Bruger vi for meget i mad penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. december 2011

Anonym trådstarter

ano14316 skriver:

Eiiiiii må jeg ikke høre hvad i har spist den sidste uges tid, vi er nemlig helt og fuldstændig på røven...

Den sidste uges tid har vi kun levet af pizza og rubrød + diverse ting..vi skal holde ferie hos noget familie her til jul, så vi vil ikke bruge penge på madvarer som sådan, når vi alligevel snart skulle afsted og vi har alligevel været rundt omkring og nærmest kun hjemme til aftensmad..så er det spild at købe grønsager osv man ikke får brugt inden rejsen og alt det ..

Men hvad med at lave tomatsuppe med pasta og flutes ved siden af? Smager godt og er billigt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. december 2011

Anonym trådstarter

Mor til Mike <3 skriver:

Wow, slet ikke.. Vi herhjemme bruger omkring 5 tusinde BARE på mad og snoller, og vi er 2 voksne og et spædbarn.

. Mad budgettet er nok forskelligt fra familie til familie..nogen går jo meget op i grønsager og alt muligt forskelligt til maden, mens andre mere er til det enkle

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

Brams skriver:

WOW det er da bare for vildt at I kan leve for det Ved godt vi nok bruger alt for mange penge på mad osv. Men kunne ikke forestille mig, at jeg kunne købe ind til en hel måned det 1.200 kr. Tror vi bruger 3.500+ og vi er 2 voksne og et barn på 2 år

Hehe. Kommer sikkert også an på hvad du spiser, og hvor meget forskelligt der skal være til din aftensmad og om du spiser 7 forskellige pålæg osv

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

Ansemusen skriver:

Hvordan kan du overhovedet være i tvivl om I bruger for meget??? Det er jo et ekstremt lille madbudget I har  Vi bruger MANGE gange så meget på mad. Specielt hvis vi medregner takeaway, café- og restaurantbesøg! Mange tusinde kr. om måneden på 2 voksne og 1 barn.

Dog bruger danskerne generelt 'for lidt' på mad - mange bruger så lidt at det går udover kvaliteten af maden, og det er jo synd og ikke så godt sundhedsmæssigt set. Men det er det jo heller ikke for os andre der bruger FOR meget og køber liiidt her og liiidt der af alt det usunde *griner*

Glemte også at skrive at vi er på SU i starten af mit indlæg..måske dét kunne få folk til at få en bedre forståelse hvorfor mad budgettet er som det er . I starten brugte vi også en del flere penge, men nu vil vi gerne sparer op til diverse ting, plus at vi nu holder øje med hvad vi rent faktisk bruger af penge hehe..

Anmeld

19. december 2011

Ansemusen

MissMona skriver:

Jeg har meget svært ved at tro at man kan leve af sund nærende kost for 1200 kr om mdr for 2 personer. Usund kost derimod kan jeg sagtens forestille mig at man kan køre et budget på, ja endda for mindre end 1200.

Jeg kan godt forstå at man kan blive nødt til det, hvis man ikke har flere penge end til det. Men jeg synes ikke det er flot eller noget, for jeg tror størstedelen af maden i så tilfælde ville blive billigt lav-kvalitetskød, brød, pasta, kartofler, sukker mættet fedt, mejeriprodukter, fyldstoffer og spækket med e-numre. Det er efter min mening ikke noget man bør stræbe efter. Tværtimod. Hvis man gerne vil passe på sin krop.

Hos os spiser vi gluten, laktose og sukkerfrit. Alt frit for e-numre. 80%-100% økologisk! Vi spiser kød ca. 2-3 dage om ugen. Vi spiser aldrig pasta, brød, kartofler eller ris, slik eller sodavand. Vi udnytter alle rester fra maden i går og smider aldrig mad ud. Vi lever - 2 voksne - for mellem 2.500 og 5.000 kr om måneden - det varierer alt efter om vi har haft gæster - været ude at spise eller haft særlige hyggeweekender/aftener.

Jeg er personligt af den holdning at jeg synes alt for mange danskere fokuserer alt for lidt på hvad de propper indenbords og fokuserer alt for meget på hvad de ejer, eller hvordan de klæder sig. Vi er det land i europa der bruger færrest penge på mad. Breaking news. - Sunde råvarer kræver penge at producere. Og hvis man gerne vil have en sund krop - kræver det sunde råvarer.

Undskyld min ligefremhed - men det er min holdning og det står jo heldigvis enhver frit at have en helt anden holdning end jeg!

Med til historien hører at jeg har prøvet i mange år at være på SU og ikke have penge til sund nærende mad. Jeg har nu et ok job med en gennemsnitlig løn, der gør at jeg kan priorietere kosten som værende vigtigst i vores budget. Dernæst kommer resten af goderne.

Jeg er enig med dig LANGT hen ad vejen!! Det er nemlig en fact at danskerne bruger en ekstremt lille procentdel af budgettet på mad, og det er trist synes jeg!

Dog synes jeg også det lyder trist med alle de 'Aldrig' som du skriver! Kartofler er altså smadder sundt - den fødevare af alle som mætter mest pr. kalorie. Fuldkornspasta og brune ris er også sundt i mindre mængder. Og lidt sukker har kroppen brug for. Så jeg er mere til en mellemvej

Anmeld

19. december 2011

Ansemusen

Anonym skriver:

Glemte også at skrive at vi er på SU i starten af mit indlæg..måske dét kunne få folk til at få en bedre forståelse hvorfor mad budgettet er som det er . I starten brugte vi også en del flere penge, men nu vil vi gerne sparer op til diverse ting, plus at vi nu holder øje med hvad vi rent faktisk bruger af penge hehe..

Jeg forstår det stadigvæk slet slet ikke. Vi ville ikke kunne få madbudgettet så langt ned uanset hvad. Men det kommer også an på hvad man går op i, som du skriver. Vi går ekstremt meget op i at maden skal smage godt og være noget vi har lyst til. Derfr kan vi heller ikke rigtigt købe ind til en hel uge, for aner ikke hvad jeg har lyst til om 4 dage. Hehe!

Men dejligt for jer, at I kan spare en masse penge  Jeg synes dog at I måske kunne prøve at sætte budgettet bare en lille smule op og tilføje mere grønt, hvis I mangler lidt af det. Det er jo godt givet ud for resten af livet!

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

Tvillingemor90 skriver:

Vi bruger 3.000-4.000 kr om måneden (til alt), vi er 2 voksne og 2 ble børn.

Da vi kun var mig og manden brugte vi 2.000-2.500..

Forstår slett ikke hvordan i kan klare det for SÅ LIDT

Som jeg har skrevet til andre, så tror jeg også at det har en indflydelse på dit budget, på hvor mange grønsager man køber, og hvor mange ting der skal være på din tallerken til aftensmad eller om du er til det enkelte, samt hvilken økonomi du har i forvejen . I starten købte vi også løs når vi handlede, da vi slet ikke lavede indkøbslister osv...men nu når vi er på SU i forvejen, og nu gerne vil spare op til diverse ting så besluttede vi os for at lave en oversigt over vores forbrug, og nu har vi bedre styr på det. Det er heller ikke sådan at vi hver gang SKAL ende på højst 1.200 kr..det kan sangtens være lidt mere..1.200 kr. er blot det vi ender mest på

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

TR skriver:

Det rigtig Det bare med at tænke sig lidt om, så kan man spare penge .. Men kan i så ikk mærke hvis i har folk på spisning ?

Nemlig . Jo men det er slet ikke verdens undergang . Vores budget ender da nogen gange på 1.200 kr +.. der skal selvfølgelig være plads til at der kan komme gæster, eller plads til impulsive køb. Det er ikke meningen at man skal kører surt i det..vi prøver blot at holde os mest til de 1.200 kr. . Gæsterne tager også tit selv noget med, hvis de er på slankekur og alt det..så vil de gerne have en anden kost med, som de kan blande ind i vores, og så er der lidt forskelligt at tage af

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

MissMona skriver:

Jeg har meget svært ved at tro at man kan leve af sund nærende kost for 1200 kr om mdr for 2 personer. Usund kost derimod kan jeg sagtens forestille mig at man kan køre et budget på, ja endda for mindre end 1200.

Jeg kan godt forstå at man kan blive nødt til det, hvis man ikke har flere penge end til det. Men jeg synes ikke det er flot eller noget, for jeg tror størstedelen af maden i så tilfælde ville blive billigt lav-kvalitetskød, brød, pasta, kartofler, sukker mættet fedt, mejeriprodukter, fyldstoffer og spækket med e-numre. Det er efter min mening ikke noget man bør stræbe efter. Tværtimod. Hvis man gerne vil passe på sin krop.

Hos os spiser vi gluten, laktose og sukkerfrit. Alt frit for e-numre. 80%-100% økologisk! Vi spiser kød ca. 2-3 dage om ugen. Vi spiser aldrig pasta, brød, kartofler eller ris, slik eller sodavand. Vi udnytter alle rester fra maden i går og smider aldrig mad ud. Vi lever - 2 voksne - for mellem 2.500 og 5.000 kr om måneden - det varierer alt efter om vi har haft gæster - været ude at spise eller haft særlige hyggeweekender/aftener.

Jeg er personligt af den holdning at jeg synes alt for mange danskere fokuserer alt for lidt på hvad de propper indenbords og fokuserer alt for meget på hvad de ejer, eller hvordan de klæder sig. Vi er det land i europa der bruger færrest penge på mad. Breaking news. - Sunde råvarer kræver penge at producere. Og hvis man gerne vil have en sund krop - kræver det sunde råvarer.

Undskyld min ligefremhed - men det er min holdning og det står jo heldigvis enhver frit at have en helt anden holdning end jeg!

Med til historien hører at jeg har prøvet i mange år at være på SU og ikke have penge til sund nærende mad. Jeg har nu et ok job med en gennemsnitlig løn, der gør at jeg kan priorietere kosten som værende vigtigst i vores budget. Dernæst kommer resten af goderne.

Det er helt ok at have sådan en mening som din, det skal der være plads til . For det første aner jeg ikke hvad E- numre er, og nej vi spiser heller ikke spor økologisk for det interessere os ikke synderligt. Vi spiser det vi har lyst til, og det der er billigt men godt. Af grønsager køber vi kun agurker, tomater og peberfrugt, da vi ikke bryder os om alt sådan noget som broccoli osv. Til gengæld køber vi frugt i stedet, og er derfor sunde på dét område .

Anmeld

19. december 2011

Anonym trådstarter

MaleneJensen skriver:

Jeg har lige læst forkert, så stemte ja for fik lige læst som det var om ugen.. men om måneden syntes jeg ikke det galt..!

Vi er tre personer som bruger 800kr om ugen og det også på mad, vaskemiddel, vaskepulver, rengøring, bleer, shampoo osv...

Men Nej syntes ikke det dyrt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.