Billeder af børn på internettet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2011

tata

PernilleogDennis skriver:

ex på facebook kan man jo gå ind og redigere så det kun er de navne du/i vil have, der kan se billederne. Brugerdifineret mener jeg det hedder,, Det er det vi har gjort med de billeder af Freya. Der er kun 8 der har adgang til billederne, de er alle familie og så lige en enkelt veninde , men det synes jeg personligt er meget nemmere end at sende mails rundt hele tiden..

Min kæreste er nemlig af samme holdning som du, langt hen af vejen..

ja det er også en fin måde at gøre det på, men f.eks. her på baby.dk kan alle med eller uden bruger se billederne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2011

annec

tata skriver:

Efter at have kigget min kæreste over skulderen, når hun læser, eller skriver, på diverse fora vedrørende baby/børn, undrer det mig pisse meget, at folk, tilsyneladende, uden kritik poster billeder af deres børn på internettet.

Jeg har det med dåb, som jeg har det med at sende billeder ud i den virtuelle verden- barnet skal høres! Og ja, hvis barnet så ikke er gammel nok til at give sit samtykke, eller det modsatte, så lader man være. Uanset hvilket forum det er- Facebook, Min Mave, Baby.dk, osv....

Hvad tænker i andre?! Har i haft etiske overvejelser omkring emnet?

Jeg kan virkelig ikke se noget forkert i at ligge billeder ud af sine børn...

Anmeld

26. november 2011

Gittemor09

tata skriver:

Jeg er også ligeglad hvordan du behandler dit barn, om du er hensynsløs eller ej, jeg prøver sådan set bare at få gang i en debat og evt. at få folk til at reflekter over deres handlinger, i relation til deres børn.

okay, man er simpelthen hensynsløs fordi man har billeder af sit barn...

hmm, synes nu mere du er hensynsløs at komme med sådan en udtale da du tydeligvis ikke kender mig

Anmeld

26. november 2011

tata

Gittemor09 skriver:

okay, man er simpelthen hensynsløs fordi man har billeder af sit barn...

hmm, synes nu mere du er hensynsløs at komme med sådan en udtale da du tydeligvis ikke kender mig

Nej, men man er hensynsløs, hvis man IKKE TAGER HENSYN TIL SINE BØRN.

Anmeld

26. november 2011

Gittemor09

tata skriver:

jeg tager såmænd hensyn til mit barn hele tiden....

det er det jeg lever og ånder for...!! 

at sørge for at hun har det godt og trykt... og det er ikke ødelagt ved at der ligger billeder her eller på fb, da de er låst...!! 

men du vil tydeligvis kun nedgøre andre mennesker, fordi du måske lige selv synes at du er perfekt...

ingen er fuldkommen, og mange andre laver større svigt en at lægge billeder på nettet af deres børn..!! 

men vi kommer ingen vegne med det her... jeg skal bare ikke nedgøres af en der ikke kender mig, og sådan er det

Anmeld

26. november 2011

tata

Gittemor09 skriver:

jeg tager såmænd hensyn til mit barn hele tiden....

det er det jeg lever og ånder for...!! 

at sørge for at hun har det godt og trykt... og det er ikke ødelagt ved at der ligger billeder her eller på fb, da de er låst...!! 

men du vil tydeligvis kun nedgøre andre mennesker, fordi du måske lige selv synes at du er perfekt...

ingen er fuldkommen, og mange andre laver større svigt en at lægge billeder på nettet af deres børn..!! 

men vi kommer ingen vegne med det her... jeg skal bare ikke nedgøres af en der ikke kender mig, og sådan er det

Jeg nedgør dig ikke, det klarer du fint selv. Jeg har INTET problem med at folk viser deres børn frem, og som tidligere skrevet, er det jo selvfølgelig op til folk selv at vurdere om de vil det ene eller det andet. Jeg har en mening, du har en anden, og det er bare herligt.

Meningen med denne tråd var såmen bare, at få gang i en debat omkring hvorfor/hvorfor ikke....

Jeg er rimelig tall ift. hvordan andre folk agerer, og nej jeg dømmer hverken dig eller andre.

Anmeld

26. november 2011

dorthemus

tata skriver:

Jeg nedgør dig ikke, det klarer du fint selv. Jeg har INTET problem med at folk viser deres børn frem, og som tidligere skrevet, er det jo selvfølgelig op til folk selv at vurdere om de vil det ene eller det andet. Jeg har en mening, du har en anden, og det er bare herligt.

Meningen med denne tråd var såmen bare, at få gang i en debat omkring hvorfor/hvorfor ikke....

Jeg er rimelig tall ift. hvordan andre folk agerer, og nej jeg dømmer hverken dig eller andre.

Læs lige din første sætning igen og spørg dig selv og du ikke går over grænsen nu???

Anmeld

26. november 2011

Numsebumse

Jeg tænker meget over hvilke billeder jeg putter på facebook af mine børn og hvem der har adgang til dem og grunden til at jeg vælger at dele mine børns billeder med min familie og venner er netop fordi det er min familie og venner og fordi jeg er pave stolt af mine børn, jeg synes ikke det er værre end hvis en af disse havde billederne hængende på deres væg og de så fik besøg af folk jeg ikke kender som frit kan kigge på dem, jeg kan jo ikke bestemme hvor folk placere de billeder de f.eks. får i gave af mine børn, men på facebook kan jeg bestemme hvem der må se dem, selvom jeg selvfølgelig ikke ved hvem der kigger dem over skuldren.

Anmeld

26. november 2011

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
tata skriver:

Kan du ikke komme med et skrækscenario over, hvordan det kan gå ud over børnene, at der ligger fotos af dem på nettet? Du har jo præciseret, at det ikke handler om pædofili, og så har jeg personligt svært ved at forstå, hvordan det kan ramme dem - børnene - hårdt, at der er fotos af dem på nettet.

Jeg har selv kun ganske få fotos af mine børn på FB og ville fx ikke vælge billeder, der udstiller dem i "pinlige" situationer. Men portrætfotos, dagligdagsbilleder og/eller feriefotos - fx - har jeg svært ved at se, de kan blive kompromitteret ved senere i livet.

Hvis du opridsede en situation, hvor det virkelig ville være skæbnesvangert og belastende for dem, at andre kunne se deres fotos på nettet, kunne det være, vi kunne følge din tankegang.

Jeg synes jo, det er en uendeligt lille ting at problematisere set i forhold til alle de andre, langt mere betydningsfulde og afgørende valg, man træffer for sine børn - begyndende fra det øjeblik, man vælger overhovedet at sætte dem i verden.

Anmeld

26. november 2011

AndreasMor84

Jeg tænker, at det er op til folk selv, hvad de gør. Det mange nok glemmer er, at det er facebook der får rettighederne over de billeder man lægger ud dér... og det tror jeg der er mange der ikke ved og billederne kan ende i div. reklamer som kommer ind ad brevsprækken- og jeg stiller mig også lidt undrende overfor, at folk ligger billeder op af deres nøgne babyer osv. fx. fra fødslen.. Det ku jeg aldrig drømme om...

Men igen, det er op til folk selv, bare de tænker sig om Vi kommer jo ikke uden om, at alt deles med alle i denne nye digitale verden..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.