 150-200 kr. Vi tanker gerne om morgenen, så benzinen er billigere der....ofte tager vi svigerfamilien med, så giver alle lidt til benzin, og så er det ret billigt . Her køber vi slet ikke økologisk, det siger os ikke noget..men hvis man nu skal købe agurker, og de økologiske er billigere end de "normale" den dag vi handler, så snupper vi bare de økologiske i stedet

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

1000Ben

Anonym skriver:

Vi er 2 voksne som hver månede bruger penge på mad for cirka 1.200 kr. Selvfølgelig kan man altid trappe budgettet ned engang imellem. Mad penge er inkl. rengøringsmidler, shampoo, toiletpapir, køkkenruller, skyllemiddel,vaskepulver og kattemad.

Synes du at vi bruger for meget på mad eller er det passende? Vi synes selv at det er passende, men vil gerne hører andre meninger..

Til dem der bedre kan lide at trykke i stedet for at skrive, er der lavet en afstemning ovenover

Hov jeg kom til at stemme ja, da jeg troede det var om ugen.. Men nej da, 1200 om måneden er MEGET flot - bare jeg kunne holde det så langt nede. Jeg tror ikke jeg ville kunne leve sundt nok, hvis jeg kun skulle bruge 1200 om måneden, selv hvis det bare var til mig og min mand 

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

1000Ben skriver:

Hov jeg kom til at stemme ja, da jeg troede det var om ugen.. Men nej da, 1200 om måneden er MEGET flot - bare jeg kunne holde det så langt nede. Jeg tror ikke jeg ville kunne leve sundt nok, hvis jeg kun skulle bruge 1200 om måneden, selv hvis det bare var til mig og min mand 

. Her køber vi ikke rigtig grønsager, men for det meste har vi til gengæld altid en frugtskål stående med frisk frugt , man kan ikke undgå at skulle leve bare en lille smule sundt

Anmeld

19. december 2011

TR

Nemlig . Jo men det er slet ikke verdens undergang . Vores budget ender da nogen gange på 1.200 kr +.. der skal selvfølgelig være plads til at der kan komme gæster, eller plads til impulsive køb. Det er ikke meningen at man skal kører surt i det..vi prøver blot at holde os mest til de 1.200 kr. . Gæsterne tager også tit selv noget med, hvis de er på slankekur og alt det..så vil de gerne have en anden kost med, som de kan blande ind i vores, og så er der lidt forskelligt at tage af

Oki ..

Vi har også nogle mdr hvor vi bruger flere end andre, så har vi bare en lille opsparning på mad koret, eller os køber vi noget andet for dem fx til vores hjem eller ud og spise  ..

Det dejligt  Fx lige nu når det os der skal holde julaften , så ryger der jo lidt ekstra

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

TR skriver:

Oki ..

Vi har også nogle mdr hvor vi bruger flere end andre, så har vi bare en lille opsparning på mad koret, eller os køber vi noget andet for dem fx til vores hjem eller ud og spise  ..

Det dejligt  Fx lige nu når det os der skal holde julaften , så ryger der jo lidt ekstra

Ja det er rigtigt..og hvis man ikke holder jul, så skal der købes en masse konfekt og pebernødder og alt det gode der hører til julen , det er sådan nogen tider hvor man godt kan se lidt bort fra sit budget og købe det man lyster hele tiden ..

Anmeld

19. december 2011

TR

Anonym skriver:

Ja det er rigtigt..og hvis man ikke holder jul, så skal der købes en masse konfekt og pebernødder og alt det gode der hører til julen , det er sådan nogen tider hvor man godt kan se lidt bort fra sit budget og købe det man lyster hele tiden ..

Nemlig .. Der SKAL være plads til sådan nogle ting

Anmeld

19. december 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

. Her handler vi både i dyre og billige butikker. Vi mangler skam aldrig noget, og får den kost vi skal have..udover det er der også plads til impulsive køb når man er ude at handle..det skal ikke være sådan at man føler at man ikke kan købe noget udover det der allerede står på listen . Vi er begge på SU og skal fordele pengene så der er råd til det hele, samt de ting vi er igang med at spare op til.

Kan ikke lige overskue at læse 15 sider igennem via mobil så beklages hvis det allerede er gjort. Men kunne du ikke tænke dig at vise en ugentlig madplan og indkøbsliste for det i også spiser til morgenmad og frokost? Vil gerne se præcist hvad i spiser, når i kan gøre det for så lidt :-)

Anmeld

19. december 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...

1200 kr. om måneden til to voksne - det er godt nok lidt. Jeg har svært ved at forstille mig, at I får en sund og varieret kost til den pris??

Vi er to voksne og et barn på fire år. Vi går meget op i god mad lavet af gode råvarer. Jeg vil tro, at vi bruger ca. 4.000 kr. om måneden på husholdning. (Inkl. tandpasta, shampoo, vaskemiddel, rengøringsartikler, drikkevarer (herunder øl, vand og vin)  mv. )

Vi spiser masser af friske grøntsager og frugt hver eneste dag.

Vi køber en del økologisk, men langt fra alt. Færdigprodukter som hotwings gider vi ikke - men derimod en hel lækker kylling osv.  

Rugbrød køber vi hos bageren og så bager vi en del brød selv -  jeg elsker at bage brød)

Jeg kan ikke forstå, at så mange mennesker går så lidt op i hvad de putter i munden....

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

TR skriver:

Nemlig .. Der SKAL være plads til sådan nogle ting

Enig!

Anmeld

19. december 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Frøken J. skriver:

Kan ikke lige overskue at læse 15 sider igennem via mobil så beklages hvis det allerede er gjort. Men kunne du ikke tænke dig at vise en ugentlig madplan og indkøbsliste for det i også spiser til morgenmad og frokost? Vil gerne se præcist hvad i spiser, når i kan gøre det for så lidt :-)

Ja - det kunne være sjovt at se, hvad i køber ind i ugens løb - og hvad indkøbene bliver lavet om til

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.