Aprilmor11 skriver:
Det ville aldrig komme op i 22000, som et par har ca. Jeg har 4000 til tøj, mad, uforusigelige regninger, osv. hver måned, og boligstøtte, og penge fra faren er regnet med der. Jeg får kontanthjælp, og boligstøtte. Går jeg igang med at læse så får jeg 2000 mindre ca. før skat. Så det har jeg ikke penge til. Men nu klare vi os uden problemer. Men får jeg en kæreste, bliver økonomien for mit vedkommende meget bedre. Men vi har det godt med det vi har udbetalt.
tjah, vi får da også mange penge udbetalt tilsammen..
men vi har ikke fællesøkonomi... så min kæreste har sine penge og jeg har mine penge, jeg betaler mine regninger og han betaler hans.. jeg betaler så 2000 kroner i husleje.. (jeg betaler kun så lidt fordi han ejer lejligheden og det er primært forbrug jeg betaler for.. da jeg ikke skal betale hans lån... så det er fællesudgifter som vand og internet og tv osv. som jeg betaler for.. )
så jeg har ikke flere penge hvis jeg betaler regninger med de penge jeg har tilbage... min kæreste kunne godt være et svin og sige, ja så har du jo ikke flere penge, det er han ikke. han sørger selvfølgelig for at der er mad hvis madpengene er sluppet op..
men fordi jeg bor med min kæreste som har sin egen lejlighed og vi har barn sammen så har jeg altså ikke flere penge af den grund..
der kunne jeg komme til at stå bedre hvis vi ikke boede sammen.. og så ville det stadig kunne løbe rundt for ham...
mit problem er at jeg syntes at enlige mødre PÅ su/kontanthjælp/dagpenge (altså offentlig støtte) FÅR i hoved og røv ud over det fra det offentlige... ja det syntes jeg. der er tilskud til det ene og til det andet. til tandlæge og whatnot. gratis institutionsplads boligsikring osv.. det eneste man skal gøre er at søge om det og så ellers bare passe sit jobcenter/søgning/studie..
jeg får MINDRE end du gør... og jeg har et JOB... da jeg var på barsel havde jeg været MEGET bedre stillet hvis jeg var blevet fyret fra jobbet og var endt på kontanthjælp/a kasse.. for når man har et job i mit tilfælde hvertfald.. der får jeg ca 12000 udbetalt efter skat... CA... nogle måneder mindre.. alt afhængigt om det er korte eller lange måneder.. da jeg gik over til barselsdagpenge fik jeg CA. 8000 kroner udbetalt efter skat.. dvs. at jeg stod og manglede 4000 kroner hver måned som gik til regninger, opsparing, husleje osv.. og jeg har et job... havde jeg været på kontanthjælp havde jeg fået hvad en alm person får på kontanthjælp som lever med en kæreste som man ikke er gift med osv.. og der havde jeg fået også ca de 12 jern, og dem havde jeg fået HELE barslen igennem...!! hvor giver det lige mening.?
og der er det altså også det offentlige der går ind og betaler de penge og skal jeg stille spørgsmål skal jeg f.eks ringe til ydelsesservice, som kontanthjælpsmodtagere ringer til..
hvorfor skal jeg have færre penge fordi jeg går over på barselsdagpenge fra kommunen (det skal man efter et vist antal måneder på barsel) så det er ikke noget jeg helt selv har valgt, jeg kunne have valgt at stoppe barslen før jeg kom på de dagpenge der ja.. men det er i teorien ikke det der er tale om... det er at man er dårligere stillet når man har et job og er på barsel, end hvis man er på kontanthjælp og er på barsel.... det er noget der gør mig skide træt af at høre om at kontanthjælpsmodtagere ikke har en skid osv.. bla bla bla... ja sorry. men hvad med mig som fucking har et job... havde jeg stået alene med mit barn og havde mit job havde jeg IKKE fået flere penge udbetalt.. fordi jeg har et job...!!!