CamillaSoefelt skriver:
Hej alle.
Nu er jeg nød til og spørge Jer herinde om noget. Er bange for det er mig som er skør?
Nede i min søns vuggestue, hvor de bortset fra problemet her er super gode og søde
. Der er et problem ved deres spise situation. Jeg ved jo af gode grunde ikke noget om frokosten men det er eftermiddags måltidet. Jeg har tit kommet og set at der har siddet 1,2 eller 3 børn og spist alene? Der har så været en på stuen ( med de andre børn og lukket dør ) og den anden voksne har taget sovebørn op og ordnet køkken. Jeg ved godt at de er kort fra dem og når de henter sovebørn er de kun ude 1 min, men dem der sidder alene og spiser kan hurtigt få noget i den gale hals.
Jeg har så fået afvide at det er noget pædagogerne vurderer og det er kun de store der sidder alene. For det første har jeg en enkelt gang set det også er de mindre, for det andet kan større børn altså også få maden galt i halsen.
Hvad mener I om dette? Håber I vil tage Jer tid til og besvare det for mig. For tror pædagogerne synes jeg er fuldstændig sindssyg?
Jeg kan personligt ikke se det store problem i, at nogle børn sidder og spiser alene, så længe en pædagog kommer og går ud af rummet.
Anton spiser da også tit mellemmåltiderne "alene" (siddende eller stående - han er ikke meget for at sidde stille), mens jeg går ind og ud af stuen - ordner vasketøj eller andre praktiske ting.
Jeg sidder altid og spiser med ham til morgenmad, frokost og aftensmad - men jeg kan dog godt gå på toilettet imens.
De kan jo ikke "afsætte" 1 voksen (ud af 2) til at sidde med 3 børn og så lade resten af børnene lege uden opsyn.
Hvis ikke de skal kunne spise, mens en pædagog går fra og til - så må alternativet jo være, at de spiser på den stue, hvor der leges 
Anmeld