Rockertand skriver:
Vælg dagpleje - problemet løst!
Folk må selv vælge, at de vægter en samlebånds-institution med uddannede pædagoger, som så IKKE har de ressourcer, der skal bruges til en så vigtig ting som spisesituationen (ikke bare for sikkerheden, men også det sociale, kommunikationen og nærværet), men jeg har valgt en kærlig dagplejer, der følger barnet hele dagen, og når jeg henter mit barn, så står hun klar med fortælling om små ting, mit barn har gjort......om morgenen havde hun opfundet en helt ny lyd med tilhørende ansigtsudtryk........til middag spiste hun majs med en agurkeskive som ske.....om eftermiddagen lå hun og "sang" i barnevognen i stedet for at kalde på min dagplejemor....................de her ting er GULD værd for mig at få at vide - og det gør jeg ene og alene, fordi min dagplejemor er der HELE dagen og følger hende i alle situationer og kan fortælle om alt, der sker med hende, der er ikke noget skiftende personale, der ikke liiiige ved, at hun var pylret fra morgenen eller hvad der nu har været.
Det var da godt noget af et generaliserende indlæg (samlebånd)..... Nu er der jo ikke to institutioner der er ens, og der ER altså mange rigtig gode vuggestuer derude!!!!
Det gør naturligvis ikke den føromtalte spisesituation i orden!
Hvad så med dem, der får en inkompetent dagplejer?? For de findes altså også derude!! Eller hvor kemien bare ikke passer??
Jeg har selv haft to rigtige gode dagplejer til mine børn, men kender også mange andre, som ikke har været så heldige. Nogle forældre trives bedst med vg og andre med dp.. Derfor synes jeg der er godt, at begge tilbud findes (det gør det ikke alle steder, I know) og det kunne da bestemt godt lyde som om ts kunne være en af sidstnævnte.
Men at sige at dagpleje er svaret på alt, er måske lige i overkanten 
Anmeld