Bruger vi for meget i mad penge?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. december 2011

debbie19

Anonym skriver:

Kigger meget efter tilbud, og laver gerne dobbelt portioner af det vi kan spise, så man kan varme det dagen efter igen , ingen økologi, kaffe og alt det. Sodavand drikker vi heller ikke så meget som vi har gjort, men mælk og vand i dagligdagen og juice i weekenderne..Kød køber vi stort af hvis der er gode tilbud..så spare man det til næste månede, hvor man har penge til andre ting

lyder meget som os men alligevel bruger vi 500 kr i ugen  vi køber tit billig kød der kun kan holde en dag så pakker vi det om og deller det og smider det i fryseren så tager vi det op samme dag vi skal bruge det ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. december 2011

ano14316

Anonym skriver:

. Her handler vi både i dyre og billige butikker. Vi mangler skam aldrig noget, og får den kost vi skal have..udover det er der også plads til impulsive køb når man er ude at handle..det skal ikke være sådan at man føler at man ikke kan købe noget udover det der allerede står på listen . Vi er begge på SU og skal fordele pengene så der er råd til det hele, samt de ting vi er igang med at spare op til.

Eiiiiii må jeg ikke høre hvad i har spist den sidste uges tid, vi er nemlig helt og fuldstændig på røven...

Anmeld

18. december 2011

Carina1977

Baagøe skriver:

Tjaaa. Vi bager en del selv og så bruger jeg meget sjældent penge på impulskøb Plus vi spiser hos mine forældre hver søndag...

Heh der er heller ingen impulskøb her  handler ind 1-2 gange om ugen, men stadig kunne jeg aldrig komme ned på så lavt et beløb som dig. Men må godt nok sige wow og  

Vi spiser så heller ikke hos min mor andet end max 1 gang i måneden, men stadig er jeg imponeret 

Anmeld

18. december 2011

Mor til Mike

Anonym skriver:

Vi er 2 voksne som hver månede bruger penge på mad for cirka 1.200 kr. Selvfølgelig kan man altid trappe budgettet ned engang imellem. Mad penge er inkl. rengøringsmidler, shampoo, toiletpapir, køkkenruller, skyllemiddel,vaskepulver og kattemad.

Synes du at vi bruger for meget på mad eller er det passende? Vi synes selv at det er passende, men vil gerne hører andre meninger..

Til dem der bedre kan lide at trykke i stedet for at skrive, er der lavet en afstemning ovenover

Wow, slet ikke.. Vi herhjemme bruger omkring 5 tusinde BARE på mad og snoller, og vi er 2 voksne og et spædbarn.

Anmeld

18. december 2011

Pige2009

Carina1977 skriver:

Heh der er heller ingen impulskøb her  handler ind 1-2 gange om ugen, men stadig kunne jeg aldrig komme ned på så lavt et beløb som dig. Men må godt nok sige wow og  

Vi spiser så heller ikke hos min mor andet end max 1 gang i måneden, men stadig er jeg imponeret 

Tak Nu spiser Mark nok også en del mere end Laura Jeg handler kun en gang ugentligt...

Anmeld

18. december 2011

Brams

WOW det er da bare for vildt at I kan leve for det Ved godt vi nok bruger alt for mange penge på mad osv. Men kunne ikke forestille mig, at jeg kunne købe ind til en hel måned det 1.200 kr. Tror vi bruger 3.500+ og vi er 2 voksne og et barn på 2 år

Anmeld

18. december 2011

Carina1977

Baagøe skriver:

Tak Nu spiser Mark nok også en del mere end Laura Jeg handler kun en gang ugentligt...

Jo det har du nok ret i at han gør 

Nu når jeg tænker efter, så levede jeg jo også fint for omkring 350-400 kr. dengang jeg studerede, hvor Mark var 2-3 år....og det var endda inkl. bleer og cigaretter. Hmm ja....så det kan jo lade sig gøre 

Lever du så stramt fordi du bliver nødt til det? Eller er deet bare blevet til en rigtig god vane?

Anmeld

18. december 2011

AA10

Toshiba skriver:

jeg syntes det er lidt - hvis det er ALT mad - til alle måltider... det er KUN 20 kr. pr. person om DAGEN

Det kan vi dælme ikke herhjemme

enig

Anmeld

18. december 2011

Ansemusen

Hvordan kan du overhovedet være i tvivl om I bruger for meget??? Det er jo et ekstremt lille madbudget I har  Vi bruger MANGE gange så meget på mad. Specielt hvis vi medregner takeaway, café- og restaurantbesøg! Mange tusinde kr. om måneden på 2 voksne og 1 barn.

Dog bruger danskerne generelt 'for lidt' på mad - mange bruger så lidt at det går udover kvaliteten af maden, og det er jo synd og ikke så godt sundhedsmæssigt set. Men det er det jo heller ikke for os andre der bruger FOR meget og køber liiidt her og liiidt der af alt det usunde *griner*

Anmeld

18. december 2011

Tvillingemor80

Vi bruger 3.000-4.000 kr om måneden (til alt), vi er 2 voksne og 2 ble børn.

Da vi kun var mig og manden brugte vi 2.000-2.500..

Forstår slett ikke hvordan i kan klare det for SÅ LIDT

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.