jeg ved at hun var på kontanthjælp og han (hendes X.) var i militæret...
så de havde ikke meget at rutte rundt med i forvejen..
men man kan jo sagtens have det godt økonomisk og være gift, er man derimod i systemet og modtager penge fra kommunen er man ikke så heldigt stillet når man er gift eller har en samlever..
er to mennesker på kontanthjælp og lever sammen men er ikke gift får begge kontanthjælp. bliver de gift mister de den halve indtægt.. og derfor står man bedre i systemet økonomisk hvis man er enlig og med barn fordi at man kan få gratis institution, forhøjede børnepenge plus at der kommer penge fra faderen (i nogle tilfælde kommer pengene fra moderen hvis faderen er forsørger) ja og så er der andre ting man kan få tilskud til som enlig..
jeg syntes det er underligt og det er ikke til at hitte rundt i.. og jeg har sikkert taget fejl af det jeg har skrevet, ret mig endelig... men ja det er også kun noget jeg kender til igennem bla. min søster og så hvad jeg har læst bla. herinde.. så jeg er ikke helt inde i hvordan det helt 100% er med kontanthjælp og ægtefæller osv..
men jeg ved... at havde jeg været "klog" at komme på kontanthjælp i stedet for at skulle leve af de dagpenge jeg fik under min barsel, altså 80 % af min normale løn, så havde jeg fået flere penge. det giver i min verden bare SLET INGEN MENING..
hvis jeg sagde til min kæreste. jeg går fra dig, jeg flytter for mig selv og jeg tager knægten med, så kunne jeg også leve som en pølse i svøb, og få i hoved og røv... gratid inst. forhøjede børnepenge og penge frafaren hver måned (vidst nok 1200 kroner om måneden) !!!???!!! og blev jeg fyret fra mit arbejde, ville jeg så få a kasse... og når jeg så skal igang med at styudere kunne jeg også søge su som enlig forsørger og få penge i hoved og røv der. og så stadig tjene flere penge der end ved at arbejde det hvor jeg arbejder nu.!! det er virkelig langt ude..
jeg vil hellere have min kæreste end de penge.. men det er vildt at tænke på at det faktisk er somom at man er bedre stillet som enlig forsørger... det giver jo INGEN MENING..!!
Anmeld