Håber I lige vil bruge 2 min på dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2011

CamillaSoefelt

Nessie skriver:

I min søns vuggestue sidder de også ind i mellem og spiser alene, og det har jeg aldrig tænkt nærmere over, for der er jo altid en voksen lige i nærheden.

De er  jo ikke så mange, og der er jo både nogen der skal siges farvel til, tages op, og nogen skal skiftes, og én person kan ikke alt det, mens en anden skal sidde med ved bordet.

Var det et problem, og mange børn jævnligt fik noget galt i halsen, når de spiser, så tror jeg bestemt også at der altid ville sidde en voksen med ved bordet. Men det sker jo ikke, og det sker jo heller ikke hjemme.
Jeg kan da også finde på lige at gå ud af køkkenet mens Daniel spiser, og det har da aldrig været et problem

Jamen det er sku da ikke et spørgsmål om at Så ofte sker det heller ikke? Nærmere et spørgsmål om at den slags bare ikke må ske??? Ret mig hvis jeg ikke er på rette spor? Og det kan godt være du gør det hjemme, men det er jo dit barn og dit hjem og dermed din beslutning. I en vuggestue er det altså andres børn og pædagogernes ansvar?!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2011

Happiness

Synes det er ok, er sikker på de kun gør det med de børn de mener kan magte opgaven. Med de ressourcer der er idag, er andet jo bare ikke muligt! Pædagogerne kan jo ikke trylle. Og man kan ikke "programere" børn til at de skal sove de samme antal timer, eller spise på samme tidspunkter. Slet ikke eftermiddagsmåltidet.

Men du kunne jo høre om de ikke kan have døren åben når de leger, så der er et ekstra øre på dem. Det er bedre at komme med idéer, end at komme med kritik der ikke er konstruktiv. For børnene på stuen kan jo i princippet komme til at sluge noget. Så hvis der var åben dør kan pædagogen have ører begge steder

Hvis der var en mere pædagog havde denne helt sikkert siddet sammen med børnene, men tiderne er jo desværre ændret, og det tyder ikke helt på der kommer flere ressourcer den vej

Anmeld

5. november 2011

CamillaSoefelt

caceca skriver:

tja.. jeg har faktisk stemt blankt, da jeg syntes det er en vurderings sag. Egentlig hælder jeg mest til at der skal sidde en voksen sammen med de små og det er både af tilfælde hvis der skulle ske noget men også i høj grad den pædagogiske side af hele sagen, hvor jeg syntes det er vigtigt at der er en voksen for at styre slagets gang

Jeg synes bare slet ikke der burde herske tvivl der?? Ingen børn skal da sidde alene i vuggestuen og spise?

Anmeld

5. november 2011

Maja_4000

CamillaSoefelt skriver:

Tak tak tak. Endelig en med samme mening!!

Ja

Men nu er den ældste på min datters stue 2 år .. Så er der 1 på 1½ og resten er under 1 år .. Så synes de ville være ALT for små til at sidde selv - Især fordi min datter er "god" til at få ting galt i halsen

Anmeld

5. november 2011

CamillaSoefelt

Puslingen skriver:

Jeg syntes ikke det er okay
Jeg som mor ville ikke være tryg ved den situation. Så må de prøve at prioterere anderledes

Tak! Har det også på den måde!

Anmeld

5. november 2011

B&J

puhh den er svær syntes jeg... for tit syntes jeg da der skal side en ved dem for tænk nu hvis de får noget i halsen eller der sker et eller andet og det kan nå at ske på løbet af nul komme fem,...

men hvis de er væk i et minut jaa ikke nemt men endelig nej syntes ikke det er okay

Anmeld

5. november 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Nej det er ikke okay, når børn spiser så SKAL der være voksen opsyn. Jeg vil blive gal hvis jeg så det.

Anmeld

5. november 2011

Nessie

CamillaSoefelt skriver:

Jamen det er sku da ikke et spørgsmål om at Så ofte sker det heller ikke? Nærmere et spørgsmål om at den slags bare ikke må ske??? Ret mig hvis jeg ikke er på rette spor? Og det kan godt være du gør det hjemme, men det er jo dit barn og dit hjem og dermed din beslutning. I en vuggestue er det altså andres børn og pædagogernes ansvar?!

Hvis vuggestuerne ellers havde ressourcerne til det, så er jeg sikker på, at der altid ville sidde en hos dem der spiser. Men der er jo skåret så meget ned, at der bare ikke er personale nok, og så bliver de voksne nødt til at forlade bordet ind i mellem.

Hvis der kun er 2 voksne tilbage, og en er ved at skifte ble, og et barn vågner, så kan de jo ikke bare lade den lille ligge og græde, men bliver nødt til at forlade bordet, for at tage den lille op.

Det optimale ville jo selvfølgelig være flere pædagoger, men sådan er det desværre ikke. Vi kan kun håbe på at det snart bliver bedre, så vores stakkels pædagoger ikke er så pressede

Anmeld

5. november 2011

CamillaSoefelt

Nessie skriver:

Hvis vuggestuerne ellers havde ressourcerne til det, så er jeg sikker på, at der altid ville sidde en hos dem der spiser. Men der er jo skåret så meget ned, at der bare ikke er personale nok, og så bliver de voksne nødt til at forlade bordet ind i mellem.

Hvis der kun er 2 voksne tilbage, og en er ved at skifte ble, og et barn vågner, så kan de jo ikke bare lade den lille ligge og græde, men bliver nødt til at forlade bordet, for at tage den lille op.

Det optimale ville jo selvfølgelig være flere pædagoger, men sådan er det desværre ikke. Vi kan kun håbe på at det snart bliver bedre, så vores stakkels pædagoger ikke er så pressede

Det er bare slet ikke til sammenligning, sorry!! Det er under al kritik at de sidder alene, det er jeg virkelig ked af og sige.. Og det er ikke fordi jeg ikke synes det er synd for dem osv osv.. Jeg har selv arbejdet i vuggestue i 7 år, så ved lissom noget om det.. Og alle de steder jeg har været har ungerne ALDRIG siddet alene og spist! ALDRIG! For lidt personale eller ej... Helt seriøst, så må de omstrukturere...

Det du siger svarer jo til at begge voksne er ved og skifte unger pludselig vågner et barn og det ene må gå... Åh nej, så må det ene barn ligge alene på puslebordet? Eller hvad?

Anmeld

5. november 2011

CamillaSoefelt

merethe skriver:

Nej det er ikke okay, når børn spiser så SKAL der være voksen opsyn. Jeg vil blive gal hvis jeg så det.

Præcis!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.