Så DUM for første gang i går.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2011

Isabella_mor

jeg ved at hun var på kontanthjælp og han (hendes X.) var i militæret... 

så de havde ikke meget at rutte rundt med i forvejen..

men man kan jo sagtens have det godt økonomisk og være gift, er man derimod i systemet og modtager penge fra kommunen er man ikke så heldigt stillet når man er gift eller har en samlever.. 

er to mennesker på kontanthjælp og lever sammen men er ikke gift får begge kontanthjælp. bliver de gift mister de den halve indtægt.. og derfor står man bedre i systemet økonomisk hvis man er enlig og med barn fordi at man kan få gratis institution, forhøjede børnepenge plus at der kommer penge fra faderen (i nogle tilfælde kommer pengene fra moderen hvis faderen er forsørger) ja og så er der andre ting man kan få tilskud til som enlig..

jeg syntes det er underligt og det er ikke til at hitte rundt i.. og jeg har sikkert taget fejl af det jeg har skrevet, ret mig endelig... men ja det er også kun noget jeg kender til igennem bla. min søster og så hvad jeg har læst bla. herinde.. så jeg er ikke helt inde i hvordan det helt 100% er med kontanthjælp og ægtefæller osv.. 

men jeg ved... at havde jeg været "klog" at komme på kontanthjælp i stedet for at skulle leve af de dagpenge jeg fik under min barsel, altså 80 % af min normale løn, så havde jeg fået flere penge. det giver i min verden bare SLET INGEN MENING..

hvis jeg sagde til min kæreste. jeg går fra dig, jeg flytter for mig selv og jeg tager knægten med, så kunne jeg også leve som en pølse i svøb, og få i hoved og røv... gratid inst. forhøjede børnepenge og penge frafaren hver måned (vidst nok 1200 kroner om måneden) !!!???!!! og blev jeg fyret fra mit arbejde, ville jeg så få a kasse... og når jeg så skal igang med at styudere kunne jeg også søge su som enlig forsørger og få penge i hoved og røv der. og så stadig tjene flere penge der end ved at arbejde det hvor jeg arbejder nu.!! det er virkelig langt ude..

jeg vil hellere have min kæreste end de penge.. men det er vildt at tænke på at det faktisk er somom at man er bedre stillet som enlig forsørger... det giver jo INGEN MENING..!! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Carina:-)

Honey<3 skriver:

Når du ved at din veninde, laver dette nummer med kommunen - så håber jeg et eller andet sted at du har meldt hende, eller ihvertfald gør det!!!

De er ikke flyttet sammen,

Hun må jo gerne have en kæreste,bare han ikke bor der

Men ja ellers havde jeg naturligvis meldt det,den eneste måde at komme social bedrageri til livs er at vi alle tager ansvar

Anmeld

7. december 2011

SHERO

Lige hende med tvillinger har jo lidt selv været skyld i sin situation da de var gift, for hun var ikke i a'kasse, eller på anden måde sikret sig mod arbejdsløshed, så de levede kun af hans indkomst. Så er det jo klart det var lidt stramt. Normalt er der jo to indkomster og så tror jeg ikke der er den store forskel på gift eller enlig...

Jeg har i hvert fald ikke meget at rykke rundt med selvom jeg får højeste boligstøtte og friplads...

Anmeld

7. december 2011

Isabella_mor

Lisbeth85 skriver:

Tja, hvorfor skal kvinder straffes hvis manden skrider? Man vælger ikke altid selv, om man vil være enlig, og så synes jeg kun det er fair, at man stadig kan få en hverdag til at hænge sammen uden en mand med en ekstra indkomst (som altså MEGET OFTE er større end de tilskud, som man kan få!!!!)

dilemmaet og meningen i denne tråd er jo ikke at enlige er nogle svin fordi at de får flere penge end folk der har hinanden. det er jo dejligt nok at man godt kan klare sig hvis man bliver droppet af manden.. eller hvis man selv dropper manden.

men at systemet er skruet sammen på den måde at det bedre kan betale sig at være enlig end at være gift.. hvis man skal have råd til dagen og vejen.. 

f.eks mit eksempel jeg har skrevet lige før denne.. 

Anmeld

7. december 2011

Kloster

isabellamor skriver:

dilemmaet og meningen i denne tråd er jo ikke at enlige er nogle svin fordi at de får flere penge end folk der har hinanden. det er jo dejligt nok at man godt kan klare sig hvis man bliver droppet af manden.. eller hvis man selv dropper manden.

men at systemet er skruet sammen på den måde at det bedre kan betale sig at være enlig end at være gift.. hvis man skal have råd til dagen og vejen.. 

Anmeld

7. december 2011

Darling<3

Carina:-) skriver:

De er ikke flyttet sammen,

Hun må jo gerne have en kæreste,bare han ikke bor der

Men ja ellers havde jeg naturligvis meldt det,den eneste måde at komme social bedrageri til livs er at vi alle tager ansvar

Men du skrev at hun ikke havde råd, da hun så vil miste noget ekstra indtægt hvis hun rykker sammen med kæresten..
Boligsikring mister hun ikke, og jeg vil da væde min gamle hat på at kæresten er der mere end 3 dage om ugen??

Hvis ikke, underligt forhold de har

Anmeld

7. december 2011

Ansemusen

Hej.

Vi har lige skiftet tv antenne halløj og i går så jeg tilfældigt, de unge mødre. Ikke noget, jeg fremover vil følge med i, men det fangede mig nu lidt alligevel.

Især da hende med tvillingerne skulle søge Ssh uddannelse og tv-kommentatoren sagde, at da hun var gift, havde hun ikke råd til at tage en uddannelse, men nu hvor hun var blevet enlig havde hun råd til at tage uddannelse, for nu blev alt inst. betalt.

Det hang bare ved i mine ører. Vidste jo godt at det var sådan landet lå, men blev alligevel så harm over at gifte mennesker er fattigere end enlige mødre.

Jeg er glad for jeg er gift og har været det i 12 år. Jeg er glad for vi har hus og jeg er glad for, vi ikke er ramt af krisen. Men jeg er harm over systemet er sat sammen på den måde, som det er for tiden.

Sjældent jeg kommer med små-provokerende oplæg, men jeg synes der ligger en uligevægt i samfundet her...

Sorry

Jeg synes også det er grotesk, at nogle familier skal leve under fattigdomsgrænsen, fordi de er gift. Det går ud over børnene også. Det er trist!

Vi ville egentlig gerne giftes, men det har vi desværre ikke råd til

Vil i øvrigt lige tilføje, at jeg synes det er rigtig fint at enlige forsørgere får ekstra hjælp. Men det skulle bare ikke betyde noget i forhold til om man er gift eller ej.

Anmeld

7. december 2011

MSM

Det er rigtigt at enlige mødre kan få nogle/mange tilskud, men samtidig skal man også lige huske på at det formentlig er mange andre ting der utrolig hårde og svære at komme igennem når man er enlig..

Jeg ville i hvert fald ikke bytte og har dyb respekt for enlige mødre.

Anmeld

7. december 2011

Sille86

Kan kun sige at jeg i en periode på 1 1/2 år har været enlig, og har kun lige fået økonomien til at hænge sammen, så jeg ved ikke lige hvordan det hænger sammen med at enlige burde have mange penge... Det har ikke været nemt skal det lige siges... Men der må jo være nogen som snyder/kringler systemet på en eller anden måde for at det vil kunne være sådanne... Svineri med stort S..... Men vi kunne kun lige holde skinnet på næsen.. Har heldigvis fundet en dejlig kæreste, og det ser noget mere lyst ud nu...

Anmeld

7. december 2011

Ansemusen

isabellamor skriver:

NETOP! Enlige mødre/fædre skal fortsat have ekstra tilskud - særligt for børnenes skyld.

Men det ændrer jo ikke på, at det er temmelig unfair, at gifte mennesker ikke kan få kontanthjælp eller andre ydelser, heller ikke ved sygdom. Det er helt grotesk!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.