Her er det mig der er finansminister... Og da manden havde svært ved at adminstrere dankort og tilhørende lommepenge, droppede vi lommepengene.
Nu er vi netop flyttet i hus, og derfor er vores rådighedsbeløb en hel del mindre.
Vil tro at der er omkring 2500 i overskud når alt er betalt incl mad, og de penge skal så sættes ind på en opsparingskonto. Herfra må vi så tage penge når bilen skal repereres, vi skal til tandlæge eller vi mangler nyt tøj...
Har ike 100 pct styr på økonomien endnu, da vi ikke har opgivet vores huslån til skat endnu, men det er ca hvad der kommer til at stå.
Hvor manden er ligeglad med tøj og nærmest skal tvinges til at tage en shoppetur, er han dygtig til at ønske sig de tekniske dingenoter. Så hvor jeg køber tøj, køber han teknik.
Jeg bruger nok i det lange løb flere penge end ham, men eftersom han ikke ønsker at jeg skal tage trimmeren når frisuren trænger, og han sætter pris på at jeg ser nogenlunde anstændig ud, jamen så er det jo sådan.
Jeg er også noget mere socialt anlagt end ham, og spiser da i ny og næ en frokost med en veninde. Vil gætte på at jef der bruger omkring 160-70 kr pr mdr. tøj kan være alt fra 0 kr til 1500...
Anmeld