Bruger vi for meget i mad penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2011

Brams

Anonym skriver:

Hehe. Kommer sikkert også an på hvad du spiser, og hvor meget forskelligt der skal være til din aftensmad og om du spiser 7 forskellige pålæg osv

Ja det har du helt sikkert ret i

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

morethanperfect

Anonym skriver:

Ja det er seriøst .. Nogen gange sker det at det er 1.200 kr + , hvis der lige kommer en månede med gæster til spisning, video aften for venner, eller blot nogen impuls køb..men det skal der også være plads til   . Og mange tak for de søde ord

Ja ja . Men det er stadig under 2000 .. 

Vi bruger næsten 5000 på mad om mdr.. Vi er 2 voksne og et barn på 1 år .. 

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

morethanperfect skriver:

Ja ja . Men det er stadig under 2000 .. 

Vi bruger næsten 5000 på mad om mdr.. Vi er 2 voksne og et barn på 1 år .. 

Et mad budget kan også være meget forskelligt fra person til person..det kommer an på så meget . Vi er på SU, så vi kan ikke købe alverdens mad..hehe..Men får i stedet det bedste ud af det vi har, og det har vi det godt med

Anmeld

19. december 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Indkøblisterne er forkellige..vi kan f.eks købe ind i den første uge for 600 kr. og så fordele beløbet over de andre uger..Sommetider bliver beløbet også 1.200 kr +..Budgettet skal ikke være så stramt at indkøbene kun kan holdes på 1.200 kr. hver gang
Morgenmad er det kun mig der spiser, som er enten havregryn, boller eller youghurt. Frokost er der rugbrød.

En madplan kan evt. se således ud:

Mandag: Hotwings m. bagte kartofler og salat
Tirsdag: Spaghetti blandet med kød og krydderier.
Onsdag: Ris m. en sovs lavet af flydende tomat puré, fløde og bacon samt coctail pølser
Torsdag: Æggekage m.Rugbrød
Fredag: Flødekartoffler og krebinetter
Lørdag: Rester
Søndag: Tomatsuppe m. pasta og flutes eller evt. boller i karry

Madplanen afhænger af hvad vi har i skabene/køleskabet/fryseren eller hvad vi køber ind.

Ja okay, det er så en prioriteringssag kan jeg se Vi er også begge på SU med et spædbarn og bruger 3000. Jeg vil hellere bruge lidt mere på mad og have lidt mindre til noget andet end at spise som i gør - Altså no offence eller noget Men ville bare synes det var så drønkedeligt at spise sådan og med ikke ret mange ingredienser. Og synes det er super vigtigt at få godt med grøntsager - Frugt er ikke det samme, der er virkelig meget frugtsukker i, som heller ikke er godt i store mængder Men kan godt forstå det kan gøres billigt med den slags mad. Jeg foretrækker bare at spise "ordentligt" og sundt!

Du må ikke tage det ilde op

Anmeld

19. december 2011

132319

Jeg bruger langt mere, nok i hvert fald det dobbelte og her er vi 1 voksen og 2 børn på 4 og 1 år.

Jeg går meget op i økologi og køber stort set alt, undtagen kød og pålæg da det desværre er lige dyrt nok til min pengepung og så spiser vi meget frugt og grønt herhjemme

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

Ja okay, det er så en prioriteringssag kan jeg se Vi er også begge på SU med et spædbarn og bruger 3000. Jeg vil hellere bruge lidt mere på mad og have lidt mindre til noget andet end at spise som i gør - Altså no offence eller noget Men ville bare synes det var så drønkedeligt at spise sådan og med ikke ret mange ingredienser. Og synes det er super vigtigt at få godt med grøntsager - Frugt er ikke det samme, der er virkelig meget frugtsukker i, som heller ikke er godt i store mængder Men kan godt forstå det kan gøres billigt med den slags mad. Jeg foretrækker bare at spise "ordentligt" og sundt!

Du må ikke tage det ilde op

Jeg tager det slet ikke ilde op . Der skal være plads til alle slags meninger..Men jeg kan sagtens forstå at du ville gå død i vores mad plan hvis man er til mange ingredienser, kogte grønsager og alt sådan noget . Er de 3.000 kr. så inkl. bleer, rengøringsmiddler osv eller hvordan er det?

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

132319 skriver:

Jeg bruger langt mere, nok i hvert fald det dobbelte og her er vi 1 voksen og 2 børn på 4 og 1 år.

Jeg går meget op i økologi og køber stort set alt, undtagen kød og pålæg da det desværre er lige dyrt nok til min pengepung og så spiser vi meget frugt og grønt herhjemme

Okay . Her køber vi slet ikke økologi, medmindre det en dag er billigere end det "normale", så køber vi det i stedet...ellers interessere økologi os slet ikke

Anmeld

20. december 2011

Frøken J.

Anonym skriver:

Jeg tager det slet ikke ilde op . Der skal være plads til alle slags meninger..Men jeg kan sagtens forstå at du ville gå død i vores mad plan hvis man er til mange ingredienser, kogte grønsager og alt sådan noget . Er de 3.000 kr. så inkl. bleer, rengøringsmiddler osv eller hvordan er det?

Det er inklusive husholdningsartikler ja :-) babyting har vi dog en separat konto til. Tror vi bruger cirka 200 om måneden på bleer, da vi bruger de billige fra rema :-)

Anmeld

20. december 2011

Giraffen

Frøken J. skriver:

Det er inklusive husholdningsartikler ja :-) babyting har vi dog en separat konto til. Tror vi bruger cirka 200 om måneden på bleer, da vi bruger de billige fra rema :-)

er rema-bleerne gode ? for så tror jeg da vi vil prøve dem, det er dejlig nemt når der ligger to rema'er på trøjborg og 200 om måneden er godt nok billigt

Anmeld

20. december 2011

Frøken J.

Giraffen skriver:

er rema-bleerne gode ? for så tror jeg da vi vil prøve dem, det er dejlig nemt når der ligger to rema'er på trøjborg og 200 om måneden er godt nok billigt

Det synes jeg de er! For os virker de bedre end libero og pampers, og de holder tæt! 50 bleer for 50 kroner :-) men prøv dig frem for det er vist forskelligt fra barn til barn hvilke der virker bedst. Her er de bare de bedste vi har prøvet :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.