Så DUM for første gang i går.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. december 2011

nathja

SØS skriver:

Må jeg spørge hvorfor I vælger at sætte barn nr. 3 i verden når I har en så stram økonomi som det du fortæller?? Jeres situation lyder trist.... Jeg er enig i at systemet på mange måder er skruet "underligt" sammen, men det er bare super svært at lovgive om de her ting. En af de ting jeg som udgangspunkt mener er helt forkert er den måde fripladsreglerne er skruet sammen på - der burde mor og far efter min mening bare fortsat betale halvdelen hver og burde grænsen for friplads for ikke samlevende regnes anderledes ud - bare fordi man ikke ønsker at leve sammen så burde begge parter sørme da stadig betale halvdelen af udgifterne til sine børn??

vi vælger at få dette barn selvom det ikke var planlagt, vi vil gerne have flere børn,men var egentlig besluttet på at vente til den mindste skulle starte i bh men sådan blev det ikke, og da jeg overhovedet ikke skal have en abort fordi jeg synes det er forkert bare fordi vi har en smutter så blev det sådan...

jeg er ikke ked af det valg vi har truffet, slet ikkemen jeg er træt af at systemet er skruet sammen så man taber folk på gulvet der i forvejen ligger ned uanset om de er gift eller ej for det er på ingen måde rimeligt at sætte en familie i den situation som vi står i når der er børn involveret så mener jeg at der skal mere hjælp til indtil man igen er ovenpå uanset hvad..

forøvrigt så mener jeg at hvis folk skulle vælge børn til og fra i forhold til økonomi, så ville der ikke blive født ret mange børn i danmark.. bare se på statestikkerne efter den gamle regering skar i børnepengene der faldt fødselstallene også markant.. hvis staten vil have os til at producere børn må de sgu også gøre det lidt attraktivt for folk at arbejde og have børn.. ikke at de skal betale gildet,men det er trods alt noget af et job at have børn også..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. december 2011

Rockertand

Lisbeth85 skriver:

Tja, hvorfor skal kvinder straffes hvis manden skrider? Man vælger ikke altid selv, om man vil være enlig, og så synes jeg kun det er fair, at man stadig kan få en hverdag til at hænge sammen uden en mand med en ekstra indkomst (som altså MEGET OFTE er større end de tilskud, som man kan få!!!!)

Hvorfor skal mænd straffes og samfundet sættes til last, fordi kvinden boller udenom????

Sorry, men blev lidt harm over dit indlæg - min bedste vens kone var udenom 3 gange, da han endelig valgte at sparke hende ud - hun tog så barnet og fik i hoved og røv af kommunen samt naturligvis børnepenge hver måned, hun udtalte selv, at hun aldrig har haft så mange penge til rådighed før (omend hun ikke tjener så meget, så har hun trods alt altid arbejdet).

Anmeld

25. december 2011

Isabella_mor

Aprilmor11 skriver:

Nej, men der er også forskel, på hvor længe du har arbejdet der. For de skal betale din barsel hvis du har arbejdet der i et hvis antal tid. Husker ikke hvor længe det er. Men sådan er det. Har en veninde som har arbejdet det samme sted i 4 år. Arbejdet betaler da hendes barsel hele barslen igennem. Der er ikke noget komunnen skal gå ind og betale. Men kan  da godt se at det er træls.

jeg fik betalt størstedelen af min barsel, men efter nogle uger så går det over på barselsdagpenge fra kommunen.. jeg tog hele barslen selv.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.