Jeg har meget svært ved at tro at man kan leve af sund nærende kost for 1200 kr om mdr for 2 personer. Usund kost derimod kan jeg sagtens forestille mig at man kan køre et budget på, ja endda for mindre end 1200.
Jeg kan godt forstå at man kan blive nødt til det, hvis man ikke har flere penge end til det. Men jeg synes ikke det er flot eller noget, for jeg tror størstedelen af maden i så tilfælde ville blive billigt lav-kvalitetskød, brød, pasta, kartofler, sukker mættet fedt, mejeriprodukter, fyldstoffer og spækket med e-numre. Det er efter min mening ikke noget man bør stræbe efter. Tværtimod. Hvis man gerne vil passe på sin krop.
Hos os spiser vi gluten, laktose og sukkerfrit. Alt frit for e-numre. 80%-100% økologisk! Vi spiser kød ca. 2-3 dage om ugen. Vi spiser aldrig pasta, brød, kartofler eller ris, slik eller sodavand. Vi udnytter alle rester fra maden i går og smider aldrig mad ud. Vi lever - 2 voksne - for mellem 2.500 og 5.000 kr om måneden - det varierer alt efter om vi har haft gæster - været ude at spise eller haft særlige hyggeweekender/aftener.
Jeg er personligt af den holdning at jeg synes alt for mange danskere fokuserer alt for lidt på hvad de propper indenbords og fokuserer alt for meget på hvad de ejer, eller hvordan de klæder sig. Vi er det land i europa der bruger færrest penge på mad. Breaking news. - Sunde råvarer kræver penge at producere. Og hvis man gerne vil have en sund krop - kræver det sunde råvarer.
Undskyld min ligefremhed - men det er min holdning og det står jo heldigvis enhver frit at have en helt anden holdning end jeg!
Med til historien hører at jeg har prøvet i mange år at være på SU og ikke have penge til sund nærende mad. Jeg har nu et ok job med en gennemsnitlig løn, der gør at jeg kan priorietere kosten som værende vigtigst i vores budget. Dernæst kommer resten af goderne.
Anmeld