Hvad skal jeg tro?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2011

1000Ben

SussieThyssen skriver:

Kære TS!

Så må den gamle kone her hellere komme lidt på banen.

Først skal du have et kæmpeknus, fordi du tager det så roligt, og er en klog pige.
Lige nu er du oprørt og vred..selvfølgelig er du det, men når du er faldet lidt ned, så vil du uden tvivl også blive ked af det, ja..så lyder det til, at du har et godt bagland i form af brødre, forældre og svigerforældre, pas godt på dem.

Men lad være med at hade for meget, og lad være med at begå dumheder i form af hævn.
Det der med at ødelægge hans x-box er ret barnligt, men jeg kan godt forstå du lader dig overtale til det, når folk ligefrem sidder og hepper på dig, men den slags ting bringer kun endnu mere had med sig, og vil hos den ældre generation, dine svigerforældre bestemt ikke være populært og nedsætte dig i deres øjne.
Og er der noget du IKKE har brug for lige nu, så er det at dine svigerforældre ser sig gale på dig.

Så træk vejret og brug det gode hoved, som du uden tvivl har.
Den bedste måde er at være tavs over for ham, og lade hans forældre give ham den omgang han trænger til.
Vær sød ved dem og få et godt samarbejde med dem. Husk at være loyal..dvs at du ikke giver din x nogen grund til at være på nakken af dig. Det er dine børns far, og du skal have et samarbejde kørende med ham i mange, mange år, så brug dine svigerforældre som stødpude.

I morgen siger du til dem, at du forfærdeligt gerne vil have en snak med dem om tingene en af de nærmeste dage. Og når du er parat, så få en god og fornuftig snak med dem.
Fortæl dem at det ikke skal gå ud over dem, at du og deres søn ikke mere kan leve sammen, for bedsteforældre er noget af det mest værdifulde, der findes og at du vil gøre alt for at tingene skal glide, men at du også vil bede om deres råd og hjælp til at dæmme op for konflikter.

Jeg taler af erfaring søde TS, for da min første mand og jeg gik fra hinanden, da min den ældste kun var 4 mdr, der var min svigermor bare verdens bedste og hjalp og støtte alt det hun kunne.
Hun var ofte den, der tog fat i sin søn, når jeg følte at det ville ende i en konflikt om et eller andet, så brug dine svigerforældre, positivt.

Ikke flere hævnaktioner og ikke flere grimme ord, lov mig det, for ellers sætter du dig selv lavere end han er.
Lad ham gå sin vej, vær høflig men kold over for ham og hold distancen til ham alt det du kan.
At se ham som en sølle stakkel, der har sat alt over styr, er faktisk det bedste middel, han er dig ikke værdig, og han har ikke fortjent dig...så enkelt er det.

Og så får du endnu engang 1000 knus.

Kærligst
Sussie

Sussie, dine indlæg er fantastiske, - kunne ikke være mere enig.. Så smukt skrevet 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2011

Hasselnødden

Sucker for love skriver:

Haha, den havde jeg luret 

Du er skarp  he he he he  

Er du ved at være klar til imorgen? Er sikker på det bliver en rar fødselsdag for både dig og din søn - måske lidt sælsom for dit vedkommende, men tænk at du har opbakning fra din farmor og farfar. Det er stort og dejligt at se at de ikke per automatik tog deres søn parti.

Kommer faren ikke? Ikke at jeg formoder han er så velkommen igen, men det er trods alt hans søn. Og så endda hans 1 års. Tænk at opføre sig så vederstyggeligt. Hovedrystende.

Anmeld

18. november 2011

Hasselnødden

1000Ben skriver:

Sussie, dine indlæg er fantastiske, - kunne ikke være mere enig.. Så smukt skrevet 

Meget!

Anmeld

18. november 2011

Prinsessens'Mor<3

Sucker for love skriver:

Tror også der skal mere til for at få mig ned med nakken, har da heldigvis Phillip til at holde mit humør oppe - dagen imorgen skal bare overståes 

Ville ikke gå uden en luft/virtuel krammer.. Det trænger du da til.. Og så klap på skulderen til dig, hold kæft du er sej, ville ikke selv kunne være så stærk i sådan en situation..  Og så vil jeg lige sige at du ikke baimorgen overstået, du og din søn har fortjent en rigtig god 1 års fødselsdag, som du sikkert har set frem til, så jeg synes du skal være så glad man nu kan efter en sådan tur og stolt over at du har gjort det der var bedst for dig og din familie.. Du fortjener og have en god dag imorgen uden den skal være ødelagt på grund af ham.. Det er sikkert svært, men du skal gøre det bedste for igen, det har du satme fortjent, du kan godt være stolt over du er så stærk!!!  

Og så skal dig og din søn finde jer til rette i jeres gode nye liv og glæde jer til lillebror og den kommende skønne tid med 2 små dejlige drenge..

-Malene&Maja

Anmeld

18. november 2011

Aprilmor11

Sucker for love skriver:

Troede lige det hele gik så fint - udover et par skænderier ind i mellem og at jeg er super nysgerrig hvergang hans telefon ringer - hvilket jo er super logisk når han med det samme den ringer farer op og kigger på skærmen og så løber udenfor og tager den og står derude og snakker flere timer.. det føles i hvert fald sådan, der kan nemt gå 1 time i hvert fald.

I nat vågnede jeg så og opdagede at han sad inde i stuen og snakkede, jeg lod som ingenting og lagde mig til at sove igen men kunne ikke sove, kl. var vel lige omkring 4 og jeg kunne tydeligt hører alt hvad han sagde bl.a. "Ja vi må lige finde en dag snart smukke"  og længere inde i samtalen sagde han så "Haha nu har vi snakket i 2½ time" (det er ikke så mærkeligt at hans telefonregning er helt sindsyg den her måned!) Jeg kunne simpelthen ikke sove så jeg stod op og gik på toilet og med det samme jeg åbner døren inde fra soveværelset der siger han 2 sek og kommer så ind i stuen hvor han har lagt sig ned og lader som om han sover. Da så jeg kommer ind i sengen igen går der måske 2 minuter så snakker han igen. 

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op mere, og nu skal han lige pludselig på arbejde i morgen selvom jeg ved at han har bedt om at få fri for vi skal holde sønnens 1års fødselsdag! Han sidder konstant med den der åndsvage telefon og hvis ikke han snakker  så skriver han og han sidder bare og ligner sådan en forelsket teenager som smiler og fniser og jeg ved ikke hvad, og hvis han er på facebook eller msn eller noget og jeg kommer bare i nærheden af ham så drejer han skærmen så jeg ikke kan se hvad han laver.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, jeg er så knust 

- skulle lige ud med det

Det bedste du kan gøre er at blive alene med dine 2 vidunderlige børn. Hellere at i ikke er sammen, og børnene er glade og tilfredse, end at i er sammen, og både dig og børnene er kede af det, og at din mand tror at du er idiot. Det ser så sort ud i starten, men det hele slal nok komme til at fungere. Det tager sin tid. Og du ville blive glad for det i sidste ende. Spark ham ud. Du fortjener klart bedre. Han er ikke værd at samle på, når han ikke kan holde sig til en. Jeg sender dig lige en masse krammer Det skal nok gå det hele. Følge dit hjerte. Bliv ikke af trykhed. Tænk på dig selv og børnene.

Anmeld

18. november 2011

gonefishing

Sucker for love skriver:

MANGE TAK!! 

Nej hvor er jeg rasende - igen! jeg var lige faldet lidt ned... men nu er jeg da først helt oppe og ringe!! 

Hun er da for dum! lad hende "elske ham" indtil han gør det samme mod hende... Og ja ud med det, men huske ikke true, så vinder hun bare.

stor krammer og du er altid velkommen til at skrive pb hvis du får lyst, har stået lidt i det samme engang

Anmeld

18. november 2011

Sucker for love

Flodkilling skriver:

Hun er da for dum! lad hende "elske ham" indtil han gør det samme mod hende... Og ja ud med det, men huske ikke true, så vinder hun bare.

stor krammer og du er altid velkommen til at skrive pb hvis du får lyst, har stået lidt i det samme engang

Jeg "kom til" at sige han havde klamydia og at hun nok hellere måtte til lægen.. han har også klamydia.. dog kun en klamydia infektion i lungerne, men udover det så har jeg bare valgt at lade hende være gider ikke spilde min tid på det 

Anmeld

18. november 2011

Sasja77

SussieThyssen skriver:

Kære TS!

Så må den gamle kone her hellere komme lidt på banen.

Først skal du have et kæmpeknus, fordi du tager det så roligt, og er en klog pige.
Lige nu er du oprørt og vred..selvfølgelig er du det, men når du er faldet lidt ned, så vil du uden tvivl også blive ked af det, ja..så lyder det til, at du har et godt bagland i form af brødre, forældre og svigerforældre, pas godt på dem.

Men lad være med at hade for meget, og lad være med at begå dumheder i form af hævn.
Det der med at ødelægge hans x-box er ret barnligt, men jeg kan godt forstå du lader dig overtale til det, når folk ligefrem sidder og hepper på dig, men den slags ting bringer kun endnu mere had med sig, og vil hos den ældre generation, dine svigerforældre bestemt ikke være populært og nedsætte dig i deres øjne.
Og er der noget du IKKE har brug for lige nu, så er det at dine svigerforældre ser sig gale på dig.

Så træk vejret og brug det gode hoved, som du uden tvivl har.
Den bedste måde er at være tavs over for ham, og lade hans forældre give ham den omgang han trænger til.
Vær sød ved dem og få et godt samarbejde med dem. Husk at være loyal..dvs at du ikke giver din x nogen grund til at være på nakken af dig. Det er dine børns far, og du skal have et samarbejde kørende med ham i mange, mange år, så brug dine svigerforældre som stødpude.

I morgen siger du til dem, at du forfærdeligt gerne vil have en snak med dem om tingene en af de nærmeste dage. Og når du er parat, så få en god og fornuftig snak med dem.
Fortæl dem at det ikke skal gå ud over dem, at du og deres søn ikke mere kan leve sammen, for bedsteforældre er noget af det mest værdifulde, der findes og at du vil gøre alt for at tingene skal glide, men at du også vil bede om deres råd og hjælp til at dæmme op for konflikter.

Jeg taler af erfaring søde TS, for da min første mand og jeg gik fra hinanden, da min den ældste kun var 4 mdr, der var min svigermor bare verdens bedste og hjalp og støtte alt det hun kunne.
Hun var ofte den, der tog fat i sin søn, når jeg følte at det ville ende i en konflikt om et eller andet, så brug dine svigerforældre, positivt.

Ikke flere hævnaktioner og ikke flere grimme ord, lov mig det, for ellers sætter du dig selv lavere end han er.
Lad ham gå sin vej, vær høflig men kold over for ham og hold distancen til ham alt det du kan.
At se ham som en sølle stakkel, der har sat alt over styr, er faktisk det bedste middel, han er dig ikke værdig, og han har ikke fortjent dig...så enkelt er det.

Og så får du endnu engang 1000 knus.

Kærligst
Sussie

Det der er bare FANDENS godt skrevet Sussie! Den har jeg lige gemt i sindet og den skal tages frem og budskabet bringes videre hvis jeg eller en veninde nogensinde kommer til at stå i en sådanne skilsmisse situation!

Anmeld

18. november 2011

enrigtigfar?

Allerførst - sikke en nedtur - øv for dig (men godt at "katten er ude af sækken", så du kan komme videre med dit liv)

Dernæst - det her er jo den vildeste tråd!!! Fuck vild med dans!! Det frådende hævngerrige baby.dk assassin squad er på krigsstien

I er sateme nogen skrappe tøser

Jeg er helt enig i han skal "straffes" - stadig indenfor lovens rammer - men som Sussie også skriver, så er der også en dag imorgen og i bliver unægtelig nok nød til at tale sammen på et tidspunkt når i har 2 børn (han må dæleme også få travlt - 3 børn med 2 forskellige og nu en ny "eneste ene")

Fint nok at du "tabte" hans xbox da du skulle stille den ud til ham - men så heller ikke mere - han vil højst sandsynlig ku melde dig for hærværk.

Du skal også ændre dine passwords til din tlf, baby.dk, facebook osv, da man aldrig ved hvad for noget lort han kan finde på (du ku jo evt ændre hans password også og slette hans profil)

Husk også at gemme sms'erne fra ham - især hvis de begynder at få truende karakter - "bare vent so" er helt sikkert en der skal gemmes...

Og så op med humøret - livet bliver SÅ meget bedre når du får ham ud af systemet, kommer ovenpå igen - og sidst men ikke mindst når hans nye forhold går i stykker (for selvfølgelig gør det dét)

Anmeld

18. november 2011

delimus

Sucker for love skriver:

Troede lige det hele gik så fint - udover et par skænderier ind i mellem og at jeg er super nysgerrig hvergang hans telefon ringer - hvilket jo er super logisk når han med det samme den ringer farer op og kigger på skærmen og så løber udenfor og tager den og står derude og snakker flere timer.. det føles i hvert fald sådan, der kan nemt gå 1 time i hvert fald.

I nat vågnede jeg så og opdagede at han sad inde i stuen og snakkede, jeg lod som ingenting og lagde mig til at sove igen men kunne ikke sove, kl. var vel lige omkring 4 og jeg kunne tydeligt hører alt hvad han sagde bl.a. "Ja vi må lige finde en dag snart smukke"  og længere inde i samtalen sagde han så "Haha nu har vi snakket i 2½ time" (det er ikke så mærkeligt at hans telefonregning er helt sindsyg den her måned!) Jeg kunne simpelthen ikke sove så jeg stod op og gik på toilet og med det samme jeg åbner døren inde fra soveværelset der siger han 2 sek og kommer så ind i stuen hvor han har lagt sig ned og lader som om han sover. Da så jeg kommer ind i sengen igen går der måske 2 minuter så snakker han igen. 

Jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal stille op mere, og nu skal han lige pludselig på arbejde i morgen selvom jeg ved at han har bedt om at få fri for vi skal holde sønnens 1års fødselsdag! Han sidder konstant med den der åndsvage telefon og hvis ikke han snakker  så skriver han og han sidder bare og ligner sådan en forelsket teenager som smiler og fniser og jeg ved ikke hvad, og hvis han er på facebook eller msn eller noget og jeg kommer bare i nærheden af ham så drejer han skærmen så jeg ikke kan se hvad han laver.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre, jeg er så knust 

- skulle lige ud med det

Hold kæft det lyder lige præcis som min eks  

Løb for livet og se dig ikke tilbage, havde jeg nær sagt.
Det der er så usundt for dig, som noget det kan være.
Du er nød til at konfrontere ham med det omgående.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.