Det begynder at blive rimelig anstrengende det her..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2011

Frøken J.

Gittemor09 skriver:

min datter var nøjagtig på samme måde...

det viste sig så at hun var skæv i ryggen, og måtte til kiropraktor med hende... (og det var alle pengene værd) 

grunden til at hun kun skreg om dagen var at hun ikke slappede af i kroppen der, men var fuldstændig afslappet om natten.... 

måske du skulle prøve at få det tjekket... hvis der ikke er noget galt er det jo bare perfekt, og hvis der er, så er det da dejligt at få det ordnet...!!

Har godt overvejet kiropraktor. Men er det ikke skræmmende at se sådan en pille ved en lille baby?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

Stéphanie

Frøken J. skriver:

Tak for tippet! jeg ved ikke lige hvad der sker, men hun ligger og putter i liften nu! Synes jeg har prøvet de ting før, men nu virker det da.. Svøbte hende, puttede hende med sut og min dyne, og nu ligger hun og hygger og blunder en gang imellem

Haha, jeg kender det godt, man har prøvet før og er overbevist om at det bare ikke virker.... Men man kan hurtigt blive klogere 

Anmeld

31. oktober 2011

Frøken J.

Lotus86 skriver:

Har ikke læst alle svarene igennem, så ved ikke om det er blevet nævnt, men måske det kan være at din datter har refluks?

Det tror jeg ikke hun har - Hun er heller ikke rigtig gylper eller noget

Anmeld

31. oktober 2011

Janni.

Frøken J. skriver:

Det har jeg gjort mange gange, det plejer ikke at have en effekt. Men har svøbt hende nu og puttet hende med tæppe, sut og min bluse, og nu ligger hun faktisk og putter i liften uden at skrige

krydser fingre for at det holder. Silas blev også svøbt om natten, faktisk hver gang han skulle sove. Han havde for vane at "slå" sig selv om natten, og vågnede ved det. 

Vi blev ved med at svøbe ham indtil han selv fandt ud af at komme ud af svøbet. 

For min kærestens skyld, købte vi et formsyet svøb, så kunne han også putte Silas.

Anmeld

31. oktober 2011

Frøken J.

TbCp skriver:

Jeg har hørt at en slyngevugge skulle være fantastisk, derfor har jeg anskaffet mig en til når lillebror kommer til verden.

Derudover... har du prøvet at svøbe hende? Det brugte vi en del til Liva og hun faldt hurtigt til ro på den måde.

Håber hun snart vænner sig til at være ude i den store verden, så du kan få lidt mere tid

Har prøvet at svøbe hende flere gange uden synderlig effekt, men lige nu virkede det.. Ved ikke hvad der sker, men hun sover faktisk i liften lige nu, og jeg lagde hende endda ned imens hun var helt vågen Hun er svøbt, puttet med tæppe, sut og min bluse, og ja, nu sover hun faktisk

Anmeld

31. oktober 2011

Frøken J.

ano14316 skriver:

øv øv øv.. 

Nu kunne jeg ikke mere.. gav lillemanden en sut.. tilgengæld gav det ro.. 
Men har dårlig samvittighed..

Det skal du da ikke have! Der er ikke noget galt med sut. Det giver mange børn tryghed og ro, det er ikke en skam

Anmeld

31. oktober 2011

Frøken J.

Lou87 skriver:

Åhh det lyder som en skidt sitution.. Øv.
Jeg har ikk prøvet det på den måde, så ved ikk om mine råd vil hjælpe.. Men kunne da ikk gå uden og ha svaret dig

Har du evt prøvet og lægge hende udenfor og sove ??
Mange babyer sover bare bedre ude om dagen.
Måske hun vil sove når du går en tur med hende.

Har du evt prøvet og ha en af farmands trøjer og ligge ved hende så hun ikk konstant dufter til dig som lugter af mad ??
Skriger hun længe hvis du evt bare lader hende ligge og kigge lidt på en uro eller lign - måske hun falder i søvn til sidst ??

Nu er hun jo ikk så gammel endnu - så måske når i lærer hinanden ekstra og kende det hjælper lidt på det hele
Man er måske også selv lidt for urolig og bekymret og det ka de nok også mærke.

TAk for råd! Er ikke helt hooked på det med fars trøje, for han bruger parfume, og synes ikke lige hun skal for meget i kontakt med det Men ved du hvad, har lige svøbt hende og puttet hende med min bluse, og nu har hun ligget der så fint i liften og puttet i 30 minutter. Det plejer altså ikke virke! !

Det med uroen virker ikke så meget, til gengæld elsker hun at blive holdt med blikket mod vores dvd-reoler, fordi der er så mange farver. Det giver dog ikke søvn, desværre!

Anmeld

31. oktober 2011

Frøken J.

Zeus skriver:

Jeg vil også sige, ud i barnevognen med hende..

Cajsa HADEDE sin barnevogn, og hun SKREG når vi skulle gå tur med hende, f*ck hvor gad hun den bare ikke! Men det handlede om at få lidt søvnmønster ind i hendes lille krop, så sp'en sagde at vi skulle gå med hende i 2-3 timer om nødvendigt, flere gange om dagen, indtil hun havde fattet pointen - at man skal sove middagslur.. Og det gjorde hun da også til sidst Tror jeg vadede byen rundt i en uge eller mere, flere gange om dagen, mens hun lå og sov i barnevognen. Når vi stod stille, så vågnede hun nemlig igen, så det var med at holde den i bevægelse 

Men det hjalp, og hun blev meget nemmere at ligge efter den uge!

Det var ikke skide fedt i starten, fordi hun vitterligt ikke brød sig om sin barnevogn, men på et tidspunkt bliver man ligeglad med folks undrende blikke.. Hvem har ikke stået med en skrigende baby før? Efter 15-20 min faldt hun i søvn, også hørte jeg ikke mere til hende.. Vågnede hun pga en lyd, så fortsatte jeg bare med at gå, og så sov hun igen videre efter et stykke tid 

Du er godt nok standhaftig, props for det!! Det synes jeg er fedt. Jeg tror jeg må give det en chance. Vi har været på tur med vognen 2 gange, og begge gange har hun sovet som en sten, så jeg ved da hun ikke har noget imod den. Har bare ikke prøvet at gå en lang tur med hende, men det var måske på tide. Så kan jeg også få motion

Anmeld

31. oktober 2011

2721

Frøken J. skriver:

Tak for svaret! Vil også gerne acceptere det, og af og til er det da hyggeligt når hun sover på mit bryst, men har også bare brug for at kunne være mig lidt ind i mellem. Altså bare 5 minutter til lige at gå i bad uden hun skriger for eksempel :/

Har tænkt meget på det med overstimulering, men når det bare er hende og jeg plejer der ikke at køre tv eller noget

Tror mig jeg ved det er hårdt, jeg måtte have Charlie med på wc fordi han græd/skreg indtil han stoppede med at trække vejret.

Reaktionen kan sagtens komme forsinket og det er jo ikke kun tv der kan overstimulere, gæster, uro og meget andet.
Men som andre skriver er en bluse der dufter af dig en mulighed

Anmeld

31. oktober 2011

Frøken J.

AnneBJ skriver:

Og min Felix ligeså!! Rul hende i en babydyne, ikke så hun bliver kvalt jo, men relativt stramt! Gør det inden hun falder i søvn, vug hende som du plejer, og prøv at lægge hende fra dig i fx lift når hun sover. Læg gerne den bluse du har/haft på - eller en stofble du har ligget med om natten - ned til hende, og vug liften helt stille hvis hun vågner!
Når du lægger hende, så tænk ikke: "shit, hun vågner, hun vågner, hun vågner!!" - for de må mærker anspændtheden! Forvent at du SAGTENS kan lægge hende fra dig!!

Jeg svøber hende i dynen næsten hver dag, men det virker kun hvis hun sover hos mig. Men men men, nu har jeg lige svøbt hende i babysvøb, puttet hende med tæppe, sut og min bluse, og hun blunder/sover Det plejer ikke virke!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.