Så DUM for første gang i går.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. december 2011

Aprilmor11

isabellamor skriver:

tjah, vi får da også mange penge udbetalt tilsammen.. 

men vi har ikke fællesøkonomi... så min kæreste har sine penge og jeg har mine penge, jeg betaler mine regninger og han betaler hans.. jeg betaler så 2000 kroner i husleje.. (jeg betaler kun så lidt fordi han ejer lejligheden og det er primært forbrug jeg betaler for.. da jeg ikke skal betale hans lån... så det er fællesudgifter som vand og internet og tv osv. som jeg betaler for.. ) 

så jeg har ikke flere penge hvis jeg betaler regninger med de penge jeg har tilbage... min kæreste kunne godt være et svin og sige, ja så har du jo ikke flere penge, det er han ikke. han sørger selvfølgelig for at der er mad hvis madpengene er sluppet op..

men fordi jeg bor med min kæreste som har sin egen lejlighed og vi har barn sammen så har jeg altså ikke flere penge af den grund..

der kunne jeg komme til at stå bedre hvis vi ikke boede sammen.. og så ville det stadig kunne løbe rundt for ham...

mit problem er at jeg syntes at enlige mødre PÅ su/kontanthjælp/dagpenge (altså offentlig støtte) FÅR i hoved og røv ud over det fra det offentlige... ja det syntes jeg. der er tilskud til det ene og til det andet. til tandlæge og whatnot. gratis institutionsplads boligsikring osv..  det eneste man skal gøre er at søge om det og så ellers bare passe sit jobcenter/søgning/studie..  

jeg får MINDRE end du gør... og jeg har et JOB... da jeg var på barsel havde jeg været MEGET bedre stillet hvis jeg var blevet fyret fra jobbet og var endt på kontanthjælp/a kasse..  for når man har et job i mit tilfælde hvertfald.. der får jeg ca 12000 udbetalt efter skat... CA... nogle måneder mindre.. alt afhængigt om det er korte eller lange måneder..  da jeg gik over til barselsdagpenge fik jeg CA. 8000 kroner udbetalt efter skat.. dvs. at jeg stod og manglede 4000 kroner hver måned som gik til regninger, opsparing, husleje osv..  og jeg har et job... havde jeg været på kontanthjælp havde jeg fået hvad en alm person får på kontanthjælp som lever med en kæreste som man ikke er gift med osv.. og der havde jeg fået også ca de 12 jern, og dem havde jeg fået HELE barslen igennem...!! hvor giver det lige mening.?

og der er det altså også det offentlige der går ind og betaler de penge og skal jeg stille spørgsmål skal jeg f.eks ringe til ydelsesservice, som kontanthjælpsmodtagere ringer til..  

hvorfor skal jeg have færre penge fordi jeg går over på barselsdagpenge fra kommunen (det skal man efter et vist antal måneder på barsel) så det er ikke noget jeg helt selv har valgt, jeg kunne have valgt at stoppe barslen før jeg kom på de dagpenge der ja.. men det er i teorien ikke det der er tale om... det er at man er dårligere stillet når man har et job og er på barsel, end hvis man er på kontanthjælp og er på barsel.... det er noget der gør mig skide træt af at høre om at kontanthjælpsmodtagere ikke har en skid osv.. bla bla bla... ja sorry. men hvad med mig som fucking har et job... havde jeg stået alene med mit barn og havde mit job havde jeg IKKE fået flere penge udbetalt.. fordi jeg har et job...!!! 

For det første så lyder det som om at du nedgør forlk på kontanthjælp. Der er nok en grund til at man er det. Man får en mere udbetalt som enlig forsøger på kontanthjælp, end hvis du er sammen med din kæreste og du er på kontant hjælp. VVi ville få det samme. Det er ikke alle som vælger at stå alene med sit barn. Skal vi ikke have så vi kan klare os ? Kan du ikke unde at vi får ekstra børnepenge ? Jo hvis du er alene eller sammen med din kæreste og i har en samlet indkomst på under 470.400.- om året, kan i søge om fripladstilskud. Om du er ENLIG ELLER EJ... !!!!

Og hvis du får ca. 12000 udbetalt om måneden og har en husleje på 2000 og de andre faste udgifter så bruger du dine penge forkert. Jeg betaler 3500 og har udgifter derudover. Jeg betaler sku selv min tandlægeregninger. Har aldrig hørt at man kan få dem betalt fordi at man er alene. Og har heller aldrig tænkt mig at få det betalt.

Hvad får man mere tilskud til, udover til daginstitioner ? OG hvad får vi mere jeg ikke kender til som ikke er fra det offentlige ?

Og i kan også få boligstøtte hvis i ikke ejede selv. For har man råd til at eje, burde man heller ikke at havve et problem med huslejen.

Ja undskyld mig, men har du stået alene med dit barn ?????

Og jeg har ingen opsparing, det kan jeg ikke ligge til side til. Kan ikke en gang få lagt til side til børneopsparing til min søn.

Tror ikke du har så meget at brokke dig over.

Og kender ingen som har fået så lidt, i barselspenge som har arbejde.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. december 2011

Isabella_mor

Aprilmor11 skriver:

For det første så lyder det som om at du nedgør forlk på kontanthjælp. Der er nok en grund til at man er det. Man får en mere udbetalt som enlig forsøger på kontanthjælp, end hvis du er sammen med din kæreste og du er på kontant hjælp. VVi ville få det samme. Det er ikke alle som vælger at stå alene med sit barn. Skal vi ikke have så vi kan klare os ? Kan du ikke unde at vi får ekstra børnepenge ? Jo hvis du er alene eller sammen med din kæreste og i har en samlet indkomst på under 470.400.- om året, kan i søge om fripladstilskud. Om du er ENLIG ELLER EJ... !!!!

Og hvis du får ca. 12000 udbetalt om måneden og har en husleje på 2000 og de andre faste udgifter så bruger du dine penge forkert. Jeg betaler 3500 og har udgifter derudover. Jeg betaler sku selv min tandlægeregninger. Har aldrig hørt at man kan få dem betalt fordi at man er alene. Og har heller aldrig tænkt mig at få det betalt.

Hvad får man mere tilskud til, udover til daginstitioner ? OG hvad får vi mere jeg ikke kender til som ikke er fra det offentlige ?

Og i kan også få boligstøtte hvis i ikke ejede selv. For har man råd til at eje, burde man heller ikke at havve et problem med huslejen.

Ja undskyld mig, men har du stået alene med dit barn ?????

Og jeg har ingen opsparing, det kan jeg ikke ligge til side til. Kan ikke en gang få lagt til side til børneopsparing til min søn.

Tror ikke du har så meget at brokke dig over.

Og kender ingen som har fået så lidt, i barselspenge som har arbejde.

nej nej nej. du misforstår mig.. jeg nedgør ikke kontanthjælpsmodtagere slet ikke.... jeg syntes bare at jeg ville pointere at systemet fungere på den måde det gør og at det ikke giver mening..

jeg siger slet ikke at jeg mener at man selv er skyld i at komme til at stå som man gør.. for det er man jo ikke. der er jo ingen der styrer at man ender enlig. med mindre man selv vælger at forlade manden eller kvinden..

det er SYSTEMET der er ude og skide hvad det angår. og jeg ville blot forklare MIN situation... 

jeg vil absolut ikke nedgøre eller tale dårligt om folk der er på kontanthjælp, fordi at der er jo en grund til at der er nolge der er nødt til at modtage kontanthjælp..

jeg har selv modtaget kontanthjælp engang i en kort periode og jeg vil gerne sige at jeg bestemt ikke syntes det er en dans på roser.. hvertfald når man er alene og ikke har andre end sig selv at skulle tage sig af... 

mit dilemma i denne debat er at man som kvinde der har et job men er på barsel bliver skåret i løn og modtager 20% mindre end man gjorde fra arbejdet.. hvorimod en kvinde der er på kontanthjælp og er på barsel modtager det samme og bliver ikke skåret ned.. og har endda mulighed for at få tilskud til det hele incl gratis institutionsplads osv.. 

og en kvinde som mig bla.. der tjener ca. hvad en kontanthjælpsmodtager får udbetalt hver måned. mister penge vede at blive gravid og få et barn. plus at jeg ingenlunde får tilskud til noget som helst fordi jeg har et job, selvom jeg får nøjagtigt det samme udbetalt når jeg får min fulde løn (det er CA 12000 efter skat) 

jeg ejer ikke noget. og jeg er heller ikke gift.. men alligevel kan jeg ikke modtage nogen form for støtte til min økonomi for at kunne få det til at køre rundt.. 

skulle min kæreste og jeg slå vores økonomi sammen ville det måske gå. men det syntes jeg er unfair da han tjener DOBBELT så meget af hvad jeg gør... men jeg skal stadig betale husleje, mad, fagforening, a-kasse tøj til vores søn, bleer, jeg skal betale institutionsplads osv.. 

så dvs at når alt er betalt har jeg ikke en rød reje til mig selv. 

så derfor ville jeg være bedre stillet hvis jeg var alene.. men jeg vil ikke bytte min elskede kæreste ud for en bedre økonomi.. 

og det er DÉR jeg syntes systemet feljer.. der skal ikke trækkes penge fra folk bare fordi de går på barsel. de burde få udbetalt det som de plejer at få udbetalt i fuld løn.. fordi at der er en økonomi der afhænger af en indkomst..  og har man ikke den indkomst hænger økonomien ikke sammen.. 

Anmeld

17. december 2011

An&Jo

Aprilmor11 skriver:

Jeg er enlig og kender ikke nogen som har mindre penge end mig, som er gift. Jeg har ikke råd til at begynde at læse, da jeg mister 2000.- om måneden ca. hvis jeg går igang.

Men ja, kan kun give dig ret i at, det ikke burde være sådan at enlige har flere penge end en med samlever som har dobbelt indtængt. Men for mit vedkommende er det bestemt ikke sådan.

hvis man er villig til at tage su lån, så kan man få en ganske rimelig indtægt, som er højere end kontanthjælp imens man læser..

Jeg har valgt at tage su lån og sige til mig selv at vi skal sq også have det godt selvom jeg læser, og med boligstøtte og penge fra faderen indregnet har jeg rundt regnet 15000kr UDBETALT hver måned.. og det havde jeg bestemt ikke da jeg var på barsel og fik kontanthjælp..

min søn og jeg vi har det sq godt på SU, og helt ærligt så føler jeg at jeg udnytter systemet ved at få de ekstra penge hver 3 måned, men hvis jeg takker nej til dem, så takker jeg os nej til forsørger su og SÅ er det at det går galt herhjemme..

Jeg bliver faktisk træt af dem der siger at de har ikke råd til uddannelse, for så får de så og så mange penge mindre, hvis man er villig til at tage su lån, kan man leve så meget bedre end man kan på KH

Anmeld

24. december 2011

Aprilmor11

An&Jo skriver:

hvis man er villig til at tage su lån, så kan man få en ganske rimelig indtægt, som er højere end kontanthjælp imens man læser..

Jeg har valgt at tage su lån og sige til mig selv at vi skal sq også have det godt selvom jeg læser, og med boligstøtte og penge fra faderen indregnet har jeg rundt regnet 15000kr UDBETALT hver måned.. og det havde jeg bestemt ikke da jeg var på barsel og fik kontanthjælp..

min søn og jeg vi har det sq godt på SU, og helt ærligt så føler jeg at jeg udnytter systemet ved at få de ekstra penge hver 3 måned, men hvis jeg takker nej til dem, så takker jeg os nej til forsørger su og SÅ er det at det går galt herhjemme..

Jeg bliver faktisk træt af dem der siger at de har ikke råd til uddannelse, for så får de så og så mange penge mindre, hvis man er villig til at tage su lån, kan man leve så meget bedre end man kan på KH

Jeg er ikke villig til at tag SU lån, da jeg har depositum lån og kan ikke se hvorfor man skal sætte sig i højere gæld end højest nødvendig. Jeg venter gerne et par år hvis jeg kan undgå at tag et sulån.

Pengene skal stadig betales tilbage. Og så er det de mindre enge man har når man er færdig og har fået job. 

Beklager men det er min holdning

Anmeld

24. december 2011

Aprilmor11

isabellamor skriver:

nej nej nej. du misforstår mig.. jeg nedgør ikke kontanthjælpsmodtagere slet ikke.... jeg syntes bare at jeg ville pointere at systemet fungere på den måde det gør og at det ikke giver mening..

jeg siger slet ikke at jeg mener at man selv er skyld i at komme til at stå som man gør.. for det er man jo ikke. der er jo ingen der styrer at man ender enlig. med mindre man selv vælger at forlade manden eller kvinden..

det er SYSTEMET der er ude og skide hvad det angår. og jeg ville blot forklare MIN situation... 

jeg vil absolut ikke nedgøre eller tale dårligt om folk der er på kontanthjælp, fordi at der er jo en grund til at der er nolge der er nødt til at modtage kontanthjælp..

jeg har selv modtaget kontanthjælp engang i en kort periode og jeg vil gerne sige at jeg bestemt ikke syntes det er en dans på roser.. hvertfald når man er alene og ikke har andre end sig selv at skulle tage sig af... 

mit dilemma i denne debat er at man som kvinde der har et job men er på barsel bliver skåret i løn og modtager 20% mindre end man gjorde fra arbejdet.. hvorimod en kvinde der er på kontanthjælp og er på barsel modtager det samme og bliver ikke skåret ned.. og har endda mulighed for at få tilskud til det hele incl gratis institutionsplads osv.. 

og en kvinde som mig bla.. der tjener ca. hvad en kontanthjælpsmodtager får udbetalt hver måned. mister penge vede at blive gravid og få et barn. plus at jeg ingenlunde får tilskud til noget som helst fordi jeg har et job, selvom jeg får nøjagtigt det samme udbetalt når jeg får min fulde løn (det er CA 12000 efter skat) 

jeg ejer ikke noget. og jeg er heller ikke gift.. men alligevel kan jeg ikke modtage nogen form for støtte til min økonomi for at kunne få det til at køre rundt.. 

skulle min kæreste og jeg slå vores økonomi sammen ville det måske gå. men det syntes jeg er unfair da han tjener DOBBELT så meget af hvad jeg gør... men jeg skal stadig betale husleje, mad, fagforening, a-kasse tøj til vores søn, bleer, jeg skal betale institutionsplads osv.. 

så dvs at når alt er betalt har jeg ikke en rød reje til mig selv. 

så derfor ville jeg være bedre stillet hvis jeg var alene.. men jeg vil ikke bytte min elskede kæreste ud for en bedre økonomi.. 

og det er DÉR jeg syntes systemet feljer.. der skal ikke trækkes penge fra folk bare fordi de går på barsel. de burde få udbetalt det som de plejer at få udbetalt i fuld løn.. fordi at der er en økonomi der afhænger af en indkomst..  og har man ikke den indkomst hænger økonomien ikke sammen.. 

Kan godt forstå at du er  utilfreds  over systemet. Men hvis din kæreste tjener så meget og at du bor med ham, så forstår jeg godt at du ikke får noget hjælp. For når man bor sammen, så er man 2 om lle udgifter. Og man hjælper hinanden, om man har fælles konto eller ej. Jeg syns at det er fair at hvis han tjener så meget at i ikka kan få noget hjælp.

Anmeld

24. december 2011

Isabella_mor

Aprilmor11 skriver:

Kan godt forstå at du er  utilfreds  over systemet. Men hvis din kæreste tjener så meget og at du bor med ham, så forstår jeg godt at du ikke får noget hjælp. For når man bor sammen, så er man 2 om lle udgifter. Og man hjælper hinanden, om man har fælles konto eller ej. Jeg syns at det er fair at hvis han tjener så meget at i ikka kan få noget hjælp.

nu har jeg heller ikke søgt noget hjælp. det var bare pointen i at man i arbejde går på barselsdagpenge får skåret 20% af sin indkomst væk fordi man er på barselsdagpenge, hvorimod hvis man er på kontanthjælp får man hele tiden det samme..

det giver jo ingen mening..

Anmeld

25. december 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
nathja skriver:

ja det er ikke sjovt når man er gift og krisen har ramt.. her er manden på dagpenge fra fagforeningen og jeg får starthjælp fra kommunen fordi jeg i 2006 fik en rejse til australien foræret i studentergave af min far var væk i et år og har derfor ikke været i DK i 7 år ud af  8 som man skal for at kunne få KH, selvom jeg er dansk statsborger og selv har været med til at betale skat i mange år..

vi må max have en husstandsindkomst på 13,400 samlet og det er inden regningerne er betalt. min mand skal forsørge mig fordi vi er gift og det selvom der er 2 små børn og en på vej..  får boligsikring og TILSKUD til pasning for vi tjener for meget til at få friplads.. øh hvor??

vi har ikke engang råd til jul eller andet end husleje og pasningen alt andet må bare hobe sig op... det er nemlig det danske system der hjælper deres egne borgere... min bare ......

Må jeg spørge hvorfor I vælger at sætte barn nr. 3 i verden når I har en så stram økonomi som det du fortæller?? Jeres situation lyder trist.... Jeg er enig i at systemet på mange måder er skruet "underligt" sammen, men det er bare super svært at lovgive om de her ting. En af de ting jeg som udgangspunkt mener er helt forkert er den måde fripladsreglerne er skruet sammen på - der burde mor og far efter min mening bare fortsat betale halvdelen hver og burde grænsen for friplads for ikke samlevende regnes anderledes ud - bare fordi man ikke ønsker at leve sammen så burde begge parter sørme da stadig betale halvdelen af udgifterne til sine børn??

Anmeld

25. december 2011

SØS

Profilbillede for SØS
Venter spændt...
Thalia skriver:

Jeg var alene med min ældste søn da jeg i sin tid begyndte at studere, og jeg havde betydeligt flere penge at gøre med som enlig end jeg havde da jeg sidenhen flyttede sammen med min mand.

Både min mand og jeg var studerende dengang og dermed på SU, og sammenlagt endte vi med at have omkring 2000kr færre i måneden end dengang vi boede hver for sig.

Så jo - der er helt bestemt noget ulighed i samfundet. Dog ser jeg det som en kæmpe fordel at der er skabt så fantastisk gode muligheder for at enlige forsørgere kan uddanne sig. Jeg kan nemlig godt huske hvor stram min økonomi var dengang man som eneforsørger kun fik det samme i SU som alle andre.

Meget enig

Anmeld

25. december 2011

SpunkenJo

Kloster skriver:

Hej.

Vi har lige skiftet tv antenne halløj og i går så jeg tilfældigt, de unge mødre. Ikke noget, jeg fremover vil følge med i, men det fangede mig nu lidt alligevel.

Især da hende med tvillingerne skulle søge Ssh uddannelse og tv-kommentatoren sagde, at da hun var gift, havde hun ikke råd til at tage en uddannelse, men nu hvor hun var blevet enlig havde hun råd til at tage uddannelse, for nu blev alt inst. betalt.

Det hang bare ved i mine ører. Vidste jo godt at det var sådan landet lå, men blev alligevel så harm over at gifte mennesker er fattigere end enlige mødre.

Jeg er glad for jeg er gift og har været det i 12 år. Jeg er glad for vi har hus og jeg er glad for, vi ikke er ramt af krisen. Men jeg er harm over systemet er sat sammen på den måde, som det er for tiden.

Sjældent jeg kommer med små-provokerende oplæg, men jeg synes der ligger en uligevægt i samfundet her...

Sorry

Jeg ku ikke være mere enig !

Jeg kender folk der helt bevidst ikke har valgt at gifte sig, for at slippe for forsøgerpligten, og på den måde få kommunen til at betale flere ydelser for dem....

Jeg blir lidt vred over sådan noget!

Jeg har aldrig været på KH og aldrig søgt om tilskud. Det eneste jeg har modtaget fra staten er SU.

Jeg syns folk gerne må tage noget mere ansvar for sig selv og sine, fremfor at læne sig tilbage og lade hele Danmark financiere deres lille private fest....

Som det ser ud nu, mister vi alt alt for mange (private)arbejdspladser i DK, og uden dem blir kassen bare mere og mere Tom!!!!
- vi må alle spænde livremmen lidt!!!

Anmeld

25. december 2011

Aprilmor11

isabellamor skriver:

nu har jeg heller ikke søgt noget hjælp. det var bare pointen i at man i arbejde går på barselsdagpenge får skåret 20% af sin indkomst væk fordi man er på barselsdagpenge, hvorimod hvis man er på kontanthjælp får man hele tiden det samme..

det giver jo ingen mening..

Nej, men der er også forskel, på hvor længe du har arbejdet der. For de skal betale din barsel hvis du har arbejdet der i et hvis antal tid. Husker ikke hvor længe det er. Men sådan er det. Har en veninde som har arbejdet det samme sted i 4 år. Arbejdet betaler da hendes barsel hele barslen igennem. Der er ikke noget komunnen skal gå ind og betale. Men kan  da godt se at det er træls.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.