Håber I lige vil bruge 2 min på dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

Afstemning: Er det ok vuggestue børn til tider sidder alene og spiser?

Du skal være logget ind, for at kunne deltage i afstemningen.

4.466 visninger
73 svar
0 synes godt om
5. november 2011

CamillaSoefelt

Hej alle.

Nu er jeg nød til og spørge Jer herinde om noget. Er bange for det er mig som er skør?

Nede i min søns vuggestue, hvor de bortset fra problemet her er super gode og søde. Der er et problem ved deres spise situation. Jeg ved jo af gode grunde ikke noget om frokosten men det er eftermiddags måltidet. Jeg har tit kommet og set at der har siddet 1,2 eller 3 børn og spist alene? Der har så været en på stuen ( med de andre børn og lukket dør ) og den anden voksne har taget sovebørn op og ordnet køkken. Jeg ved godt at de er kort fra dem og når de henter sovebørn er de kun ude 1 min, men dem der sidder alene og spiser kan hurtigt få noget i den gale hals.

Jeg har så fået afvide at det er noget pædagogerne vurderer og det er kun de store der sidder alene. For det første har jeg en enkelt gang set det også er de mindre, for det andet kan større børn altså også få maden galt i halsen.

Hvad mener I om dette? Håber I vil tage Jer tid til og besvare det for mig. For tror pædagogerne synes jeg er fuldstændig sindssyg?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2011

Christina.78

ja bum bum den er svær..

og ja størrere børn kan også få noget galt i halsen...

hælder måske mest til at det ville være dejigt hvis der var nogen under spisningen, men måske er det kun et spørgsmål om tid 1-2 min..men der kan selvfølgelig også ske meget på et minut..

ville helst at der var opsyn altid, men det er der jo somregel ikke ressourcer til..

Anmeld

5. november 2011

CamillaSoefelt

Christina.78 skriver:

ja bum bum den er svær..

og ja størrere børn kan også få noget galt i halsen...

hælder måske mest til at det ville være dejigt hvis der var nogen under spisningen, men måske er det kun et spørgsmål om tid 1-2 min..men der kan selvfølgelig også ske meget på et minut..

ville helst at der var opsyn altid, men det er der jo somregel ikke ressourcer til..

Er godt klar over det er et resource problem. Men men men, når så det er sagt, er det da fuldstændig forkert den måde det blir tacklet på. Så må køkkenet vente, eller de må tá de sidste børn ind på stuen og sidde og spise der? Noget må sku ku lade sig gøre. Det kan ikke være rigtigt at bare fordi der ikke er hænder nok skal de børn der står sent op sidde alene og spise? Ej men seriøst???

Anmeld

5. november 2011

caceca

tja.. jeg har faktisk stemt blankt, da jeg syntes det er en vurderings sag. Egentlig hælder jeg mest til at der skal sidde en voksen sammen med de små og det er både af tilfælde hvis der skulle ske noget men også i høj grad den pædagogiske side af hele sagen, hvor jeg syntes det er vigtigt at der er en voksen for at styre slagets gang

Anmeld

5. november 2011

Maja_4000

I min datters vuggestue spiser de på stuen .. Men hvis jeg kom en dag og de sad alene og spiste , ville jeg nok blive en smule stram i betrækket

Hvis det nu er de børn som skal i børnehave snart , ville jeg synes , at det var ok .. Men sådan nogle er der ikke på hendes stue (:

Anmeld

5. november 2011

Christina.78

jeg stemte også blankt..

men ville også helst at der var opsyn hele tiden lige som jer

Anmeld

5. november 2011

2721

Jeg syntes ikke det er okay
Jeg som mor ville ikke være tryg ved den situation. Så må de prøve at prioterere anderledes

Anmeld

5. november 2011

mariamiss6

ressourcer ressourcer ressourser.....

Hvis det er som på min arbejdsplads, så er der kun to pædagoger tilbage til hele huset, efter klokken 15:30-16:00 og så er det altså svært at gøre de ting der, inden lukketid....

Hvis de så ikke bliver færdige inden lukketid, så får de overarbejde, og skal derfor afspadsere en anden dag. Og så vilo der jo være en dag hvor der mangler een eller flere pædagoger helt aldeles....

Den pædagog der holder øje med børnene mens den anden ordner køkken og tager sovebørn op, er jeg sikker på går frem og tilbage mellem dem der spiser og dem der leger....

Men hos os, må jeg indrømme, sidder den pædagog der holder øje, nu altså som hovedregel ved børnene der spiser, mens dem der leger, er "uden" en aktiv voksen....

Man skal også huske på, at det er pædagogerne selv der skal rydde op og feje og alt det dersens man gør når huset lukkes ned. Og det skal altså også være gjort så det er færdigt til lukketid, for en pædagog har fri når "butikken" lukker.

Anmeld

5. november 2011

Nessie

I min søns vuggestue sidder de også ind i mellem og spiser alene, og det har jeg aldrig tænkt nærmere over, for der er jo altid en voksen lige i nærheden.

De er  jo ikke så mange, og der er jo både nogen der skal siges farvel til, tages op, og nogen skal skiftes, og én person kan ikke alt det, mens en anden skal sidde med ved bordet.

Var det et problem, og mange børn jævnligt fik noget galt i halsen, når de spiser, så tror jeg bestemt også at der altid ville sidde en voksen med ved bordet. Men det sker jo ikke, og det sker jo heller ikke hjemme.
Jeg kan da også finde på lige at gå ud af køkkenet mens Daniel spiser, og det har da aldrig været et problem

Anmeld

5. november 2011

CamillaSoefelt

Maja_4000 skriver:

I min datters vuggestue spiser de på stuen .. Men hvis jeg kom en dag og de sad alene og spiste , ville jeg nok blive en smule stram i betrækket

Hvis det nu er de børn som skal i børnehave snart , ville jeg synes , at det var ok .. Men sådan nogle er der ikke på hendes stue (:

Tak tak tak. Endelig en med samme mening!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.