Bruger vi for meget i mad penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2011

Anonym trådstarter

CamillaSoefelt skriver:

Jeg er nød til og sige WAUW!!! Det er skisme flot. Må jeg få opskriften på hvordan man klarer den så flot?

. Tilbud og planlægning, samt TYSKLAND, det siger vidst meget . Vi kan sagtens finde på at tage til tyskland og handle STORT ind og fylde frysere og køleskabet op, det kan sagtens betale sig, synes vi..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

Anonym trådstarter

serinasmor skriver:

hold da op .. troede til at starte med du havde skrevet forkert og mente om ugen .. Jeg er selv på su og kan sagtens forstå det der med at det også skal gå op i den sidste ende ...

undrer mig dog en lille smule over hvordan i holder det så lavt ..

bager du selv? køber i ikke frugt? har i en meget stor fryser?

vi kan ikke komme længere ned end 2500 pr mdr. for 2 voksne og et barn incl rengøringsmidler og bleer .. men nægter så også at bage selv, og måske bruger vi lidt for mange penge på snacks ..  

Meget stor fryser vil jeg ikke sige det er, men vil kalde den normal tror jeg , der kan være en del i når man kun er 2 personer, så den har vi stor glæde af. Engang imellem bager jeg f.eks boller og flutes, som jeg gerne vil være bedre til, da det egentligt er ret hyggeligt at bage . Grønsager køber vi ikke så meget af..mest agurker, tomat og peberfrugt..men ofte har vi en frugtskål i stuen med diverse frugter i..Mælk og vand drikker vi tit i dagligdagen, og så juice og nogen gange sodavand i weekenderne..slik og alt det "gode" køber vi faktisk ikke så meget af..det er mere Is vi gerne vil købe engang imellem

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

sarahb skriver:

Det er jo intet. Vi bruger i hvert tilfælde 4000... Hvis ikk mere.
2 voksne og 2 børn, 1 &3

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

Babyklar skriver:

hold da op hvor FLOT - hvordan klare i lige det heh . ? .

vi er 2 voksne og et barn på 8mdr. vi bruger hvertfald 3000

Tilbud, planlægning, og så er Tyskland vores bedste ven. Der kan vi godt handle stort ind, og det betaler sig i sidste ende synes vi

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

grøn · ært skriver:

Nej, SU er sgu ikke noget man bliver rig af. Her har manden haft vikartimer og jeg er på kontanthjælp. Nu har han endelig fået drømmejobbet og fast arbejde, men uanset vores situation, har vi altid sat pris på gode råvarer. (Glemte vist at sige, at de 3500-4000 kr. er inkl. husholdningsartikler ol.) Vi har én måned levet for stort set ingenting, fordi vi ingen penge havde at rykke med. Det er bare slet ikke noget jeg kunne gøre altid. God mad og gode råvare, det kan vi simpelthen ikke undvære herhjemme! :-)
Men jeg synes godt nok det er vildt, at I kan klare jer for 300 kr. om ugen! To mennesker. Men man er jo også bare nødt til at priotere, når man er på SU. Dog godt at høre, at I stadig har plads til lidt impulsivt :-) 

Nej, jeg kan også sagtens forstå at hvis man går meget op i sin mad, så kan man heller ikke undvære alle de "gode ingredienser" til maden . Vi kommer også helt sikkert til at lave maden på en anden måde når vi ikke er på SU mere . Men ja det er jo altid dejligt at have plads til impulsive ting, der skal være plads til at leve selvom man er på SU

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

MAJ*MOR skriver:

:O hvordan kan I klare jer for så lidt? vi bruger minimum 4000 i mdr. (inkl. bleer) to voksne og en på halvandet.. 

Som jeg også har skrevet til andre, så er tilbud, planlægning og tyskland vejen frem . Det kan sagtens betale sig at handle stort ind i Tyskland engang imellem..hvertfald for os

Anmeld

19. december 2011

Frk. Himmelblå

Det var dog et MEGET lille beløb til mad mm. pr. måned!!

Men super, hvis I kan finde det passende.

Det er jo bare dejlig billigt så .

Anmeld

19. december 2011

Vidunderligeunger

Anonym skriver:

Som jeg også har skrevet til andre, så er tilbud, planlægning og tyskland vejen frem . Det kan sagtens betale sig at handle stort ind i Tyskland engang imellem..hvertfald for os

hvad så med bezin/diesel? Det kan ikke betale sig for os at gøre har vi regnet ud... men jeg ville gerne spare penge på indkøb.. Jeg er bare SÅ dårlig til det med at finde tilbuddene og prioritere noget frem for noget andet.. og så skal det helst være økologisk det meste, det bliver det også ret meget dyrere af :/ 

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Jeg forstår det stadigvæk slet slet ikke. Vi ville ikke kunne få madbudgettet så langt ned uanset hvad. Men det kommer også an på hvad man går op i, som du skriver. Vi går ekstremt meget op i at maden skal smage godt og være noget vi har lyst til. Derfr kan vi heller ikke rigtigt købe ind til en hel uge, for aner ikke hvad jeg har lyst til om 4 dage. Hehe!

Men dejligt for jer, at I kan spare en masse penge  Jeg synes dog at I måske kunne prøve at sætte budgettet bare en lille smule op og tilføje mere grønt, hvis I mangler lidt af det. Det er jo godt givet ud for resten af livet!

Her plejer vi at lave madplan hvad vi skal spise i løbet af ugen..men ikke på bestemte dage, så kan vi frit vælge mellem de ting vi har skrevet på, hvad man nu har lyst til om torsdagen osv

Men madbudget kommer nok en tand højere op næste år, når jeg skal træne igen..så skal der mere mad indenbords

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

Frk. Himmelblå skriver:

Det var dog et MEGET lille beløb til mad mm. pr. måned!!

Men super, hvis I kan finde det passende.

Det er jo bare dejlig billigt så .

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.