Det begynder at blive rimelig anstrengende det her..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2011

CA

AnneBJ skriver:

Og min Felix ligeså!! Rul hende i en babydyne, ikke så hun bliver kvalt jo, men relativt stramt! Gør det inden hun falder i søvn, vug hende som du plejer, og prøv at lægge hende fra dig i fx lift når hun sover. Læg gerne den bluse du har/haft på - eller en stofble du har ligget med om natten - ned til hende, og vug liften helt stille hvis hun vågner!
Når du lægger hende, så tænk ikke: "shit, hun vågner, hun vågner, hun vågner!!" - for de må mærker anspændtheden! Forvent at du SAGTENS kan lægge hende fra dig!!

Lige hvad jeg ville til at svare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

Filuca

Prøv at læse dette blogindlæg... Måske du kan blive inspireret der mht. slynge? Bloggeren har en lille dreng, der også helst vil være i arm hele tiden

http://www.hverdagenssurdej.dk/2011/10/slyngel.htm l

Anmeld

31. oktober 2011

AnneBJ

Carina87 skriver:

Lige hvad jeg ville til at svare

Anmeld

31. oktober 2011

Mumto3

Frøken J. skriver:

Med Rose, altså!

Lad mig forklare hvor grelt det her: Lige nu er første gang jeg sidder foran min pc siden fredag formiddag - Rose giver mig ikke "lov". Så jeg surfer konstant fra mobilen, når jeg har en chance (læs: når hun sover i mit skød), og kan derfor ikke deltage særlig meget i al hyggen herinde, fordi det er så skide bøvlet.

Jeg forstår simpelthen ikke, hvad der er galt med pigebarnet! Hun sover heldigvis så fint om natten. Fra 23-03, mad, så igen til 06, mad og så lige en time eller to mere. Derfor har jeg heldigvis opladet batterierne. Men i løbet af dagen sover hun bare IKKE! Hun blunder måske 5 min. her og der, og det er så dét.

Når hun ikke blunder, så græder og skriger hun, med mindre hun har brystet i munden. Af og til holder hun også op, hvis jeg vugger hende op og ned og op og ned. Og det er selvom hun er mæt, har ren ble, ikke har luft i maven osv. Det er udmattende, for hun vil bare ikke holde op!

Jeg skal have hende i armene KONSTANT. Hun går helt bananas, hvis jeg vover at ligge hende fra mig. Og HVIS hun endelig sover, er det på min mave/bryst eller i mine arme. Selvom hun sover dyb søvn, så vågner hun, hvis jeg ligger hende.

Jeg fatter det ikke, og jeg forstår ikke, hvad der stikker hende. Min kæreste arbejder meget, så jeg kan ikke en gang give hende fra mig i løbet af dagen, men skal trøste og trøste. Hjælper ikke at tale til hende, for når hun virkelig skriger, så hører hun intet.

What the fox skal jeg gøre????

Nu har jeg bestemt mig at anskaffe en slynge. Men den skal jo ikke være for dyr, da pengene ikke hænger på træerne, så har overvejet denne: http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=7632
Tror i den er god nok trods den billige pris??

Håber i har nogle råd. Udnytter lige at kunne skrive dette lange emne, nu da jeg endelig lige har et øjeblik foran skærmen...

Det er bare så mega hårdt at man skal have prøvet det for at forstå hvor hårdt det er!

Med hensyn til slynge, så kender jeg ikke den slynge du linker til (altså jeg har ikke stået med den i hånden) men den ser fin og god ud.

Den har alu-ringe, åben hale og er upolstreret. Det er de tre ting jeg plejer at lægge vægt på når jeg skal anbefale en god begynder slynger.

Men ellers køb en brugt. Der er masser af fede slynger tilsalg der er brugte.

Hvis du køber en slynge, og har problemer emd at få den til at fungere, vil jeg gerne hjælpe (er slyngevejleder). Du skriver bare en pb.

Anmeld

31. oktober 2011

Nettemor

Nu har jeg ikke læst hele tråden så ved ikke om der er en det har foreslået det. Men har du prøvet at svøbe hende. Når hun falder i søvn hos dig og du så flytter hende så har hun pludselig ikke varmen fra dig og så vågner hun og bliver bange fordi hun ikke er hvor hun var ( sådan var det her). Men hvis du svøber hende. Evt bare dynen omkring hende så mærker hun ikke varmen forsvinde på samme måde og hvis hun så laver lidt lyde som om hun skal til at vågne lægger du din hånd på hendes bryst med et let tryk og evt hvisker lidt til hende så hun ved du er der. Det gik rent ind her.

Beklager det er lidt rodet men er på mobilen..

Anmeld

31. oktober 2011

StineW79

Profilbillede for StineW79
Har en sort slynge du gerne må , men aner ik hvordan man laver en pb. Så kan du bare betale Porto, hvis det har interasse. Den er fra Bilka. Nærmest ik brugt, da vi også fik en bæresele. Her havde thea kolik og det eneste der virkede var at gå med hende hele tiden, men det var r.. Hårdt at gøre 6 stive timer i streg. Tog hende til zoneterapout og det hjalp efter 3 gange. Her hjalp det underligt nok at støvsuge. Fik forklaret af Sp at det har noget at gøre med at det er en monoton lyd.. Ellers vikle i tæppe og en sut skader altså heller ik.... Håber det snart bliver bedre! Vh Stine

Anmeld

31. oktober 2011

Frøken J.

BabyBambi skriver:

Det kender jeg alt for godt det der, der er bare tusind ting man gerne vil, men man kan jo så sige at hvis hun skal være hos dig hele tiden, hvor meget får du så fra hånden any way?

Jeg synes helt sikkert du skulle give det et forsøg, det tog også mig lidt tid at få det på benene og kender også godt det med frygten for at stå der med en rigtig ulykkelig baby.. Men sørg for hun er godt mæt inden du tager afsted, så ville det undre mig meget hvis du fik problemer med hende.. (Jeg har sådan en lille spille-kanin man trækker i halen og så spiller den en lille melodi, den hænger i barnevognskassen og vågner Frej på turen, så får han sutten og så trækker jeg i kaninen og så sover han igen )

Frej og jeg har allerede været på vores første tog tur mellem Århus og Høje Tåstrup og jeg var så skide bange inden jeg skulle afsted, kæresten skulle nærmest sparke mig afsted hehe, men det hele gik bare så fint!!

Du skal bare ud og gøre dig nogle gode erfaringer med det og altså den friske luft og det at komme lidt ud og ikke bare sidde alene derhjemme dag ud og dag ind, det ville helt sikkert også være rart for dig..

Du har så ret, du har så ret! Jeg må bide mig i det og ud. Og hvis jeg bare går en god tur her i nabolaget kan det jo ligesom heller ikke genere nogen, at hun græder. SKal jo ikke i bus eller butikker eller noget. Så skal jeg bare have slæbt alt det barnevognshejs ned. Det er satme så tungt, at det halve kan være nok. Og så med hende selv på 4,5 kilo

Flot med den togtur! Det ville jeg godt nok også finde ekstremt angstprovokerende!

Anmeld

31. oktober 2011

Frøken J.

Nessie skriver:

Det er ikke nemt, hvis den lille kun vil hænge på mor hele tiden.

Har I prøvet om en sut kan berolige hende lidt?

Jeg har ikke så mange gode råd, da vi egentlig bare havde Daniel på os mere eller mindre hele tiden, da han var helt lille. Ikke fordi han var hys, men sådan blev det bare

Skulle vi have mad, uden uro, lagde vi ham i skråstolen, og vippede med ham, så var han underholdt så længe.

Vi lagde ham også ret tidligt under et legestativ, og det kunne han få rigtig meget tid til at gå med.

Vi ville ikke have ham i sengen, så vi købte en bedside crib, så han var tæt på mig, men stadig lå for sig selv. Jeg sov nemlig heller ikke ordentligt med ham i sengen, så det var dejligt da han lå for sig selv. Ved ikke om noget lignende kan være muligt for jer, eller om hun bare kun vil sove, når hun kan mærke mor?

Ellers kunne det måske være en idé lige at få hende gennemgået hos en børnekiropraktor, der kan jo være noget der sidder og generer hende

Sutten var hun mega glad for en årgang, men så mistede hun interessen igen. Har dog forsøgt at give hende den lidt mere i dag, og her til aften hitter den lidt igen. Jeg ved ikke hvad der sker, men hun ligger faktisk i liften nu og har ligget der i 10 minutter uden at græde. Har taget alle de forskellige tricks i brug, har da ellers brugt dem før, men nu virker de vidst. Svøbt hende stramt, lagt hende med tæppe over, sut i mund og den top jeg har haft på i dag ved siden af hendes hoved.. Hun falder lidt hen af og til og har ikke skreget endnu.. Faktisk har hun ikke grædt siden hun vågnede kl. 18.30 og blev ammet Det ligner hende ikke! dte hjælper åbenbart at oprette et emne om det...

Har også stærkt overvejet kiropraktor!

Anmeld

31. oktober 2011

Frøken J.

Wulffi89 skriver:

Ville ikke gå fra din indlæg uden et kram

Jeg har ikke haft de samme problemer som dig, men hvis min datter har været ustyrlig har jeg gået en tur med hende og det plejer at hjælpe..

Med hensyn til at nå ting derhjemme SÅ LAD DET LIGGE!! Få evt din kæreste til at ordne lidt når han kommer hjem, det gjorde vi herhjemme da hun vores var helt bette, det kommer med tiden at man kan nå alt det man gerne vil, tag dig hellere af dig selv og Rose

Håber at i begynder at få lidt mere ro med tiden..

Tak, du er sød

Jeg er dårlig til at lade det ligge, fordi det stresser mig, hvis der ligner lort. Kan ikke lade være at tænke på det, og det ødelægger mit humør :/ Min kæreste kommer sent hjem og arbejder om aftenen, så han har heller ikke den store tid til at ordne alle de ting, så det er lidt tricky!

Anmeld

31. oktober 2011

Frøken J.

Sofia skriver:

Ja, altså jeg bor på 3. sal og synes også det er noget bøvl. Men er alligevel ude hver dag da jeg ellers bliver skør af at gå derhjemme. Kan du ikke have barnevognen stående nederst i opgangen, så det kun er en lift der skal med op og ned?

Der er desværre ikke noget sted i opgangen den kan stå.. Og så er der godt nok noget cykelkælder, men der bor en del suspekte typer her, og folk får tid stjålet vasketøj og sådan, så jeg tør ikke løbe den risiko

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.