Så DUM for første gang i går.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. december 2011

nathja

wamse skriver:

Men kommer i ikke til at stå bedre når kontanthjælpsloftet fjernes? Jeg spørger af rent uvidenhed, men det var min umiddelbare tanke, når jeg læser din historie

det er vores håb, for somtingene ser ud nu er det ikke nemt.. har søgt julehjælp men fordi vi er gift er chancen for at blive tilgodeset lig nul selvom vi har hvad der svarer til én meget lille indtægt.. har krydset fingre siden de sagde at de ville afskaffe starthjælpen..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. december 2011

wamse

nathja skriver:

det er vores håb, for somtingene ser ud nu er det ikke nemt.. har søgt julehjælp men fordi vi er gift er chancen for at blive tilgodeset lig nul selvom vi har hvad der svarer til én meget lille indtægt.. har krydset fingre siden de sagde at de ville afskaffe starthjælpen..

Jeg krydser for en bedre hverdag for jer 

Anmeld

8. december 2011

nathja

wamse skriver:

Jeg krydser for en bedre hverdag for jer 

vi har SÅ meget  brug for det...

Anmeld

9. december 2011

elin1976

wamse skriver:

Det er jo afhængig af indkomst, huslejen, antal barn m.m. 

Ja det er jeg godt klar over - men det var det, som der blev fremlagt på den måde ,at enlige mødre fik dækket op til 25% hvor 'normalen' max skulle være 15%. Jeg får ik selv boligsikring så jeg kender ik systemet ud og ind, jeg spurgte blot fordi at det var hvad jeg havde læst da det med 'fattig' Carina kørte på sit højeste!

Anmeld

9. december 2011

elin1976

wamse skriver:

Jamen hvor har de det henne, for ingen af dem jeg kender eller jeg selv, har mere end hvad et par ville have??

Jeg melder mig! Jeg skal på su til januar! Og vi ville ha større råderum hvis vi gik fra hinanden!

Anmeld

9. december 2011

Polkaprik

Min mening er også at der er en skævhed i systemet som det er i dag. 

Min mand har 3 børn fra et tidligere ægteskab .Vi søgte om frafald af børnepenge da vi havde alle 3 børn i en deleordning og i den forbindelse skulle både vi og hans ex-kone sende budgetter ind for både indtægter og udgifter og vi fik set modpartens budget. Der så vi da at de offentlige tilskud hun får som enlig mor til 3 oversteg de reelle udgifter hun har til ungerne. Blev rimelig chokeret over det men nok endnu mere chokeret da de besluttede at vi fortsat skulle betale børnepenge selvom vi har dem halvdelen af tiden og deler mange af de udgifter hun har til dem

Nå men det er så en helt anden snak om et system der ikke fungere!

Faktum er at min mands ex-kone har et større rådighedsbeløb som enlig studerende end vi har  med 2 rimelige lønindkomster.... Man kan da undres!

God weekend allesammen

Anmeld

9. december 2011

elin1976

Polkaprik skriver:

Min mening er også at der er en skævhed i systemet som det er i dag. 

Min mand har 3 børn fra et tidligere ægteskab .Vi søgte om frafald af børnepenge da vi havde alle 3 børn i en deleordning og i den forbindelse skulle både vi og hans ex-kone sende budgetter ind for både indtægter og udgifter og vi fik set modpartens budget. Der så vi da at de offentlige tilskud hun får som enlig mor til 3 oversteg de reelle udgifter hun har til ungerne. Blev rimelig chokeret over det men nok endnu mere chokeret da de besluttede at vi fortsat skulle betale børnepenge selvom vi har dem halvdelen af tiden og deler mange af de udgifter hun har til dem

Nå men det er så en helt anden snak om et system der ikke fungere!

Faktum er at min mands ex-kone har et større rådighedsbeløb som enlig studerende end vi har  med 2 rimelige lønindkomster.... Man kan da undres!

God weekend allesammen

Hvor er det vildt!!!!! Min veninde er også enlig mor, ìg når hun er færdig uddannet om 2 mdr så får hun kun 2000 kr mere som uddannet pædagog end hva hun får nu som studerende! Det er også lidt skævt! Hun har dog heller aldrig klaget over at det!

Anmeld

9. december 2011

Sees

Åhh, hvor giver de her debatter, mig en smule knuder i maven - Mange i min omgangskreds er nemlig også af den opfattelse at "Når nu du er enlig mor, så må du have røven fuld af penge jo!"

MEN!!! - Nej, venner.
Nok får vi en masse tilskud og gudsklov for det - Ellers havde det da aldrig hængt sammen!
Vi får også regninger, vi skal også sparer sammen til nye ting til børnene, vi skal også sparer sammen til ferier, og vi har altså også lån - Vi er præcis ligesom alle andre mennesker, bare alene om det hele!

Men to be honest - Jeg vil 100 gange hellere være rig på kys, kram, omsorg, kærlighed og en at dele livet med, end jeg vil have disse tilskud.

Anmeld

9. december 2011

wamse

Sees skriver:

Åhh, hvor giver de her debatter, mig en smule knuder i maven - Mange i min omgangskreds er nemlig også af den opfattelse at "Når nu du er enlig mor, så må du have røven fuld af penge jo!"

MEN!!! - Nej, venner.
Nok får vi en masse tilskud og gudsklov for det - Ellers havde det da aldrig hængt sammen!
Vi får også regninger, vi skal også sparer sammen til nye ting til børnene, vi skal også sparer sammen til ferier, og vi har altså også lån - Vi er præcis ligesom alle andre mennesker, bare alene om det hele!

Men to be honest - Jeg vil 100 gange hellere være rig på kys, kram, omsorg, kærlighed og en at dele livet med, end jeg vil have disse tilskud.

Anmeld

9. december 2011

Thalia

Jeg var alene med min ældste søn da jeg i sin tid begyndte at studere, og jeg havde betydeligt flere penge at gøre med som enlig end jeg havde da jeg sidenhen flyttede sammen med min mand.

Både min mand og jeg var studerende dengang og dermed på SU, og sammenlagt endte vi med at have omkring 2000kr færre i måneden end dengang vi boede hver for sig.

Så jo - der er helt bestemt noget ulighed i samfundet. Dog ser jeg det som en kæmpe fordel at der er skabt så fantastisk gode muligheder for at enlige forsørgere kan uddanne sig. Jeg kan nemlig godt huske hvor stram min økonomi var dengang man som eneforsørger kun fik det samme i SU som alle andre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.