Så DUM for første gang i går.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2011

Aprilmor11

wamse skriver:

Det svarer heller ikke til det jeg selv oplever her, og heller ikke de veninder jeg har, som er enlige

Dejligt at jeg ikke er den eneste enlige som har det sådan. Var ved at blive bange for at jeg brugte mine penge forkert, som jeg ikke syns at jeg gøre

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

wamse

Aprilmor11 skriver:

Dejligt at jeg ikke er den eneste enlige som har det sådan. Var ved at blive bange for at jeg brugte mine penge forkert, som jeg ikke syns at jeg gøre

Altså som jeg regner det ud, så kan det da aldrig gøre godt for en ekstra indtægt de tilskud man får  

Anmeld

7. december 2011

Lisbeth85

Sille86 skriver:

Kan kun sige at jeg i en periode på 1 1/2 år har været enlig, og har kun lige fået økonomien til at hænge sammen, så jeg ved ikke lige hvordan det hænger sammen med at enlige burde have mange penge... Det har ikke været nemt skal det lige siges... Men der må jo være nogen som snyder/kringler systemet på en eller anden måde for at det vil kunne være sådanne... Svineri med stort S..... Men vi kunne kun lige holde skinnet på næsen.. Har heldigvis fundet en dejlig kæreste, og det ser noget mere lyst ud nu...

Anmeld

7. december 2011

Carina:-)

Honey<3 skriver:

Men du skrev at hun ikke havde råd, da hun så vil miste noget ekstra indtægt hvis hun rykker sammen med kæresten..
Boligsikring mister hun ikke, og jeg vil da væde min gamle hat på at kæresten er der mere end 3 dage om ugen??

Hvis ikke, underligt forhold de har

Tjaaa...Jeg har jo kun hendes ord fro det,men regner med hun taler sandt

Anmeld

7. december 2011

Aprilmor11

wamse skriver:

Altså som jeg regner det ud, så kan det da aldrig gøre godt for en ekstra indtægt de tilskud man får  

Hvis begge partner har ca. 11000 udbetalt så har de 22000 udbetalt om måneden. Og jeg har 9928. Og så er der børnepenge fra faren på 1193.- og hvis man har de ekstra tilskud med man får hver 3. måned, så får jeg ca. udbetalt 13500. Det er 8500 mindre en dem som bor sammen.

Anmeld

7. december 2011

Carina:-)

isabellamor skriver:

dilemmaet og meningen i denne tråd er jo ikke at enlige er nogle svin fordi at de får flere penge end folk der har hinanden. det er jo dejligt nok at man godt kan klare sig hvis man bliver droppet af manden.. eller hvis man selv dropper manden.

men at systemet er skruet sammen på den måde at det bedre kan betale sig at være enlig end at være gift.. hvis man skal have råd til dagen og vejen.. 

f.eks mit eksempel jeg har skrevet lige før denne.. 

Anmeld

7. december 2011

Kofoed.

Honey<3 skriver:

Men du skrev at hun ikke havde råd, da hun så vil miste noget ekstra indtægt hvis hun rykker sammen med kæresten..
Boligsikring mister hun ikke, og jeg vil da væde min gamle hat på at kæresten er der mere end 3 dage om ugen??

Boligskringen vil nok falde noget.

Men så vidt jeg ved må han kun overnatte der tre gange om ugen, men han må være der lige så meget han vil udover, dog må han ikke hjælpe med det huslige, hverken økonomisk (fx købe en pakke smør) eller paktisk (fx støvsuge).

Anmeld

7. december 2011

Nadia&Daniel

wamse skriver:

jeg kan garantere dig for, at enlige ikke har mere end gifte 

I nogle tilfælde passer det.. Vi har nogle bekendte som er gået fra hinanden, fordi de havde ikke råd til at være familie, men som gået fra hinanden med barn, får hun en masse ydelser som gør, hun faktisk har flere penge end da de var kærester..

Anmeld

7. december 2011

Simon's moar <3

Honey<3 skriver:

De må vel også være ved ham?

Anmeld

7. december 2011

wamse

Nadia&Daniel skriver:

I nogle tilfælde passer det.. Vi har nogle bekendte som er gået fra hinanden, fordi de havde ikke råd til at være familie, men som gået fra hinanden med barn, får hun en masse ydelser som gør, hun faktisk har flere penge end da de var kærester..

Altså man kan ikke få en masse ydelser fordi man er enlig, men der er ydelser fordi man har en lav indtægt. 

Hvis hun har flere nu, så kan det jo også have noget at gøre med de udgifter han eventuelt har taget med sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.