Håber I lige vil bruge 2 min på dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2011

CamillaSoefelt

B&J skriver:

puhh den er svær syntes jeg... for tit syntes jeg da der skal side en ved dem for tænk nu hvis de får noget i halsen eller der sker et eller andet og det kan nå at ske på løbet af nul komme fem,...

men hvis de er væk i et minut jaa ikke nemt men endelig nej syntes ikke det er okay

Nej vel? Og tit tager det også mere end 1 min, måske en 2-3 min mens de er ude og hente unger? Og der kan sku ske meget på den tid? Det er bare min mening, men synes det er under al kritik...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2011

CamillaSoefelt

mariamiss6 skriver:

ressourcer ressourcer ressourser.....

Hvis det er som på min arbejdsplads, så er der kun to pædagoger tilbage til hele huset, efter klokken 15:30-16:00 og så er det altså svært at gøre de ting der, inden lukketid....

Hvis de så ikke bliver færdige inden lukketid, så får de overarbejde, og skal derfor afspadsere en anden dag. Og så vilo der jo være en dag hvor der mangler een eller flere pædagoger helt aldeles....

Den pædagog der holder øje med børnene mens den anden ordner køkken og tager sovebørn op, er jeg sikker på går frem og tilbage mellem dem der spiser og dem der leger....

Men hos os, må jeg indrømme, sidder den pædagog der holder øje, nu altså som hovedregel ved børnene der spiser, mens dem der leger, er "uden" en aktiv voksen....

Man skal også huske på, at det er pædagogerne selv der skal rydde op og feje og alt det dersens man gør når huset lukkes ned. Og det skal altså også være gjort så det er færdigt til lukketid, for en pædagog har fri når "butikken" lukker.

Har selv arbejdet i vuggestue i 7 år og ved godt der ikke er mange voksne osv... Meeeen skal det gå ud over de unger der sover længe? Nej det synes jeg ikke det skal.. Der bør være en voksen når det spiser, overarbejde eller ej? Helt ærlig så er det bare et spørgsmål om at gøre tingene anderledes.. Hvis altså man spørger mig?

Anmeld

5. november 2011

CamillaSoefelt

Maja_4000 skriver:

Ja

Men nu er den ældste på min datters stue 2 år .. Så er der 1 på 1½ og resten er under 1 år .. Så synes de ville være ALT for små til at sidde selv - Især fordi min datter er "god" til at få ting galt i halsen

Ja okay..

Anmeld

5. november 2011

CamillaSoefelt

Happiness skriver:

Synes det er ok, er sikker på de kun gør det med de børn de mener kan magte opgaven. Med de ressourcer der er idag, er andet jo bare ikke muligt! Pædagogerne kan jo ikke trylle. Og man kan ikke "programere" børn til at de skal sove de samme antal timer, eller spise på samme tidspunkter. Slet ikke eftermiddagsmåltidet.

Men du kunne jo høre om de ikke kan have døren åben når de leger, så der er et ekstra øre på dem. Det er bedre at komme med idéer, end at komme med kritik der ikke er konstruktiv. For børnene på stuen kan jo i princippet komme til at sluge noget. Så hvis der var åben dør kan pædagogen have ører begge steder

Hvis der var en mere pædagog havde denne helt sikkert siddet sammen med børnene, men tiderne er jo desværre ændret, og det tyder ikke helt på der kommer flere ressourcer den vej

Ved godt de ikke kan trylle, hvilket jeg heller ikke beder dem om..

Iøvrigt ved du jo ikke om jeg har givet dem kritik eller hvordan jeg har tacklet det, så det er der ingen grund til og komme ind på.. Men jo, klart er det da den bedste ide og komme med et konstruktivt forslag de kan bruge til noget i stedet for kritik og et surt opstød.. Hvilket jeg heller ikke er kommet med.

Men det er sjovt som alle har så travlt med at det er synd for pædagogerne, for fanden da, så synd er det sku heller ikke.. De sidder sku fandme og feder den og holder årelange pauser tit.. Jeg siger ikke alle gør, men MANGE gør!!

Og lige på det punkt med spisningen synes jeg bare det er under al kritik at ungerne skal sidder alene og spise, specielt når jeg ser det dagligt??!!

Anmeld

5. november 2011

B&J

CamillaSoefelt skriver:

Nej vel? Og tit tager det også mere end 1 min, måske en 2-3 min mens de er ude og hente unger? Og der kan sku ske meget på den tid? Det er bare min mening, men synes det er under al kritik...

Nemlig...

jeg tror jeg ville kappe knolden af de voksende hvis jeg fandt ud af det var fordi de lige var væk i 2minutter...

men der er vel flere ind en voksen på sådan et sted??

Anmeld

5. november 2011

SussieThyssen

Så længe der er opsyn med dem, så kan jeg ikke se, der skulle ske nogen skade ved at pædagogerne går til og fra.
Det gør man da også derhjemme.
Så jeg kan ikke se noget problem.
Stol på pædagogerne, de er voksne og erfarne mennesker, og kan sagtens vurdere om et barn er egnet til at sidde selv.

Kærligst
Sussie

Anmeld

5. november 2011

Happiness

CamillaSoefelt skriver:

Ved godt de ikke kan trylle, hvilket jeg heller ikke beder dem om..

Iøvrigt ved du jo ikke om jeg har givet dem kritik eller hvordan jeg har tacklet det, så det er der ingen grund til og komme ind på.. Men jo, klart er det da den bedste ide og komme med et konstruktivt forslag de kan bruge til noget i stedet for kritik og et surt opstød.. Hvilket jeg heller ikke er kommet med.

Men det er sjovt som alle har så travlt med at det er synd for pædagogerne, for fanden da, så synd er det sku heller ikke.. De sidder sku fandme og feder den og holder årelange pauser tit.. Jeg siger ikke alle gør, men MANGE gør!!

Og lige på det punkt med spisningen synes jeg bare det er under al kritik at ungerne skal sidder alene og spise, specielt når jeg ser det dagligt??!!

Jeg skrev det heller ikke som at DU havde gjort det Det er sådan du læser det. Du spurgte om vores mening, og er ikke tilfreds med mindre vi giver dig ret... Så jeg hopper fra.

Anmeld

5. november 2011

LR85

Børn skal ikke sidde alene (under længere tid, fx et helt måltid) og spise. 

Synes det er helt forkert. 

Anmeld

5. november 2011

SjeBets

Jamen problemet bliver da bare løst ved at sætte prisen op på pladsen så der er økonomisk plads til en mere som kan holde øje med ungerne når de spiser, men så brokker folk sig bare over de ikke har råd til at få deres små guldkorn passet, Nej forældre er ikke nemme at stille tilfredse.

Ærligt jeg har aldrig tænkt over det, om de sad alene i kort tid. da vores børnehave var så lille at man næsten kunne overskue det hele fra døren. Så der var altid en voksens tæt nok på.  Jeg kan på en måde godt forstå de gør som de gør, de er sq presset de må ikke det ene og andet. I min søns børnehave stoppede de med at bruge varme skabet , fordi det tog minutter fra børnene at pædagoerne skulle bruge tid på at hænge det ind. Så måtte vi bare dobbelt op, jamen det gør vi så, og sådan hele tiden. 

Anmeld

5. november 2011

CamillaSoefelt

Happiness skriver:

Jeg skrev det heller ikke som at DU havde gjort det Det er sådan du læser det. Du spurgte om vores mening, og er ikke tilfreds med mindre vi giver dig ret... Så jeg hopper fra.

Det var slet ikke noget med at jeg ikke er tilfreds med mindre I giver mig ret? Med for filan da, der er vel kun et svar på dette som er korrekt?? VORES UNGER SKAL IKKE VÆRE ALENE NÅR DE SPISER,HVERKEN UDE EL HJEMME!!

Men ja, ok at du springer fra

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.