Kloster skriver:
Hej.
Vi har lige skiftet tv antenne halløj og i går så jeg tilfældigt, de unge mødre. Ikke noget, jeg fremover vil følge med i, men det fangede mig nu lidt alligevel.
Især da hende med tvillingerne skulle søge Ssh uddannelse og tv-kommentatoren sagde, at da hun var gift, havde hun ikke råd til at tage en uddannelse, men nu hvor hun var blevet enlig havde hun råd til at tage uddannelse, for nu blev alt inst. betalt.
Det hang bare ved i mine ører. Vidste jo godt at det var sådan landet lå, men blev alligevel så harm over at gifte mennesker er fattigere end enlige mødre.
Jeg er glad for jeg er gift og har været det i 12 år. Jeg er glad for vi har hus og jeg er glad for, vi ikke er ramt af krisen. Men jeg er harm over systemet er sat sammen på den måde, som det er for tiden.
Sjældent jeg kommer med små-provokerende oplæg, men jeg synes der ligger en uligevægt i samfundet her...
Sorry 
ja det er ikke sjovt når man er gift og krisen har ramt.. her er manden på dagpenge fra fagforeningen og jeg får starthjælp fra kommunen fordi jeg i 2006 fik en rejse til australien foræret i studentergave af min far var væk i et år og har derfor ikke været i DK i 7 år ud af 8 som man skal for at kunne få KH, selvom jeg er dansk statsborger og selv har været med til at betale skat i mange år..
vi må max have en husstandsindkomst på 13,400 samlet og det er inden regningerne er betalt. min mand skal forsørge mig fordi vi er gift og det selvom der er 2 små børn og en på vej.. får boligsikring og TILSKUD til pasning for vi tjener for meget til at få friplads.. øh hvor??
vi har ikke engang råd til jul eller andet end husleje og pasningen alt andet må bare hobe sig op... det er nemlig det danske system der hjælper deres egne borgere... min bare ......
Anmeld