Bruger vi for meget i mad penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2011

TR

Anonym skriver:

Mange tak .

Vi laver mange forskellige ting, og køber tit kød på tilbud.
Men vi kan f.eks lave spaghetti, og så noget kød ved siden af..til kødet har vi det flydende tomat puré, lidt krydderier, løg og boulion (staves?)..som vi blander sammen med kødet..derefter hælder vi spaghetti oveni kødet og blander det hele godt sammen..så får spaghettien også en god smag. Vi laver altid en stor potion, og har dermed aftensmad til dagen efter også. Ellers er der også feks. flødekartofler vi kan spise dagen efter.. Mikroovnen er vores bedste ven - så smager resterne stadigvæk ligeså godt når det bliver varmet. Ellers er der også tomat suppe med pasta sløjfer i, og flutes ved siden af som er billigt og nemt at lave..
Vi køber også tit de store XXl poser med hot wings i..dem kan man jo bruge med bagte kartofler og salat til ..

Og så er der jo ting som toilet papir..der kan man få 16 ruller (det gode BLØDE papir) fra coops eget mærke til 42 kr. tror jeg..og det holder jo noget tid..i stedet for at købe f.eks lambi toilet papir til 30 kr. for 6 ruller tror jeg det er

Det rigtig Det bare med at tænke sig lidt om, så kan man spare penge .. Men kan i så ikk mærke hvis i har folk på spisning ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

MissMona

Jeg har meget svært ved at tro at man kan leve af sund nærende kost for 1200 kr om mdr for 2 personer. Usund kost derimod kan jeg sagtens forestille mig at man kan køre et budget på, ja endda for mindre end 1200.

Jeg kan godt forstå at man kan blive nødt til det, hvis man ikke har flere penge end til det. Men jeg synes ikke det er flot eller noget, for jeg tror størstedelen af maden i så tilfælde ville blive billigt lav-kvalitetskød, brød, pasta, kartofler, sukker mættet fedt, mejeriprodukter, fyldstoffer og spækket med e-numre. Det er efter min mening ikke noget man bør stræbe efter. Tværtimod. Hvis man gerne vil passe på sin krop.

Hos os spiser vi gluten, laktose og sukkerfrit. Alt frit for e-numre. 80%-100% økologisk! Vi spiser kød ca. 2-3 dage om ugen. Vi spiser aldrig pasta, brød, kartofler eller ris, slik eller sodavand. Vi udnytter alle rester fra maden i går og smider aldrig mad ud. Vi lever - 2 voksne - for mellem 2.500 og 5.000 kr om måneden - det varierer alt efter om vi har haft gæster - været ude at spise eller haft særlige hyggeweekender/aftener.

Jeg er personligt af den holdning at jeg synes alt for mange danskere fokuserer alt for lidt på hvad de propper indenbords og fokuserer alt for meget på hvad de ejer, eller hvordan de klæder sig. Vi er det land i europa der bruger færrest penge på mad. Breaking news. - Sunde råvarer kræver penge at producere. Og hvis man gerne vil have en sund krop - kræver det sunde råvarer.

Undskyld min ligefremhed - men det er min holdning og det står jo heldigvis enhver frit at have en helt anden holdning end jeg!

Med til historien hører at jeg har prøvet i mange år at være på SU og ikke have penge til sund nærende mad. Jeg har nu et ok job med en gennemsnitlig løn, der gør at jeg kan priorietere kosten som værende vigtigst i vores budget. Dernæst kommer resten af goderne.

Anmeld

19. december 2011

MaleneJensen

Anonym skriver:

Vi er 2 voksne som hver månede bruger penge på mad for cirka 1.200 kr. Selvfølgelig kan man altid trappe budgettet ned engang imellem. Mad penge er inkl. rengøringsmidler, shampoo, toiletpapir, køkkenruller, skyllemiddel,vaskepulver og kattemad.

Synes du at vi bruger for meget på mad eller er det passende? Vi synes selv at det er passende, men vil gerne hører andre meninger..

Til dem der bedre kan lide at trykke i stedet for at skrive, er der lavet en afstemning ovenover

Jeg har lige læst forkert, så stemte ja for fik lige læst som det var om ugen.. men om måneden syntes jeg ikke det galt..!

Vi er tre personer som bruger 800kr om ugen og det også på mad, vaskemiddel, vaskepulver, rengøring, bleer, shampoo osv...

Men Nej syntes ikke det dyrt..

Anmeld

19. december 2011

CamillaSoefelt

Anonym skriver:

Vi er 2 voksne som hver månede bruger penge på mad for cirka 1.200 kr. Selvfølgelig kan man altid trappe budgettet ned engang imellem. Mad penge er inkl. rengøringsmidler, shampoo, toiletpapir, køkkenruller, skyllemiddel,vaskepulver og kattemad.

Synes du at vi bruger for meget på mad eller er det passende? Vi synes selv at det er passende, men vil gerne hører andre meninger..

Til dem der bedre kan lide at trykke i stedet for at skrive, er der lavet en afstemning ovenover

Jeg er nød til og sige WAUW!!! Det er skisme flot. Må jeg få opskriften på hvordan man klarer den så flot?

Anmeld

19. december 2011

serinasmor

hold da op .. troede til at starte med du havde skrevet forkert og mente om ugen .. Jeg er selv på su og kan sagtens forstå det der med at det også skal gå op i den sidste ende ...

undrer mig dog en lille smule over hvordan i holder det så lavt ..

bager du selv? køber i ikke frugt? har i en meget stor fryser?

vi kan ikke komme længere ned end 2500 pr mdr. for 2 voksne og et barn incl rengøringsmidler og bleer .. men nægter så også at bage selv, og måske bruger vi lidt for mange penge på snacks ..  

Anmeld

19. december 2011

sarahb

Det er jo intet. Vi bruger i hvert tilfælde 4000... Hvis ikk mere.
2 voksne og 2 børn, 1 &3

Anmeld

19. december 2011

Moar2011

hold da op hvor FLOT - hvordan klare i lige det heh . ? .

vi er 2 voksne og et barn på 8mdr. vi bruger hvertfald 3000

Anmeld

19. december 2011

grøn · ært

Hehe sjovt at se hvor forskellige beløb vi bruger . Her er der ingen økologiske ting i huset, det vil vi ikke bruge penge på....Vi har det fint med de "normale" ting..

Vi ville aldrig have råd til så stort et mad forbrug som jer, da vi er på SU

Nej, SU er sgu ikke noget man bliver rig af. Her har manden haft vikartimer og jeg er på kontanthjælp. Nu har han endelig fået drømmejobbet og fast arbejde, men uanset vores situation, har vi altid sat pris på gode råvarer. (Glemte vist at sige, at de 3500-4000 kr. er inkl. husholdningsartikler ol.) Vi har én måned levet for stort set ingenting, fordi vi ingen penge havde at rykke med. Det er bare slet ikke noget jeg kunne gøre altid. God mad og gode råvare, det kan vi simpelthen ikke undvære herhjemme! :-)
Men jeg synes godt nok det er vildt, at I kan klare jer for 300 kr. om ugen! To mennesker. Men man er jo også bare nødt til at priotere, når man er på SU. Dog godt at høre, at I stadig har plads til lidt impulsivt :-) 

Anmeld

19. december 2011

Vidunderligeunger

:O hvordan kan I klare jer for så lidt? vi bruger minimum 4000 i mdr. (inkl. bleer) to voksne og en på halvandet.. 

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

debbie19 skriver:

lyder meget som os men alligevel bruger vi 500 kr i ugen  vi køber tit billig kød der kun kan holde en dag så pakker vi det om og deller det og smider det i fryseren så tager vi det op samme dag vi skal bruge det ...

Jeg synes nu heller ikke at 500 kr. om ugen er for meget . Her kan vi da også engang imellem købe for 1.200 + , og det skal der være plads til..Det er jo ikke sådan at det er bandlyst for os at købe mere end for 1.200 kr..vi prøver bare at holde os til det beløb hver gang

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.