Lommepenge til dig selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2011

Billemyre

Selvom vi ikke har fælleskonto, tænker vi alligevel stort set som om, vi har det.
Dvs. vi ser det ikke rigtig som "dine" og "mine" penge.

Vi shopper sjældent og tager heller ikke ret tit ud for os selv. Når vi bruger vores lommepenge er det som regel sammen i biografen, teatret eller på en restaurant.

Det er også meget forskelligt hvor meget vi har til lommepenge, da vi betaler af på et lån og betaler alt det, vi kan, for at få det hurtigt ud af verden.
Men jeg tror, det ligger på omkring de 500-1.000 kr. i alt (For os begge)  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

Her hjemme ryger begges løn ind på budget kontoen, (og det er selvom kæresten tjener 8-10.000,- mere end jeg.) og så bliver der taget 9000,- til mad og diesel og så får vi 3500,- på hver vores lommepenge konto, som vi har hver vores dankort til!!

Jeg synes det er rart at man har nogle penge som man selv råder over, hvor man ikke skal 'spørge om lov'  inden man køber!  Jeg forstår godt det som flere af jer siger at man er en familie og man vurderer tingene sammen, men altså, jeg tror ik kæresten synes jeg har lige så meget brug for tøj og sko, som jeg selv synes og omvendt synes jeg ik han har brug for at købe grej til alle hans interesser hver mdr. så det ville vi nok aldrig blive enige i, hvis vi skulle sidde sammen og snakke om det hver gang!! 

Stine og Lisa.

Anmeld

6. november 2011

Holbæktrunten

Her er det mig der er finansminister... Og da manden havde svært ved at adminstrere dankort og tilhørende lommepenge, droppede vi lommepengene.

Nu er vi netop flyttet i hus, og derfor er vores rådighedsbeløb en hel del mindre.

Vil tro at der er omkring 2500 i overskud når alt er betalt incl mad, og de penge skal så sættes ind på en opsparingskonto. Herfra må vi så tage penge når bilen skal repereres, vi skal til tandlæge eller vi mangler nyt tøj...

Har ike 100 pct styr på økonomien endnu, da vi ikke har opgivet vores huslån til  skat endnu, men det er ca hvad der kommer til at stå. 

Hvor manden er ligeglad med tøj og nærmest skal tvinges til at tage en shoppetur, er han dygtig til at ønske sig de tekniske dingenoter. Så hvor jeg køber tøj, køber han teknik. 

Jeg bruger nok i det lange løb flere penge end ham, men eftersom han ikke ønsker at jeg skal tage trimmeren når frisuren trænger, og han sætter pris på at jeg ser nogenlunde anstændig ud, jamen så er det jo sådan.

Jeg er også noget mere socialt anlagt end ham, og spiser da i ny og næ en frokost med en veninde. Vil gætte på at jef der bruger omkring 160-70 kr pr mdr. tøj kan være alt fra 0 kr til 1500...

Anmeld

6. november 2011

nathja

SilasMor skriver:

Vi har ikke nogen lomme penge overhovedet. Det er så pga af gæld og jeg er på starthjælp (krydser fingre for at i hvert fald den del af finansloven hvor det skal skæres væk og laves om til kontanthjælp bliver vedtaget ).

Men tror nu heller ikke vi kommer til at have lommepenge når jeg kommer i arbejde, for vi snakker bare om hvad vi eller en af os har brug for og så bliver det købt hvis der er penge til det.

samme situation som vi står i manden på dagpenge og mig på starthjælp, alt i alt må vi have en husstandsindkomst der hedder 13,400 og derfra går der ca. 8000-9000  til regninger resten skal der leves for med 2 børne under 3 og en på vej.. så pt. har jeg tabt mig  i min garviditet, stresser og er nedtrykt over at vi står så dårligt og ikke har råd til noget til børnene og i næste måned bliver da det helt klart noget rigtig skidt.. ingen julegaver, eller julehalløj..

håber også på at regeringen fjerner starthjælpen pr. 1 januar

Anmeld

6. november 2011

Mor til Mike

Vi har omkring 5000 kr hver, cirka. 

Anmeld

6. november 2011

come2

JJH skriver:

syntes det lyder helt vildt. har du ingen udgifter? til bolig, bil, forsikringer osv.? altså det lyder jo helt vildt fedt, ved bare ikke lige hvorhenne vi prioterer forkert.

Jo det har jeg. men jeg købte bilen da jeg var 18, så den er betalt og jeg har ingen gæld

og har jo også en husleje på 2300, fordi jeg er samboende. og vi sidder billigt i boligen

Anmeld

6. november 2011

Lou87

MedRogn skriver:

Det samme her.. Sååå jeg "stjæler" lige dit indlæg.. 

Helt i orden

Anmeld

7. november 2011

Lunae

Herhjemme har vi ca. 500 kr hver, når alt er betalt. Det er vildt skrabet, men vi skal jo klare os!

Når Camille starter i institution d. 1 dec, så bliver beløbet reduceret til 250 kr om måneden, så måske vi bliver nødsaget til at tage lån til den tid

Anmeld

7. november 2011

Christina.78

Camulla skriver:

Ja, penge kun til dig selv... Bio-tur, tøj, cafebesøg osv. Mine bliver dog som regel brugt til tøj til min søn, ellers fik han ikke noget nyt... Min mand mener ikke han mangler noget jo  

Hvad så når den næste kommer..skal dine penge også gå dertil?

Du må da hanke op i manden og sige - det går ikke..hvad bruger han sine "lommepenge" på? Og hvor er børnefamilietydelsen henne i dette spil?

Anmeld

7. november 2011

Silas&Mille

nathja skriver:

samme situation som vi står i manden på dagpenge og mig på starthjælp, alt i alt må vi have en husstandsindkomst der hedder 13,400 og derfra går der ca. 8000-9000  til regninger resten skal der leves for med 2 børne under 3 og en på vej.. så pt. har jeg tabt mig  i min garviditet, stresser og er nedtrykt over at vi står så dårligt og ikke har råd til noget til børnene og i næste måned bliver da det helt klart noget rigtig skidt.. ingen julegaver, eller julehalløj..

håber også på at regeringen fjerner starthjælpen pr. 1 januar

Jeg krydser også alt hvad jeg har for at den del med 'fattigdomsydelserne' bliver vedtaget. Det ville hjælpe SÅ meget på vores økonomi.

Vi er dog så heldige at kæresten har fuldtidsjob, men med den gæld vi har er det desværre stadig MEGET stramt. Jeg stiger dog lidt i ydelsen fra februar måned når lillesøster kommer til verden (hvis starthjælpen ikke er blevet fjernet inden &nbsp

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.