Bruger vi for meget i mad penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. december 2011

Pige2009

Anonym skriver:

Nemlig. Noget mad har mere smag dagen efter mmh

Jeps. Feks. Spaghetti Bolognese

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. december 2011

gonefishing

Anonym skriver:

Vi er 2 voksne som hver månede bruger penge på mad for cirka 1.200 kr. Selvfølgelig kan man altid trappe budgettet ned engang imellem. Mad penge er inkl. rengøringsmidler, shampoo, toiletpapir, køkkenruller, skyllemiddel,vaskepulver og kattemad.

Synes du at vi bruger for meget på mad eller er det passende? Vi synes selv at det er passende, men vil gerne hører andre meninger..

Til dem der bedre kan lide at trykke i stedet for at skrive, er der lavet en afstemning ovenover

kommer jo meget an på hvor mange penge i har? hvis I kun havde 3000kr ud så er det jo mange penge

herhjemme bruger vi alt for mange penge på mad = 4000kr pr m. for 2 voksne og 1 barn. 

Men ok, hvor jeg er blevet bedre til ikke lige at købe ekstra, så blev manden under sin barselsperiode dårligere til det hæhæ så nu er det ham der liggggeee faldt over et par ting der ikke var på listen. 

Anmeld

22. december 2011

Pige2009

Carina1977 skriver:

Jo det har du nok ret i at han gør 

Nu når jeg tænker efter, så levede jeg jo også fint for omkring 350-400 kr. dengang jeg studerede, hvor Mark var 2-3 år....og det var endda inkl. bleer og cigaretter. Hmm ja....så det kan jo lade sig gøre 

Lever du så stramt fordi du bliver nødt til det? Eller er deet bare blevet til en rigtig god vane?

Ja, og jeg ryger ikke Jeg har lige købt hus, så jeg har faktisk gjort det til lidt af en sport at leve som vi gør Men så prioriterer jeg til gengæld udlandsrejse sydpå 1 gang årligt og et par årlige ture til Amsterdam for at besøge Lauras gudforældre

Dog synes jeg ikke selv, vi lever stramt, da vi køber, hvad vi skal bruge og laver madplan

Anmeld

23. december 2011

Fenja09

Som mange andre har skrevet, så synes jeg bestemt ikke at 1200 kr er særlig meget at leve for om måneden. Det beløb er næsten det vi har sat af om måneden til vores hund og to katte  Men nu spiser vores dyr heller ikke "supermarked foder", men noget der er tilegnet hver enkelt. Ligesom vi selv priortere at få noget ordentligt at spise ( læs: det vi synes er ordentligt mad)  Dog bruger vi mindre end før vi fik barn, da vi ikke har de samme muligheder for at gå på restaurant osv.

Vi handler f.eks hos slagteren eller i gårdbutik når vi har lyst til det, men ligger også madplan, mest for ikke at skulle handle hver dag.

Synes det er rigtig fint, hvis i kan få det til at fungere med så lille et beløb, og synes i får den næring i skal have

/Fenja

Anmeld

23. december 2011

Carina1977

Baagøe skriver:

Ja, og jeg ryger ikke Jeg har lige købt hus, så jeg har faktisk gjort det til lidt af en sport at leve som vi gør Men så prioriterer jeg til gengæld udlandsrejse sydpå 1 gang årligt og et par årlige ture til Amsterdam for at besøge Lauras gudforældre

Dog synes jeg ikke selv, vi lever stramt, da vi køber, hvad vi skal bruge og laver madplan

Det er bare så fedt, når man kan spare uden at man egentlig selv synes at det er stramt 

Dejligt at man kan finde penge til at komme ud at rejse. Ville ønske at jeg selv kunne gøre det samme, men det kan være det kommer på et tidspunkt hehe 

Anmeld

23. december 2011

Pige2009

ok men jeg tænker, vaskepulver, skraldeposer, sutter, bleer, skampoo, opvaskemiddel, creme osv. Det bruger vi nemlig også en penge på. eller er det kun 800-900-, kun på mad i bruger?? Ville bare ikke kunne gøre det så billigt selv pga. af priserne på frugt,grønt, kød og ost. Ikke at vi køber meget økologosk, men alt grønt skal være friske råvarer. Bruger i da meget grønt fra fryseposer??

Det er med ALT! Både mad, husholdningsartikler osv. Køber økologiske frugter og grøntsager og vi køber ca. 1/4 fra frost og 3/4 frisk. Jeg køber ind på Odenses lokale grønttorv, hvor frugt og grønt faktisk er billigere end i supermarkedet. Køber også af og til ind i Bazaar Fyn, og det gøres rigtig billigt Derudover handler jeg kun i Rema 1000, Netto og Lidl

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.