Lommepenge til dig selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7. november 2011

aarhusmor

Lommepenge var noget jeg fik da jeg engang boede ved mine forældre.

Nu har vi fælles budget og forpligtelser og mad mv. står hævet langt over hvad jeg kan bruge på mig selv.

Men mangler jeg noget, så spørger jeg ikke om jeg må købe det. jeg køber bare, hvis jeg ellers kan se at økonomien holder - da det er mig der styrer den del.

Jeg synes 2000 kr. er mange penge, men har man penge nok til at der kan afsættes 2000 kr. pr. person så er det vel ok. Det handler jo i bund og grund om jeres budget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. november 2011

MisMille

Tilmeldt skriver:

Her hjemme ryger begges løn ind på budget kontoen, (og det er selvom kæresten tjener 8-10.000,- mere end jeg.) og så bliver der taget 9000,- til mad og diesel og så får vi 3500,- på hver vores lommepenge konto, som vi har hver vores dankort til!!

Jeg synes det er rart at man har nogle penge som man selv råder over, hvor man ikke skal 'spørge om lov'  inden man køber!  Jeg forstår godt det som flere af jer siger at man er en familie og man vurderer tingene sammen, men altså, jeg tror ik kæresten synes jeg har lige så meget brug for tøj og sko, som jeg selv synes og omvendt synes jeg ik han har brug for at købe grej til alle hans interesser hver mdr. så det ville vi nok aldrig blive enige i, hvis vi skulle sidde sammen og snakke om det hver gang!! 

Stine og Lisa.

sådan har vi det også.. 

Anmeld

7. november 2011

Muhmi

Har svaret 0-500 da der ikke var et svar på et rådighedsbeløb på 0 kun.... hehe... Vi bruger ikke rigtig penge på os selv mere... Og når vi gør så er det meget sjælent

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.