Billeder af børn på internettet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2011

Dorthe1986

Du siger barnet skal høres. Men hvad med alle de andre valg vi som forældre træffer hele tiden for børnene? Vaccination eller ej? Amning eller flaske? Købegrød eller hjemmelavet? Parfumeret vaskepulver eller ej? Dagpleje eller vuggestue?

Tænker der måske findes andre og alvorligere emner, hvor vi forældre træffer nogle valg for vores børn...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2011

Hulubulu86

tata skriver:

Jeg nedgør dig ikke, det klarer du fint selv. Jeg har INTET problem med at folk viser deres børn frem, og som tidligere skrevet, er det jo selvfølgelig op til folk selv at vurdere om de vil det ene eller det andet. Jeg har en mening, du har en anden, og det er bare herligt.

Meningen med denne tråd var såmen bare, at få gang i en debat omkring hvorfor/hvorfor ikke....

Jeg er rimelig tall ift. hvordan andre folk agerer, og nej jeg dømmer hverken dig eller andre.

Har valgt at anmelde dette da jeg synes du gaar langt over graensen.

Anmeld

26. november 2011

tata

Dorthe1986 skriver:

Du siger barnet skal høres. Men hvad med alle de andre valg vi som forældre træffer hele tiden for børnene? Vaccination eller ej? Amning eller flaske? Købegrød eller hjemmelavet? Parfumeret vaskepulver eller ej? Dagpleje eller vuggestue?

Tænker der måske findes andre og alvorligere emner, hvor vi forældre træffer nogle valg for vores børn...

For satan hvor er det............................skrevet

Helt ærligt, kan du kun reflektere om en ting af gangen?

JA dit barn skal vaccineres, og ja det skal have mad osv. Osv. ...Hvis du vil sidestille det med at tænke over hvor og hvorfor man smækker billeder af sine kære(for reelt handler det ikke kun om børn, men også voksne) op på internettet, ja så efterlader du mig ganske enkelt målløs.......

Det er måske ikke så pisse vigtigt ift. at drage omsorg for sit barn, men idèen om at reflektere omkring de valg man foretager sig, kan faktisk udvikle dig som mor, og som menneske....

Anmeld

26. november 2011

tata

Dubai skriver:

Har valgt at anmelde dette da jeg synes du gaar langt over graensen.

Hvor?

Anmeld

26. november 2011

Gittemor09

tata skriver:

Jeg nedgør dig ikke, det klarer du fint selv. Jeg har INTET problem med at folk viser deres børn frem, og som tidligere skrevet, er det jo selvfølgelig op til folk selv at vurdere om de vil det ene eller det andet. Jeg har en mening, du har en anden, og det er bare herligt.

Meningen med denne tråd var såmen bare, at få gang i en debat omkring hvorfor/hvorfor ikke....

Jeg er rimelig tall ift. hvordan andre folk agerer, og nej jeg dømmer hverken dig eller andre.

det er du jo så i fuld gang med nu...

du nedgør fuldstændig andre der har den holdning at online billeder af ens børn er i orden.... 

man skal ikke kaste med sten når man selv bor i glashus...!! 

Anmeld

26. november 2011

Hulubulu86

tata skriver:

Hvor?

Jeg nedgør dig ikke, det klarer du fint selv

her

Anmeld

26. november 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

helt klart jeg tænker over det

også derfor der ikke er postet billeder af sønnen nogen steder på nettet

Har ikke engang lagt billeder af maven ud...

passer på mit privatliv på det område det er meget få steder jeg rent faktisk bruger et billede af mig selv

jeg har kun delt billeder af ham med veninder fra virkeligheden som jeg nu kun snakker med via MSN grundet afstanden

Anmeld

26. november 2011

Mum33

tata skriver:

For satan hvor er det............................skrevet

Helt ærligt, kan du kun reflektere om en ting af gangen?

JA dit barn skal vaccineres, og ja det skal have mad osv. Osv. ...Hvis du vil sidestille det med at tænke over hvor og hvorfor man smækker billeder af sine kære(for reelt handler det ikke kun om børn, men også voksne) op på internettet, ja så efterlader du mig ganske enkelt målløs.......

Det er måske ikke så pisse vigtigt ift. at drage omsorg for sit barn, men idèen om at reflektere omkring de valg man foretager sig, kan faktisk udvikle dig som mor, og som menneske....

Debaterer du for at blive klogere, eller for at skændes? Har pt undladt at svare, da jeg tror det sidst nævnte er dit mål. Eller ser jeg ingen grund til tone og ordvalg.  

Anmeld

26. november 2011

tata

Mor og meget mere skriver:

Kan du ikke komme med et skrækscenario over, hvordan det kan gå ud over børnene, at der ligger fotos af dem på nettet? Du har jo præciseret, at det ikke handler om pædofili, og så har jeg personligt svært ved at forstå, hvordan det kan ramme dem - børnene - hårdt, at der er fotos af dem på nettet.

Jeg har selv kun ganske få fotos af mine børn på FB og ville fx ikke vælge billeder, der udstiller dem i "pinlige" situationer. Men portrætfotos, dagligdagsbilleder og/eller feriefotos - fx - har jeg svært ved at se, de kan blive kompromitteret ved senere i livet.

Hvis du opridsede en situation, hvor det virkelig ville være skæbnesvangert og belastende for dem, at andre kunne se deres fotos på nettet, kunne det være, vi kunne følge din tankegang.

Jeg synes jo, det er en uendeligt lille ting at problematisere set i forhold til alle de andre, langt mere betydningsfulde og afgørende valg, man træffer for sine børn - begyndende fra det øjeblik, man vælger overhovedet at sætte dem i verden.

Der er ikke noget skrækscenario, det har jeg vidst heller ikke givet udtryk for på noget tidspunkt. Jeg syntes at det er en KÆMPE overgreb på barnet at publicere billeder af barnet på internettet. Ganske enkelt fordi det ikke har mulighed for at sige nej.....Det er reelt egocentriske behov der bliver dækket(for moderens side, selvfølgelig), barnet har absolut intet behov for at bliver vist frem.

Anmeld

26. november 2011

Gittemor09

I.E.K. skriver:

Debaterer du for at blive klogere, eller for at skændes? Har pt undladt at svare, da jeg tror det sidst nævnte er dit mål. Eller ser jeg ingen grund til tone og ordvalg.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.