Så DUM for første gang i går.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. december 2011

wamse

Aprilmor11 skriver:

Hvis begge partner har ca. 11000 udbetalt så har de 22000 udbetalt om måneden. Og jeg har 9928. Og så er der børnepenge fra faren på 1193.- og hvis man har de ekstra tilskud med man får hver 3. måned, så får jeg ca. udbetalt 13500. Det er 8500 mindre en dem som bor sammen.

Lige netop  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. december 2011

Isabella_mor

Hvis begge partner har ca. 11000 udbetalt så har de 22000 udbetalt om måneden. Og jeg har 9928. Og så er der børnepenge fra faren på 1193.- og hvis man har de ekstra tilskud med man får hver 3. måned, så får jeg ca. udbetalt 13500. Det er 8500 mindre en dem som bor sammen.

men du får så også enten hele eller halvdelen at institutionspladsen betalt når din dreng skal starte i dagpleje/vuggestue.. du kan få boligsikring.. og går du igang med en udd er er SU berettiget. så kan du også få forhøjet SU og tilskud, du kan endda søge om forhøjede børnepenge..

men er du på kontanthjælp eller har du et job?? 

Anmeld

7. december 2011

Nadia&Daniel

wamse skriver:

Altså man kan ikke få en masse ydelser fordi man er enlig, men der er ydelser fordi man har en lav indtægt. 

Hvis hun har flere nu, så kan det jo også have noget at gøre med de udgifter han eventuelt har taget med sig

Den eneste udgift som er blevet større,er huslejen.. Ellers tror jeg de betaler til barnet sammen.. Men hun slog faktisk op med kæresten, pga hun kunne få mere som enlig..

Anmeld

7. december 2011

wamse

Nadia&Daniel skriver:

Den eneste udgift som er blevet større,er huslejen.. Ellers tror jeg de betaler til barnet sammen.. Men hun slog faktisk op med kæresten, pga hun kunne få mere som enlig..

Jamen hun vil da ganske givet få flere tilskud, men ingen vil da kunne gøre godt med, hvad der svarer til en hel indtægt fra ham af

Anmeld

7. december 2011

Nadia&Daniel

wamse skriver:

Jamen hun vil da ganske givet få flere tilskud, men ingen vil da kunne gøre godt med, hvad der svarer til en hel indtægt fra ham af

Tror bestemt også at de har nogle skjulte aftaler imellem dem..

Anmeld

7. december 2011

TaAsJu

Sidder her som gift kvinde og kan fortælle at tjener manden mere end dobbelt kontant hjælp før skat kan man INTET få af hjælp fra kommunen. Det er grotesk få man har jo en familie der skal køre.. Så hvis de tager sig sammen og lave en smule om på reglerne der i mine øjne er MEGET forældet på det område.. Så ville det sociale bedrageri nok også ændre sig.. Men er også stadig i den holdning at de ydelser der er til enlige er helt ok. De er jo kun dem om tingen og har kun en indtægt.. Hvor vi andre har to hvis vi er heldige

Anmeld

8. december 2011

elin1976

wamse skriver:

man mister boligsikringen, hvilket er beregnet på hustandens indkomst, og ikke om man er enlig. Så hvis et par er lavtlønnet nok, så vil de også kunne få det.

Jeg ville miste den økonomiske friplads

og så er der et tillæg hver 3 måned man mister.

MEN man flytter vel sammen med en og deler udgifter til husholdningen, el, vand, varme, husleje, m.m. og det kan da vist godt svare sig.

Men er der ikke noget med at enlige mødre får 25% mere i bolig sikring??? Det synes jeg at jeg har læst i aviserne fornylig!

Anmeld

8. december 2011

wamse

varsel-endt-barsel skriver:

Men er der ikke noget med at enlige mødre får 25% mere i bolig sikring??? Det synes jeg at jeg har læst i aviserne fornylig!

Det har jeg aldrig hørt om før, og min veninde arbejder på kommunen med boligsikring 

Anmeld

8. december 2011

pvejsen

Ansemusen skriver:

NETOP! Enlige mødre/fædre skal fortsat have ekstra tilskud - særligt for børnenes skyld.

Men det ændrer jo ikke på, at det er temmelig unfair, at gifte mennesker ikke kan få kontanthjælp eller andre ydelser, heller ikke ved sygdom. Det er helt grotesk!

Retten til sygedagpenge hænger altså ikke sammen med, om man er gift elelr ej, det er først, hvis man ikke kan få sygedagpenge og derfor må søge kontanthjælp

Anmeld

8. december 2011

Ansemusen

pvejsen skriver:

Retten til sygedagpenge hænger altså ikke sammen med, om man er gift elelr ej, det er først, hvis man ikke kan få sygedagpenge og derfor må søge kontanthjælp

Okay. Det er ellers hvad jeg har fået fortalt. Men godt hvis det ikke passer!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.