Camulla skriver:
Hvor menge penge har du i lommepenge til dig selv når er betalt - altså til tøj, cafebesøg osv.?
Uddyb gerne...
Vi har kun 500 kr. hver og det mener min mand er rigeligt, hvor jeg gerne vil have lavet budgettet, om så vi har omkring 2000 hver. Jeg kan ikke leve for de 500 og det skaber ugentlige diskussioner i det lille hjem 
Vi har delt det på en lidt anden måde, og lige nu er jeg på totalt spare budget. Men tre forskellige budgetter, jeg har haft, ser sådan ud.
Totalt sparebudget: 1500 til min del af husholdningen, lommepenge og tøj, 500 til fritidsaktiviteter
Mellembudget: 2000 til min del af husholdningen inkl. lommepenge + 500 til tøj, 500 til fritidsaktiviteter
Fuldt budget: 2000 til min del af husholdningen inkl. lommepenge, 1800 til tøj, kurser, rejser mv
Jeg tror, man skal gøre sig klart, hvad lommepenge skal dække over. Er det kun til en chokoladebar og et ugeblad? Eller skal det også dække tøj, aktiviteter mm.
Det kan evt. være her, det går galt med manden. Hvis dine lommepenge også skal række til cafébesøg og make-up, mens hans bare skal gå til en chokoladebar, kan det jo være lidt ulige. Især, hvis hans interesser er "nødvendigheder" som værktøj, der tages fra fælleskontoen (I princippet kunne han jo låne sig frem. Unødvendigt værktøj, kan så måske sidestilles med make-up'en) Så måske skal I have en snak om, hvor jeres forskellige behov ligger.
Kh Molly