Billeder af børn på internettet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2011

Moderator

Profilbillede for Moderator

Efter at have kigget min kæreste over skulderen, når hun læser, eller skriver, på diverse fora vedrørende baby/børn, undrer det mig pisse meget, at folk, tilsyneladende, uden kritik poster billeder af deres børn på internettet.

Jeg har det med dåb, som jeg har det med at sende billeder ud i den virtuelle verden- barnet skal høres! Og ja, hvis barnet så ikke er gammel nok til at give sit samtykke, eller det modsatte, så lader man være. Uanset hvilket forum det er- Facebook, Min Mave, Baby.dk, osv....

Hvad tænker i andre?! Har i haft etiske overvejelser omkring emnet?

Og så finder vi lige kammertonen.

Det er ikke acceptabelt, at du taler i det sprog, og på den måde til de andre brugere, det tolererer vi ganske enkelt ikke på baby.dk.

Så du må lige finde et mere diplomatisk stade.
Det er ok at du har noget, du gerne vil have en debat om, men fordi folk så ikke er enig med dig, er det ikke i orden at du nedgør eller taler grimt til folk.

Og så kan du godt moderere sprogets gloser lidt vedr. slangord.

Så find lige en anden hylde frem og ifør dig venlighedsjakken..så kommer du meget længere herinde.

Venlig hilsen
Moderator

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2011

tata

camillakrath skriver:

Jeg ligger billeder ud af mine børn - her og på facebook. Det gør jeg for at dele mine oplevelser og lidt af vores hverdag med familie, venner og fx andre mødre. Jeg finder rigtig meget glæde ved det, og vælger mine billeder med omhu. Så kan slet ikke se noget forkert i det.

Og jeg elsker også at se billeder af andre krudtugler

Se det var et godt indlæg ift. debatten. Jeg anerkender, selvfølgelig, at andre mennesker, træffer andre valg, som i min optik er hensynsløse.

Anmeld

26. november 2011

tata

Moderator skriver:

Og så finder vi lige kammertonen.

Det er ikke acceptabelt, at du taler i det sprog, og på den måde til de andre brugere, det tolererer vi ganske enkelt ikke på baby.dk.

Så du må lige finde et mere diplomatisk stade.
Det er ok at du har noget, du gerne vil have en debat om, men fordi folk så ikke er enig med dig, er det ikke i orden at du nedgør eller taler grimt til folk.

Og så kan du godt moderere sprogets gloder lidt vedr. slangord.

Så find lige en anden hylde frem og ifør dig venlighedsjakken..så kommer du meget længere herinde.

Venlig hilsen
Moderator

Er det oplægget til debat, moderator finder uacceptabelt?

Anmeld

26. november 2011

Moderator

Er det oplægget til debat, moderator finder uacceptabelt?

Det er din generelle tilgang til de andre brugere gennem hele tråden her.
Dit oplæg er ok, men måden du svarer folk på senere i flere af dine svar er ikke acceptable.

Venlig hilsen
Moderator

Anmeld

26. november 2011

dorthemus

tata skriver:

Se det var et godt indlæg ift. debatten. Jeg anerkender, selvfølgelig, at andre mennesker, træffer andre valg, som i min optik er hensynsløse.

Ja kan da så konstatere at vi har en meget forskellig opfattelse af ordet hensynsløs. I MIN optik er man hensynsløs hvis man bevidst gør noget for egen vindings skyld og for at skade andre. Dem der lægger billeder ud af deres børn - incl. mig selv i stor stil - gør det næppe for at skade deres børn. Kan vitterligt ikke se problemet i at man lægger billeder ud af sit barn til fødselsdage, dåb og andre begivenheder så ens familie kan følge med eller fordi man slet og ret er møgstolt over afkommets sidste bedrifter Men gudskelov behøver vi to heller ikke være enige

Anmeld

26. november 2011

tata

Moderator skriver:

Det er din generelle tilgang til de andre brugere gennem hele tråden her.
Dit oplæg er ok, men måden du svarer folk på senere i flere af dine svar er ikke acceptable.

Venlig hilsen
Moderator

For at blive hængende, og for at føje moderator, vil jeg gerne høre om hvilke af mine indlæg, der har en "skæv" tone, så jeg kan forbedre mig.

Meningen med denne tråd var at skabe en debat, det har fejlet- er det min skyld?

Anmeld

26. november 2011

Janni.

Jamen så melder jeg mig ind i klubben for hensynsløse mødre/forældre.. 

Min søn lider bestemt ingen overlast, men sådan ser vi forskelligt på dét 

Anmeld

26. november 2011

tata

dorthemus skriver:

Ja kan da så konstatere at vi har en meget forskellig opfattelse af ordet hensynsløs. I MIN optik er man hensynsløs hvis man bevidst gør noget for egen vindings skyld og for at skade andre. Dem der lægger billeder ud af deres børn - incl. mig selv i stor stil - gør det næppe for at skade deres børn. Kan vitterligt ikke se problemet i at man lægger billeder ud af sit barn til fødselsdage, dåb og andre begivenheder så ens familie kan følge med eller fordi man slet og ret er møgstolt over afkommets sidste bedrifter Men gudskelov behøver vi to heller ikke være enige

...Og det er jo fair nok.

Anmeld

26. november 2011

dorthemus

tata skriver:

...Og det er jo fair nok.

At vi ikke behøver være enige?? Det var sandelig nemt sluppet udenom

Anmeld

26. november 2011

Moderator

tata skriver:

For at blive hængende, og for at føje moderator, vil jeg gerne høre om hvilke af mine indlæg, der har en "skæv" tone, så jeg kan forbedre mig.

Meningen med denne tråd var at skabe en debat, det har fejlet- er det min skyld?

Vi tager den herfra via PB

Venlig hilsen
Moderator

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.