Håber I lige vil bruge 2 min på dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. november 2011

CamillaSoefelt

SussieThyssen skriver:

Tjaaa..det har mine unger da altid gjort, og det tager de ingen skade af, så snart de er rimeligt selvhjulpne.
Så det kan jeg slet ikke se nogen skade i.
Når først man har 2-3 unger, mand, job hus og hjem at passe, så har man ikke tid til at sidde og se på barnet/børnene..og ungerne selv har også kun godt af at lære at klare tingene selv.

At spise alene har efter min mening ikke noget med selvhjulpenhed og gøre.... Men det nok bare mig?

Og jeg har da både hus,mand, bil, barn osv... Og selvom jeg havde 6 børn havde jeg sku siddet sammen med dem og spist, seriøst.

Lige på det punkt synes jeg ikke der bør spares tid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. november 2011

K&S

CamillaSoefelt skriver:

Jamen det forstår jeg slet ikke at alle synes er så ok??

Og ja, så synes jeg seriøst at de skal bruge alternativet?? Sorry men det måske bare mig?

Jeg synes ikke det er ok og lade 2-3 unger på 14-15mdr sidde alene og spise, det synes jeg virkelig ikke??

SKAL der virkelig ske noget alvorligt før folk begynder og tænke over det? Ligesom det i Ballerup for nogen år tilbage??

Hvor gammel synes du børn skal være, før de må spise alene?

Jeg synes personligt, man kan være for overbeskyttende overfor sine børn og derved begrænse dem - men det er MIN holdning.

Jeg synes, du skal foreslå alternativet til institutionen og fortælle dem, hvorfor du føler dig utryg ved situationen.

Anmeld

9. november 2011

SussieThyssen

CamillaSoefelt skriver:

At spise alene har efter min mening ikke noget med selvhjulpenhed og gøre.... Men det nok bare mig?

Og jeg har da både hus,mand, bil, barn osv... Og selvom jeg havde 6 børn havde jeg sku siddet sammen med dem og spist, seriøst.

Lige på det punkt synes jeg ikke der bør spares tid?

Nej det er jo et valg du tager..og sådan er vi så forskellige, du må bare ikke forvente at man generelt ude i verden ser sådan på det.
Held og lykke med det..og knus herfra.

Anmeld

9. november 2011

Lou87

CamillaSoefelt skriver:

Hej alle.

Nu er jeg nød til og spørge Jer herinde om noget. Er bange for det er mig som er skør?

Nede i min søns vuggestue, hvor de bortset fra problemet her er super gode og søde. Der er et problem ved deres spise situation. Jeg ved jo af gode grunde ikke noget om frokosten men det er eftermiddags måltidet. Jeg har tit kommet og set at der har siddet 1,2 eller 3 børn og spist alene? Der har så været en på stuen ( med de andre børn og lukket dør ) og den anden voksne har taget sovebørn op og ordnet køkken. Jeg ved godt at de er kort fra dem og når de henter sovebørn er de kun ude 1 min, men dem der sidder alene og spiser kan hurtigt få noget i den gale hals.

Jeg har så fået afvide at det er noget pædagogerne vurderer og det er kun de store der sidder alene. For det første har jeg en enkelt gang set det også er de mindre, for det andet kan større børn altså også få maden galt i halsen.

Hvad mener I om dette? Håber I vil tage Jer tid til og besvare det for mig. For tror pædagogerne synes jeg er fuldstændig sindssyg?

Er helt enig med dig!!
-man har jo altså hørt og læst diverse steder hvordan folk/børn bliver kvalt i maden...

BÅDE for barn og forældres skyld, men da KLART også for pædagogens egen... tror ikk mange ville bryde sig om og ha et barns død på samvittigheden
(groft sagt i know, men er jo rent faktisk hva der ku ske)

Anmeld

9. november 2011

CamillaSoefelt

K&S skriver:

Hvor gammel synes du børn skal være, før de må spise alene?

Jeg synes personligt, man kan være for overbeskyttende overfor sine børn og derved begrænse dem - men det er MIN holdning.

Jeg synes, du skal foreslå alternativet til institutionen og fortælle dem, hvorfor du føler dig utryg ved situationen.

Jamen faktisk ret gamle hvis jeg skal være helt ærlig.

Og jeg synes overhovedet ikke det er overbeskyttende at jeg synes små børn på 14 mdr ikke skal sidde og spise gulerødder og agurker alene..?

Men igen, det er jeg vist ene om...

Anmeld

9. november 2011

CamillaSoefelt

Lou87 skriver:

Er helt enig med dig!!
-man har jo altså hørt og læst diverse steder hvordan folk/børn bliver kvalt i maden...

BÅDE for barn og forældres skyld, men da KLART også for pædagogens egen... tror ikk mange ville bryde sig om og ha et barns død på samvittigheden
(groft sagt i know, men er jo rent faktisk hva der ku ske)

TAAAAAKKKK for støtten!!!

Det er lige netop det jeg gerne vil forhindre.. Det må bare ikke ske? Og det er først når der sker noget rigtig alvorligt at nogen gider tænke bare lidt på det.. I hvad, 2 uger og så glemmer de det igen?

Sorry men er det ikke sandt?

Anmeld

9. november 2011

CamillaSoefelt

SussieThyssen skriver:

Nej det er jo et valg du tager..og sådan er vi så forskellige, du må bare ikke forvente at man generelt ude i verden ser sådan på det.
Held og lykke med det..og knus herfra.

Nå men det forventer jeg altså, sorry

Anmeld

10. november 2011

Brams

CamillaSoefelt skriver:

Hej alle.

Nu er jeg nød til og spørge Jer herinde om noget. Er bange for det er mig som er skør?

Nede i min søns vuggestue, hvor de bortset fra problemet her er super gode og søde. Der er et problem ved deres spise situation. Jeg ved jo af gode grunde ikke noget om frokosten men det er eftermiddags måltidet. Jeg har tit kommet og set at der har siddet 1,2 eller 3 børn og spist alene? Der har så været en på stuen ( med de andre børn og lukket dør ) og den anden voksne har taget sovebørn op og ordnet køkken. Jeg ved godt at de er kort fra dem og når de henter sovebørn er de kun ude 1 min, men dem der sidder alene og spiser kan hurtigt få noget i den gale hals.

Jeg har så fået afvide at det er noget pædagogerne vurderer og det er kun de store der sidder alene. For det første har jeg en enkelt gang set det også er de mindre, for det andet kan større børn altså også få maden galt i halsen.

Hvad mener I om dette? Håber I vil tage Jer tid til og besvare det for mig. For tror pædagogerne synes jeg er fuldstændig sindssyg?

Jeg synes helt sikkert ikke at det er ok for så små børn (som man jo er når man er i VS) skal spise alene, helt enig med dig

Anmeld

10. november 2011

dollygirl

CamillaSoefelt skriver:

Hej alle.

jeg synes ikke det er okay .. i min søns vuggestue gør de det samme .. og det bryder jeg mig ikke om . Da min søn stiller sig tit op på højstolen og kan vælte.

Anmeld

10. november 2011

Jonatansmor

CamillaSoefelt skriver:

Hej alle.

Altså - jeg har stemt nix.

Men ikke fordi jeg er bange for kvælningsfare, jeg stoler blindt på hosterefleksen.

Men fordi jeg altså mener at børn har skidegodt af at se på voksne der sidder pænt og spiser, har en hyggelig samtale. Det er jo ikke kun de rene gulve jeg er vild med, jeg elsker at se børn der kan fungere optimalt i en given social relation - elsker at min dreng svarer, sidder pænt.. Det lærer han ikke af at pædagog farer rundt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.