Billeder af børn på internettet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2011

tata

I.E.K. skriver:

Debaterer du for at blive klogere, eller for at skændes? Har pt undladt at svare, da jeg tror det sidst nævnte er dit mål. Eller ser jeg ingen grund til tone og ordvalg.  

Hvis du gider gøre dig ulejligheden, at læse mine tidligere indlæg, burde der ikke herske nogen tvivl.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2011

Gittemor09

tata skriver:

Der er ikke noget skrækscenario, det har jeg vidst heller ikke givet udtryk for på noget tidspunkt. Jeg syntes at det er en KÆMPE overgreb på barnet at publicere billeder af barnet på internettet. Ganske enkelt fordi det ikke har mulighed for at sige nej.....Det er reelt egocentriske behov der bliver dækket(for moderens side, selvfølgelig), barnet har absolut intet behov for at bliver vist frem.

det kan da lige så godt være en far der lægger billeder ind af sit barn...!! 

det viser bare man er stolt af sine børn, og ikke en skid andet

Anmeld

26. november 2011

Mum33

tata skriver:

Hvis du gider gøre dig ulejligheden, at læse mine tidligere indlæg, burde der ikke herske nogen tvivl.

Har læst dem alle og er ikke i tvivl.

Anmeld

26. november 2011

Gittemor09

jeg synes helt ærlig denne debat burde lukkes...

personen spørger om vores meninger... og når man kommer med den skal man overfaldes og kaldes hensynsløs...!! 

det havde jo været det samme hvis jeg spurgte om folk meninger omkring forhold til en person fra anden kultur, og overfalder dem der ikke har samme holdning som mig...!! 

Anmeld

26. november 2011

Dorthe1986

tata skriver:

DDeDetuunundundrundreundredundredem

For satan hvor er det............................skrevet

Helt ærligt, kan du kun reflektere om en ting af gangen?

JA dit barn skal vaccineres, og ja det skal have mad osv. Osv. ...Hvis du vil sidestille det med at tænke over hvor og hvorfor man smækker billeder af sine kære(for reelt handler det ikke kun om børn, men også voksne) op på internettet, ja så efterlader du mig ganske enkelt målløs.......

Det er måske ikke så pisse vigtigt ift. at drage omsorg for sit barn, men idèen om at reflektere omkring de valg man foretager sig, kan faktisk udvikle dig som mor, og som menneske....

Sikke en reaktion, på noget der var skrevet i en sober tone. Men nej jeg sidestiller det ikke jeg reflekterer videre, netop fordi at ligge et billede ud af mit barn, der smiler, ser jeg ikke som hensynsløst. Det er der til gengæld andre valg jeg synes er.
Men synes at du går over grænsen, hvad angår din måde at svare på. hvad mener du med at jeg kun kan reflektere over en ting ad gangen?

Anmeld

26. november 2011

tata

Gittemor09 skriver:

det kan da lige så godt være en far der lægger billeder ind af sit barn...!! 

det viser bare man er stolt af sine børn, og ikke en skid andet

Ja det kan selvfølgelig være faderen, det er ikke pointen!! Og det du skriver er jo lige præcist egocenstrisme, ikke et basalt behov for barnet....

Anmeld

26. november 2011

twinny

132319 skriver:

Overhovedet ikke, det er mig der afgører det.

Mit 3 måneder gamle barn bliver heller ikke stillet overfor valget om det vil vaccineres og den 1årige får ikke lov til at bestemme hvilken vuggestue det skal gå i.

Sådan kan man jo blive ved og helt ærligt, det er bare billeder!!

Anmeld

26. november 2011

Gittemor09

tata skriver:

Ja det kan selvfølgelig være faderen, det er ikke pointen!! Og det du skriver er jo lige præcist egocenstrisme, ikke et basalt behov for barnet....

så må det jo være det.... 

det er et valg jeg har truffet for mit barn, og det har ikke skadet hende på nogle måder....

Anmeld

26. november 2011

lukasmor

Er slet ikke enig med ts! Jeg ligger billeder af min søn på Facebook så mine venner kan se dem. Jeg vælger varsomt mine venner og de fleste er familie og nogen der ikke ser ham så tit. Så længe man ikke ligger nøgenbilleder ud kan jeg virkelig ikke se problemet! Det må være op til den enkelte forældre!

Anmeld

26. november 2011

tata

Jeg havde håbet på nogle gode funderinger/reflektioner, og ja, en god debat omkring emnet. Det der er kommet ud af det en den ene dumhed efter den anden.

Havde desværre nok, har jeg nu indset, for høje forventninger til deltagerne på dette forum....

NEJ det handler ikke om at det skader barnet! Nej man er ikke en dårlig forælder hvis man publicerer billeder af sine børn... Som emnet beskriver, ganske tydeligt, syntes jeg selv, handler debatten om hvorfor/horfor ikke man vælger at publicere billeder billeder af børn, uden deres samtykke. En debat, skal åbenbart forklare det for visse, er en 2 vejs meningsudveksling, hvor man ikke behøver at være enig, men hvor man ytrer sine synspunkter....

At være uenig er ikke ensbetydende med at man overfalder nogen, som en bruger så "elegant" har udtrykket det.

Denne "debat" kunne have potentiale, men åbenbart ikke på et forum som dette..........

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.