Lommepenge til dig selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. november 2011

MisMille

Hvor menge penge har du i lommepenge til dig selv når er betalt - altså til tøj, cafebesøg osv.?

Uddyb gerne...

Vi har kun 500 kr. hver og det mener min mand er rigeligt, hvor jeg gerne vil have lavet budgettet, om så vi har omkring 2000 hver. Jeg kan ikke leve for de 500 og det skaber ugentlige diskussioner i det lille hjem 

Det tror jeg heller ikke jeg vil kunne..
Tror I skal finde ud af hvad der passer til jer  Spørg jer selv hvad der er vigtig i forhold til jeres økonomi.. Er det opsparing, ferie, et større rådighedsbeløb osv.  

Vi deler det sådan 

3000 til hver
3000 til mad
1000 til opsparing
1000 til ferie
1000 til vedligeholdelse af huset

Det er ikke så tit vi får brugt alle vores "lomme penge"   så det vi ikke bruger bliver hver mdr. overført til opsparingen.. Så der er et sikkerhedsnet i vores økonomi, til uforudsete regninger og hvis vi gerne vil købe en større ting til hjemme osv.  

Gaver til andre og til hinanden er noget vi betaler af vores "lomme penge"  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. november 2011

Sakris

Jeg har stemt 2-3000. Men det er inden studielånet betales. Så har nok omkring 1200 om måneden til min datter og jeg, når alt andet er betalt!

Anmeld

1. november 2011

Troldemommi

Camulla skriver:

Hvor menge penge har du i lommepenge til dig selv når er betalt - altså til tøj, cafebesøg osv.?

Uddyb gerne...

Vi har kun 500 kr. hver og det mener min mand er rigeligt, hvor jeg gerne vil have lavet budgettet, om så vi har omkring 2000 hver. Jeg kan ikke leve for de 500 og det skaber ugentlige diskussioner i det lille hjem 

Vi har hver 400 kr om måneden i lommepenge grunden er at vi sparer alt det op vi kan til en større lejlighed :-)

Monica

Anmeld

1. november 2011

Matsør

Profilbillede for Matsør
Jeg overlevede fordi ilden i mig brændte stærkere end ilden omkring mig

Hmm... jeg har stemt andet. Vi har ca. 10.500 når alle faste udgifter er betalt.

Af dem afsætter vi 1000 kr/ugen til mad, husholdning og bleer, samt 1000 kr. til hver i lommepenge.

Jeg er på dagpenge, og derfor kører vores madudgifter efter hvor mange uger der er imellem hver udbetaling, så nogle måneder er det 5000 til mad og nogle måneder 4000. Så altså trækker vi 6000 eller 7000 fra de 10.500. De resterende penge bliver så sat på opsparingen.

Jeg har ingen problemer med at holde mig på de 1000 kr. Faktisk har jeg de sidste 3 måneder ikke brugt en eneste krone af dem, da jeg sparer op til ny mobil.

Derudover har vi holdt alle børnepenge ude af budgettet. De går ind på vores såkaldte luksuskonto, der dækker al fælles forbrug som ferier, turer, børnenes tøj osv.

Anmeld

1. november 2011

PT

Profilbillede for PT
Når forandringens vinde blæser, bygger nogle læhegn, mens andre rejser vindmøller
Jeg har lige lagt nyt budget pga flytning, og der har jeg sat af 1500 kr til mig selv om måneden. Derudover er der penge til mad og 500 kr til min datter til tøj (og også to forskellige opsparinger - og budget selvfølgelig). Så 1500 i "lommepenge".

Anmeld

1. november 2011

lilledittemor

Vi har oftest mellem 3000-5000kr til hver når alt er betalt.

Men for tiden har vi mange forskellige opsparinger, så derfor er det omkring de 3000, og så har jeg så mine egne opsparinger jeg ligger penge til, så har omkring 2000kr jeg bruger på en måned på ting til mig selv - ville have svært ved det hvis det var mindre..

Kan godt forstå at det er frustrerende at din mand kan nøjes med 500kr..

Anmeld

1. november 2011

raca

JulieE skriver:

Lommepenge er noget børnene får en gang imellem.... Når manden og jeg mangler noget kigger vi på økonomienog beslutter hvad der er ok at købe 

nemlig... mine børn er dog så små at de heller ikke få lommepenge..

men nej vi har ikke et beløb til os hver.. men vi køber det vi mangler,inden for vores økonomiske rammer...

Anmeld

1. november 2011

raca

Camulla skriver:

Går du så slet ikke på cafe eller køber en impuls-trøje eller en hotdog eller noget? Altå mine lommepenge dækker ting som det... 

nej... jeg gør praktisk talt ikke..

køber kantine mad 1 gang om mdr.

spiser måske i byen.. en gang i kvartalet.

og bliver klippet hver 6 mdr...

men det trækkes fra den eneste konto vi har.. fælles kontoen..

men jo jeg bruger penge.. men vudere hver gang jeg hæver kortet om det nu er nødvendigt.. og ved større ting lufter vi det bare for hinannan og skønner om vi kan tillade os det...

Anmeld

1. november 2011

SussieThyssen

Camulla skriver:

Uddyb gerne...

Ehh "andet".

Vi bruger ikke lommepenge hos os. Hvad skulle vi dog gøre det for?
Når alt er betalt, så har vi måske lidt penge tilbage og de bliver brugt på os og sammen..aldrig på individuelle ting. Vi er en familie ikke bofæller, hvis du kan følge mig.

Selvfølgelig..vil jeg evt på cafe med veninder..jamen så kan jeg da bare gøre det..hvis økonomien er til det..men det er den nu sjældent.
Og helt ærligt..jeg vil 10 gange hellere i biffen med mand og søn end noget som helst andet.
Men som sagt..vi går ikke op i hvad vi hver især gerne vil, vi er voksne og ansvarsbevidste mennesker, derfor bruger vi individuelt og sammen aldrig flere penge end økonomien tillader.
Udgifter til tøj og den slags er indlagt i vores budget..og har man brug for en ny bluse eller nye sko, jamen så er det da noget der hører ind i budgettet, og som man må regne med skal til. Og rækker økonomien ikke til en bluse til 200 kr, så må man jo en tur ned på genbrugen i stedet
Vil jeg besøge en veninde på Sjælland, hvor det koster en halv bondegård at komme over for mig, der bor på Fyn..jamen så må det da vente til vi har pengene til det.
Det handler bare om at man altid tænker "vi" i stedet for "mig".

Kærligst
Sussie

Anmeld

1. november 2011

Laulund87

JulieE skriver:

Lommepenge er noget børnene får en gang imellem.... Når manden og jeg mangler noget kigger vi på økonomienog beslutter hvad der er ok at købe 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.