Lommepenge til dig selv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6. november 2011

JJH

come2 skriver:

Jeg har ca. 5000kr til mig selv, når alle udgifter er trukket. Og det er på dagpenge.

Når jeg får job har jeg mere.

syntes det lyder helt vildt. har du ingen udgifter? til bolig, bil, forsikringer osv.? altså det lyder jo helt vildt fedt, ved bare ikke lige hvorhenne vi prioterer forkert.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. november 2011

Rikke _ Mor til Ida <3

Ingen lommepenge her.  

Mangler jeg noget hører jeg kæresten ad og regner på budgettet om der er penge til det. Er der det, så får jeg det. Er der ikke, jamen så er det bare sur mås

Desuden er min kæreste god til at bruge for mange penge på "ham selv" (scooteren -.-) Så hvis der endelig er penge tilovers til os selv, tja.. Så er det igen ham der får dem brugt.

Anmeld

6. november 2011

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

hmm.. har stemt 0-500 kr. da der er ca. 1000 kr tilbage efter madbudgettet er taget fra også hver måned... så det er ca. 500 kr. til hver.. men her deler vi det ikke op på den måde...

vi kigger på om der er noget vi har ønsket os længe der er tilbud på eller brug for og så tager vi den derfra...

f.eks. ønsker manden sig en ny xbox som koster 1900 kr... det er muligt vi napper den med hjem i næste måned og så er der det mindre i madbudgettet og så er det sådan det er

vi har madbudget på 2000 kr pr. mdr. når vi snakker om det men det varierer med hvor meget vi bruger.. alt fra 2500 kr til 1000 kr pr. mdr. alt efter hvor meget kød vi køber og hvor dyrt det er og efter om vi holder ved at have en junkfood dag eller ej...

pr. mdr. overføres der 13600 kr. samlet til budgetten for at dække udgifterne løbende, dvs der spares sammen pr mdr til f.eks. licens og vægtafgiften...

Anmeld

6. november 2011

Lullaby

Nada. De sidste mange måneder har vi haft et efterslæb allerede når vi har startet mdr så der har ikke været en klink til hverken manden eller jeg. Ungerne kom først og så har vi måttet klare os uden.

Anmeld

6. november 2011

Rødhætte

Vil tro jeg har omkring 1500- 2000 kr til mig selv..

Anmeld

6. november 2011

Happiness

4.000-5.000kr har jeg. Men da der spares op til når vi skal købe hus, ja så er der "kun" 2000. Resten ryger på opsparingen. Manden har nok 8.-10.000, nogle gange lidt mere, andre lidt mindre.

Men når vi får købt hus, ja så får vi fællesøkonomi på alt. Og vi har lavet det regnskab at vi hver især får 2500 pr måned. Vi mener det er fedt at selv råde over hvad vi hver især har lyst til, uden at skulle snakke med den anden om det, eller spørge om lov...

Madkontoen er på 6.000 kr. Og det er så til mad og Lukas

Anmeld

6. november 2011

Michael healer

Camulla skriver:

Ja, penge kun til dig selv... Bio-tur, tøj, cafebesøg osv. Mine bliver dog som regel brugt til tøj til min søn, ellers fik han ikke noget nyt... Min mand mener ikke han mangler noget jo  

Men tøj til barnet skal vel ikke tages fra dine egne lommepenge vel ? det skal vel tages fra fælles penge inden de bliver delt til jeres lommepenge

Anmeld

6. november 2011

MorEllen

Lommepenge til mig selv fik jeg da jeg boede hjemme ved mine forældre for mange år siden

Vi har fælles økonomi her i huset, og hvis vi synes vi trænger til noget nyt; tøj, sko, frisør, oplevelser osv så bliver vi enige om hvor meget vi synes vi kan bruge...

Anmeld

6. november 2011

Molly8

Camulla skriver:

Hvor menge penge har du i lommepenge til dig selv når er betalt - altså til tøj, cafebesøg osv.?

Uddyb gerne...

Vi har kun 500 kr. hver og det mener min mand er rigeligt, hvor jeg gerne vil have lavet budgettet, om så vi har omkring 2000 hver. Jeg kan ikke leve for de 500 og det skaber ugentlige diskussioner i det lille hjem 

Vi har delt det på en lidt anden måde, og lige nu er jeg på totalt spare budget. Men tre forskellige budgetter, jeg har haft, ser sådan ud.

Totalt sparebudget: 1500 til min del af husholdningen, lommepenge og tøj, 500 til fritidsaktiviteter

Mellembudget: 2000 til min del af husholdningen inkl. lommepenge + 500 til tøj, 500 til fritidsaktiviteter

Fuldt budget: 2000 til min del af husholdningen inkl. lommepenge, 1800 til tøj, kurser, rejser mv

Jeg tror, man skal gøre sig klart, hvad lommepenge skal dække over. Er det kun til en chokoladebar og et ugeblad? Eller skal det også dække tøj, aktiviteter mm.

Det kan evt. være her, det går galt med manden. Hvis dine lommepenge også skal række til cafébesøg og make-up, mens hans bare skal gå til en chokoladebar, kan det jo være lidt ulige. Især, hvis hans interesser er "nødvendigheder" som værktøj, der tages fra fælleskontoen (I princippet kunne han jo låne sig frem. Unødvendigt værktøj, kan så måske sidestilles med make-up'en) Så måske skal I have en snak om, hvor jeres forskellige behov ligger.

Kh Molly

Anmeld

6. november 2011

Ansemusen

Vi får ikke som sådan lommepenge herhjemme, men køber det vi har brug for. Og skal jeg på café, gør jeg bare det. Så har ikke tal på det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.