Det begynder at blive rimelig anstrengende det her..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2011

Heidimed lea

hejsa det lyder rigtig hårdt..  lyder som lidt kolikagtig...  og rigtig hårdt for dig..

jeg har en super fed ringslynge som du må købe for 150 incl  den er råhvid og jeg brugte den til mit kolikbarn.. den er så nem og komme i og gå rundt med og blød..

tjek evt slingeasy  google den så kan du se den

ellers havde vi rigtig god erfaring med kiropraktor også mht søvn

mvh Heidi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

Gittemor09

Frøken J. skriver:

Med Rose, altså!

Lad mig forklare hvor grelt det her: Lige nu er første gang jeg sidder foran min pc siden fredag formiddag - Rose giver mig ikke "lov". Så jeg surfer konstant fra mobilen, når jeg har en chance (læs: når hun sover i mit skød), og kan derfor ikke deltage særlig meget i al hyggen herinde, fordi det er så skide bøvlet.

Jeg forstår simpelthen ikke, hvad der er galt med pigebarnet! Hun sover heldigvis så fint om natten. Fra 23-03, mad, så igen til 06, mad og så lige en time eller to mere. Derfor har jeg heldigvis opladet batterierne. Men i løbet af dagen sover hun bare IKKE! Hun blunder måske 5 min. her og der, og det er så dét.

Når hun ikke blunder, så græder og skriger hun, med mindre hun har brystet i munden. Af og til holder hun også op, hvis jeg vugger hende op og ned og op og ned. Og det er selvom hun er mæt, har ren ble, ikke har luft i maven osv. Det er udmattende, for hun vil bare ikke holde op!

Jeg skal have hende i armene KONSTANT. Hun går helt bananas, hvis jeg vover at ligge hende fra mig. Og HVIS hun endelig sover, er det på min mave/bryst eller i mine arme. Selvom hun sover dyb søvn, så vågner hun, hvis jeg ligger hende.

Jeg fatter det ikke, og jeg forstår ikke, hvad der stikker hende. Min kæreste arbejder meget, så jeg kan ikke en gang give hende fra mig i løbet af dagen, men skal trøste og trøste. Hjælper ikke at tale til hende, for når hun virkelig skriger, så hører hun intet.

What the fox skal jeg gøre????

Nu har jeg bestemt mig at anskaffe en slynge. Men den skal jo ikke være for dyr, da pengene ikke hænger på træerne, så har overvejet denne: http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=7632
Tror i den er god nok trods den billige pris??

Håber i har nogle råd. Udnytter lige at kunne skrive dette lange emne, nu da jeg endelig lige har et øjeblik foran skærmen...

min datter var nøjagtig på samme måde...

det viste sig så at hun var skæv i ryggen, og måtte til kiropraktor med hende... (og det var alle pengene værd) 

grunden til at hun kun skreg om dagen var at hun ikke slappede af i kroppen der, men var fuldstændig afslappet om natten.... 

måske du skulle prøve at få det tjekket... hvis der ikke er noget galt er det jo bare perfekt, og hvis der er, så er det da dejligt at få det ordnet...!!

Anmeld

31. oktober 2011

Janni.

LilyMarleen skriver:

Jeg skulle lige til at skrive det samme!! Det har en utrolig effekt :-)

Det var utrolig svært at gøre i starten, jeg følte faktisk at det var et overgreb på ham. Men sikke en effekt  

Det var noget, vi kunne li 

Anmeld

31. oktober 2011

Lotus86

Har ikke læst alle svarene igennem, så ved ikke om det er blevet nævnt, men måske det kan være at din datter har refluks?

Anmeld

31. oktober 2011

TbCp

Jeg har hørt at en slyngevugge skulle være fantastisk, derfor har jeg anskaffet mig en til når lillebror kommer til verden.

Derudover... har du prøvet at svøbe hende? Det brugte vi en del til Liva og hun faldt hurtigt til ro på den måde.

Håber hun snart vænner sig til at være ude i den store verden, så du kan få lidt mere tid

Anmeld

31. oktober 2011

ano14316

øv øv øv.. 

Nu kunne jeg ikke mere.. gav lillemanden en sut.. tilgengæld gav det ro.. 
Men har dårlig samvittighed..

Anmeld

31. oktober 2011

Lou87

Frøken J. skriver:

Med Rose, altså!

Lad mig forklare hvor grelt det her: Lige nu er første gang jeg sidder foran min pc siden fredag formiddag - Rose giver mig ikke "lov". Så jeg surfer konstant fra mobilen, når jeg har en chance (læs: når hun sover i mit skød), og kan derfor ikke deltage særlig meget i al hyggen herinde, fordi det er så skide bøvlet.

Jeg forstår simpelthen ikke, hvad der er galt med pigebarnet! Hun sover heldigvis så fint om natten. Fra 23-03, mad, så igen til 06, mad og så lige en time eller to mere. Derfor har jeg heldigvis opladet batterierne. Men i løbet af dagen sover hun bare IKKE! Hun blunder måske 5 min. her og der, og det er så dét.

Når hun ikke blunder, så græder og skriger hun, med mindre hun har brystet i munden. Af og til holder hun også op, hvis jeg vugger hende op og ned og op og ned. Og det er selvom hun er mæt, har ren ble, ikke har luft i maven osv. Det er udmattende, for hun vil bare ikke holde op!

Jeg skal have hende i armene KONSTANT. Hun går helt bananas, hvis jeg vover at ligge hende fra mig. Og HVIS hun endelig sover, er det på min mave/bryst eller i mine arme. Selvom hun sover dyb søvn, så vågner hun, hvis jeg ligger hende.

Jeg fatter det ikke, og jeg forstår ikke, hvad der stikker hende. Min kæreste arbejder meget, så jeg kan ikke en gang give hende fra mig i løbet af dagen, men skal trøste og trøste. Hjælper ikke at tale til hende, for når hun virkelig skriger, så hører hun intet.

Nu har jeg bestemt mig at anskaffe en slynge. Men den skal jo ikke være for dyr, da pengene ikke hænger på træerne, så har overvejet denne: http://www.tojbamsen.dk/product.asp?product=7632

Håber i har nogle råd. Udnytter lige at kunne skrive dette lange emne, nu da jeg endelig lige har et øjeblik foran skærmen...

Åhh det lyder som en skidt sitution.. Øv.
Jeg har ikk prøvet det på den måde, så ved ikk om mine råd vil hjælpe.. Men kunne da ikk gå uden og ha svaret dig

Har du evt prøvet og lægge hende udenfor og sove ??
Mange babyer sover bare bedre ude om dagen.
Måske hun vil sove når du går en tur med hende.

Har du evt prøvet og ha en af farmands trøjer og ligge ved hende så hun ikk konstant dufter til dig som lugter af mad ??
Skriger hun længe hvis du evt bare lader hende ligge og kigge lidt på en uro eller lign - måske hun falder i søvn til sidst ??

Nu er hun jo ikk så gammel endnu - så måske når i lærer hinanden ekstra og kende det hjælper lidt på det hele
Man er måske også selv lidt for urolig og bekymret og det ka de nok også mærke.

Anmeld

31. oktober 2011

Zeus

Frøken J. skriver:

Med Rose, altså!

Jeg vil også sige, ud i barnevognen med hende..

Cajsa HADEDE sin barnevogn, og hun SKREG når vi skulle gå tur med hende, f*ck hvor gad hun den bare ikke! Men det handlede om at få lidt søvnmønster ind i hendes lille krop, så sp'en sagde at vi skulle gå med hende i 2-3 timer om nødvendigt, flere gange om dagen, indtil hun havde fattet pointen - at man skal sove middagslur.. Og det gjorde hun da også til sidst Tror jeg vadede byen rundt i en uge eller mere, flere gange om dagen, mens hun lå og sov i barnevognen. Når vi stod stille, så vågnede hun nemlig igen, så det var med at holde den i bevægelse 

Men det hjalp, og hun blev meget nemmere at ligge efter den uge!

Det var ikke skide fedt i starten, fordi hun vitterligt ikke brød sig om sin barnevogn, men på et tidspunkt bliver man ligeglad med folks undrende blikke.. Hvem har ikke stået med en skrigende baby før? Efter 15-20 min faldt hun i søvn, også hørte jeg ikke mere til hende.. Vågnede hun pga en lyd, så fortsatte jeg bare med at gå, og så sov hun igen videre efter et stykke tid 

Anmeld

31. oktober 2011

AnneBJ

Beklager, jeg har ikke lige læst de andres svar igennem, men har du prøvet at svøbe hende? 

Silas var ligesom din Rose om dagen, indtil vi svøbte ham. 

Og min Felix ligeså!! Rul hende i en babydyne, ikke så hun bliver kvalt jo, men relativt stramt! Gør det inden hun falder i søvn, vug hende som du plejer, og prøv at lægge hende fra dig i fx lift når hun sover. Læg gerne den bluse du har/haft på - eller en stofble du har ligget med om natten - ned til hende, og vug liften helt stille hvis hun vågner!
Når du lægger hende, så tænk ikke: "shit, hun vågner, hun vågner, hun vågner!!" - for de må mærker anspændtheden! Forvent at du SAGTENS kan lægge hende fra dig!!

Anmeld

31. oktober 2011

Janni.

AnneBJ skriver:

Og min Felix ligeså!! Rul hende i en babydyne, ikke så hun bliver kvalt jo, men relativt stramt! Gør det inden hun falder i søvn, vug hende som du plejer, og prøv at lægge hende fra dig i fx lift når hun sover. Læg gerne den bluse du har/haft på - eller en stofle du har ligget med om natten - ned til hende, og vug liften helt stille hvis hun vågner!
Når du lægger hende, så tænk ikke: "shit, hun vågner, hun vågner, hun vågner!!" - for de må mærker anspændtheden! Forvent at du SAGTENS kan lægge hende fra dig!!

Helt enig..!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.