Håber I lige vil bruge 2 min på dette?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5. november 2011

CamillaSoefelt

SjeBets skriver:

Jamen problemet bliver da bare løst ved at sætte prisen op på pladsen så der er økonomisk plads til en mere som kan holde øje med ungerne når de spiser, men så brokker folk sig bare over de ikke har råd til at få deres små guldkorn passet, Nej forældre er ikke nemme at stille tilfredse.

Ærligt jeg har aldrig tænkt over det, om de sad alene i kort tid. da vores børnehave var så lille at man næsten kunne overskue det hele fra døren. Så der var altid en voksens tæt nok på.  Jeg kan på en måde godt forstå de gør som de gør, de er sq presset de må ikke det ene og andet. I min søns børnehave stoppede de med at bruge varme skabet , fordi det tog minutter fra børnene at pædagoerne skulle bruge tid på at hænge det ind. Så måtte vi bare dobbelt op, jamen det gør vi så, og sådan hele tiden. 

Jamen sæt endelig prisen op for min skyld, så længe mit barn ikke skal sidde og spise uden opsyn.. Sådan har jeg det helt seriøst!! Alt andet er sygt i min verden! Og jeg tænkte da jeg oprettede denne debat at der garanteret var masser der aldrig har tænkt som jeg og netop af den grund oprettede jeg debatten.. Vil nemlig selv tage det op på et forældremøde, men igen vil jeg nok være i undertal af stemmer.. Så ville bare lige se hvordan landet lå

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. november 2011

CamillaSoefelt

B&J skriver:

Nemlig...

jeg tror jeg ville kappe knolden af de voksende hvis jeg fandt ud af det var fordi de lige var væk i 2minutter...

men der er vel flere ind en voksen på sådan et sted??

Netop...

Og ja der er flere end en voksen. Problemet er bare st der er en dør i mellem, en lukket dør.. Så ungerne med en voksen inde på stuen og dem som sidder og spiser har så den anden voksen ( eller burde have det ).. Men det er så her den voksne render rundt og tørrer af, ordner køkken og tager børn op.. Og al respekt for de gerne vil være færdige til tiden så de ikke først kan komme hjem 17.30, men det skal sku ikke være på bekostning af at vores unger skal sidde og spise uden opsyn. Bare min mening!

Anmeld

5. november 2011

CamillaSoefelt

SussieThyssen skriver:

Så længe der er opsyn med dem, så kan jeg ikke se, der skulle ske nogen skade ved at pædagogerne går til og fra.
Det gør man da også derhjemme.
Så jeg kan ikke se noget problem.
Stol på pædagogerne, de er voksne og erfarne mennesker, og kan sagtens vurdere om et barn er egnet til at sidde selv.

Kærligst
Sussie

Hej søde Sussie..

Det er netop her vi har problemet, der er jo ikke opsyn når de voksne bare går.. Eller er det mig der har fanget den forkert?

Anmeld

5. november 2011

CamillaSoefelt

louiseandersen85 skriver:

Børn skal ikke sidde alene (under længere tid, fx et helt måltid) og spise. 

Synes det er helt forkert. 

Anmeld

5. november 2011

LR85

CamillaSoefelt skriver:

Pædagogerne er forhåbentlig uddannet i hvad et pædagogisk måltid har af betydning for børn og det at spise i fællelsskab. 

Noget andet er faren hvis de får noget galt i halsen, skåret sig eller lign. 

De skal sgu være under opsyn. 

Anmeld

5. november 2011

Nessie

CamillaSoefelt skriver:

Det er bare slet ikke til sammenligning, sorry!! Det er under al kritik at de sidder alene, det er jeg virkelig ked af og sige.. Og det er ikke fordi jeg ikke synes det er synd for dem osv osv.. Jeg har selv arbejdet i vuggestue i 7 år, så ved lissom noget om det.. Og alle de steder jeg har været har ungerne ALDRIG siddet alene og spist! ALDRIG! For lidt personale eller ej... Helt seriøst, så må de omstrukturere...

Det du siger svarer jo til at begge voksne er ved og skifte unger pludselig vågner et barn og det ene må gå... Åh nej, så må det ene barn ligge alene på puslebordet? Eller hvad?

Jeg ser det bare ikke som noget problem i min søns vuggestue.

Den er måske bare indrettet på en praktisk måde, for uanset hvad, så er de voksne aldrig ret langt væk, og det virker som om de stadig har øje på børnene, selv om de lige er gået ud af rummet.

Jeg kan så også fortælle at vi i DP oplevede at de sad 2 voksne med børnene ( 10 styks), når de spiste, men de voksne havde travlt med at kigge alle mulige andre steder hen, og snakke med hinanden.

Men hvis det er et problem i jeres vuggestue, så synes jeg da at I skal tage det op med ledelsen, ellers bliver det i hvert fald  aldrig bedre

Anmeld

5. november 2011

B&J

CamillaSoefelt skriver:

Netop...

Og ja der er flere end en voksen. Problemet er bare st der er en dør i mellem, en lukket dør.. Så ungerne med en voksen inde på stuen og dem som sidder og spiser har så den anden voksen ( eller burde have det ).. Men det er så her den voksne render rundt og tørrer af, ordner køkken og tager børn op.. Og al respekt for de gerne vil være færdige til tiden så de ikke først kan komme hjem 17.30, men det skal sku ikke være på bekostning af at vores unger skal sidde og spise uden opsyn. Bare min mening!

nemlig godt skrevet

Anmeld

5. november 2011

SussieThyssen

CamillaSoefelt skriver:

Hej søde Sussie..

Det er netop her vi har problemet, der er jo ikke opsyn når de voksne bare går.. Eller er det mig der har fanget den forkert?

Jeg går da ud fra at de går OG kommer, ikke??

Ligesom når fx barnet spiser i køkkenet derhjemme, og du går ud i bryggerset eller på toilettet..eller har jeg opfattet tingene forkert?

Anmeld

5. november 2011

Carina78

CamillaSoefelt skriver:

Det er bare slet ikke til sammenligning, sorry!! Det er under al kritik at de sidder alene, det er jeg virkelig ked af og sige.. Og det er ikke fordi jeg ikke synes det er synd for dem osv osv.. Jeg har selv arbejdet i vuggestue i 7 år, så ved lissom noget om det.. Og alle de steder jeg har været har ungerne ALDRIG siddet alene og spist! ALDRIG! For lidt personale eller ej... Helt seriøst, så må de omstrukturere...

Det du siger svarer jo til at begge voksne er ved og skifte unger pludselig vågner et barn og det ene må gå... Åh nej, så må det ene barn ligge alene på puslebordet? Eller hvad?

Nu ved jeg ikke om det er noget tid siden, du selv har arbejdede i vg, men jeg har også været medhjælper i flere år - for år tilbage og er nu uddannet pædagog, og der er så sandelig sket meget siden (underforstået det er mange besparelser siden...) Og der er varslet besparelser på 2 mio om året frem til år 2015 her i min kommune... Det kan ikke undgåes, at det kan mærkes

Når det så er sagt, så synes jeg, at du skal tale med pædagogerne i dit barns vg - sig, at du er utryg ved situationen. Jeg plejer at sige til nye forældre, at de skal komme til os, hvis der er noget de undres over eller ikke forstår - adresser problemerne der, hvor de kan ændres

Det skal ikke forståes sådan, at jeg ikke synes du må skrive om det her og søge råd eller tale med andre om det - slet ikke   men det er ærgerligt, hvis det kommer til at gå ud over et ellers godt samarbejde

Mvh Carina

Anmeld

5. november 2011

lukasmor

Jeg synes ikke det er Okay og ville blive sur hvis min søn sad og spiste alene. Jeg ville ikke lade min søn spise alene herhjemme og det er der jo en grund til.. man HAR altså hørt tilfælde om børn der er blevet kvalt og sågar druknet i sin mad i vuggestue.. nej Tak, den risiko tager jeg ikke. Kald mig bare pylremor men jeg ville skifte vs hvis ikke de accepterede det..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.