Billeder af børn på internettet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.515 visninger
86 svar
0 synes godt om
26. november 2011

tata

Efter at have kigget min kæreste over skulderen, når hun læser, eller skriver, på diverse fora vedrørende baby/børn, undrer det mig pisse meget, at folk, tilsyneladende, uden kritik poster billeder af deres børn på internettet.

Jeg har det med dåb, som jeg har det med at sende billeder ud i den virtuelle verden- barnet skal høres! Og ja, hvis barnet så ikke er gammel nok til at give sit samtykke, eller det modsatte, så lader man være. Uanset hvilket forum det er- Facebook, Min Mave, Baby.dk, osv....

Hvad tænker i andre?! Har i haft etiske overvejelser omkring emnet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2011

foto på lærred

postet to gange.

Anmeld

26. november 2011

delimus

tata skriver:

Efter at have kigget min kæreste over skulderen, når hun læser, eller skriver, på diverse fora vedrørende baby/børn, undrer det mig pisse meget, at folk, tilsyneladende, uden kritik poster billeder af deres børn på internettet.

Jeg har det med dåb, som jeg har det med at sende billeder ud i den virtuelle verden- barnet skal høres! Og ja, hvis barnet så ikke er gammel nok til at give sit samtykke, eller det modsatte, så lader man være. Uanset hvilket forum det er- Facebook, Min Mave, Baby.dk, osv....

Hvad tænker i andre?! Har i haft etiske overvejelser omkring emnet?

Har ikke født endnu, men har gjort mig mange tanker omkring det 

Vil i hvert fald vælge med omhu, hvilke billeder der ryger på nettet og hvilke der hører til hjemme 

Der er bare mange skumle mennesker derude 

Anmeld

26. november 2011

Koen.

Her ligger jeg billeder ud af min datter, ser intet forkert i at folk gør det så længe det er sømmelige billeder og synes ærlig talt at det må folk selv bestemmer!

Anmeld

26. november 2011

tata

tanja. skriver:

Her ligger jeg billeder ud af min datter, ser intet forkert i at folk gør det så længe det er sømmelige billeder og synes ærlig talt at det må folk selv bestemmer!

har din datter selv bestemt det? hvordan ville du have det hvis der blev lagt billeder ud af dig hvor du ikke havde indflydelse

Anmeld

26. november 2011

Gittemor09

tata skriver:

har din datter selv bestemt det? hvordan ville du have det hvis der blev lagt billeder ud af dig hvor du ikke havde indflydelse

kan intet galt se i det...

vi har trods alt bestemmelses retten over vores børn så længe de er så små... 

så valg eller ej... det er op til mig at bestemme hvilke billeder der skal op.... 

Anmeld

26. november 2011

Koen.

tata skriver:

Nej det har hun ikke!! MEN som en skriver længere nede så bestemmer vi trods alt over vores børn så længe de er så små.. og det med om jeg selv ville have det, er ligeglad m folk ligger billeder ud af mig for har næppe nogen billeder der ikke tåler dagens lys!

MEN hvorfor kan du ikke være ligeglad med om folk gør det? Så længe det ikke er dit barn jo!

Anmeld

26. november 2011

Thalia

Jeg er langt henad vejen enig med dig TS.

Grænsen for mig går ved at mine børns billeder placeres på min egen hjemmeside hvor familie og venner kan følge med i vores hverdag. Hvis jeg en sjælden gang ønsker at flashe mine børn andre steder, linker jeg direkte til min server, frem for at uploade billeder alle mulige steder.

Og det kunne aldrig falde mig ind at lade billeder af mine børn komme på facebook. Ved at poste billeder lige netop der fraskriver man sig retten til dem, og jeg skylder helt ærligt mine børn at passe bedre på private billeder af dem. Det er jo ikke til at vide hvad rolle internettet spiller om fx 10 eller 20 år, og hvor den slags billeder pludseligt kan dukke op.

Anmeld

26. november 2011

tata

Denne tråd handler forøvrigt ikke om pikspillende pædofile og andre stakler, jeg tænker mere det etiske i at lægge billeder af et andet menneske på nettet, uden tilladelse.

I min optik er det usmageligt og forkert(Hvis jeg ikke havde gjort, noget af det ovenstående klart, i mit 1. indlæg).

Anmeld

26. november 2011

132319

Overhovedet ikke, det er mig der afgører det.

Mit 3 måneder gamle barn bliver heller ikke stillet overfor valget om det vil vaccineres og den 1årige får ikke lov til at bestemme hvilken vuggestue det skal gå i.

Sådan kan man jo blive ved og helt ærligt, det er bare billeder!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.