Det begynder at blive rimelig anstrengende det her..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

31. oktober 2011

Frøken J.

Puslingen skriver:

Min søn var og er på samme måde. Jeg tror det bedste bare er at accepter at din datter har et stort tryghedsbehov. Her brugte jeg en stræk ikke hvis vi skulle ud og gå som han kunne ligge i og få opfyldt sit behov for tryghed.
Ellers indrettede jeg mig bare efter det, ved så vidt muligt at accepter at det er sådan han er.

Det er super hårdt at være så bundet men det er jo kun for en periode, pludselig gider de sket ikke at putte og sådan noget.
Mht ringslynge så husker jeg at charlies vilde bevægelser gjorde at det var helt umuligt at få det til at fungere.

Evt overvej om det er fordi der sker for meget og hun er overstimuleret. Charlie græd meget hvis fx der kørte tv, eller var sæt for meget farver og gang i den.

Tak for svaret! Vil også gerne acceptere det, og af og til er det da hyggeligt når hun sover på mit bryst, men har også bare brug for at kunne være mig lidt ind i mellem. Altså bare 5 minutter til lige at gå i bad uden hun skriger for eksempel :/

Har tænkt meget på det med overstimulering, men når det bare er hende og jeg plejer der ikke at køre tv eller noget

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. oktober 2011

Frøken J.

mortilflere skriver:

det er en periode  (mind mig lige om mine ord om en mdr ik )

Prøv at tag en bluse du har gået eller sovet med i et døgn , det kan gøre at de falder til ro med den i liften 

Og så kan man godt spise af paptallarkner en over gang

Hihi, skal nok minde dig om det!

Det er et mirakel, men hun sover i liften lige nu! Og lagde hende ned, imens hun var vågen. Synes jeg har prøvet det forskellige tricks før, men nu virkede de.. Svøbte hende med armene ind til siden i et babysvøb, puttede hende med et tæppe over, sut i munden og min bluse ved hovedet. Og nu sover hun sku

Anmeld

31. oktober 2011

Hailiesmom11

Frøken J. skriver:

Tak, du er sød

Jeg er dårlig til at lade det ligge, fordi det stresser mig, hvis der ligner lort. Kan ikke lade være at tænke på det, og det ødelægger mit humør :/ Min kæreste kommer sent hjem og arbejder om aftenen, så han har heller ikke den store tid til at ordne alle de ting, så det er lidt tricky!

Det er jeg sku også  men det du altså nødt til når du har en bette en der kræver din opmærksomhed...

Min kæreste arbejder også om aftenen og så ordner vi tingene sammen om formiddagen...

Anmeld

31. oktober 2011

Frøken J.

Tullemuzz skriver:

Kan ikke rigtig komme med så mange råd men vil bare fortælle at min mor havde det på samme måde med mig da jeg var lille, jeg havde kolik og var kun rolig ved mor så hun havde mig i en slynge mens hun rydede op og gjorde rent min søn ville ikke sove ved mig men kun når han blev lagt i lift eller seng

Tak fr svaret - det er rart at vide man ikke er alene

Anmeld

31. oktober 2011

Nessie

Frøken J. skriver:

Sutten var hun mega glad for en årgang, men så mistede hun interessen igen. Har dog forsøgt at give hende den lidt mere i dag, og her til aften hitter den lidt igen. Jeg ved ikke hvad der sker, men hun ligger faktisk i liften nu og har ligget der i 10 minutter uden at græde. Har taget alle de forskellige tricks i brug, har da ellers brugt dem før, men nu virker de vidst. Svøbt hende stramt, lagt hende med tæppe over, sut i mund og den top jeg har haft på i dag ved siden af hendes hoved.. Hun falder lidt hen af og til og har ikke skreget endnu.. Faktisk har hun ikke grædt siden hun vågnede kl. 18.30 og blev ammet Det ligner hende ikke! dte hjælper åbenbart at oprette et emne om det...

Har også stærkt overvejet kiropraktor!

Det er bare dét der skal til  Hver gang der er noget underligt med vores børn, skriver vi et indlæg, og så opfører de sig godt igen  Det skulle jeg have vidst i formiddags, Daniel var bare på tværs med alt, og totalt nej-siger

Husk at sutter til nyfødte egentlig kun er til for tidligt fødte. Store /  normal størrelse babyer skal have sutter i stor størrelse, ellers kan de ikke få krøllet tungen ordentligt rundt om den.

Jeg kan desværre ikke anbefale en god kiropraktor i dit område, kender kun til en her i kolding, med speciale i børn, og der er jo nok lige lovlig langt at køre for det

Anmeld

31. oktober 2011

Skovrup

Profilbillede for Skovrup
Read the baby, not the books.
Vil henvise dig til www.slyngebarn.dk hvor du kan få hjælp til valg af slynge og der er altid en slyngel der vil hjælpe dig med at lære at bære din datter. Jeg brugte slynge til min søn fordi han de første 3 mdr havde kolik. Det hjalp meget, da han havde brug for nærhed og tryghed, de første to mdr af hans liv sov han faktisk kun i den om dagen.

En ringslynge er fantastisk, men den er lidt hård i længden da vægten er på én skulder, så vil anbefale dig en strækvikle (ser besværlig ud men tro mig den er faktisk oki

Anmeld

31. oktober 2011

Frøken J.

Stéphanie skriver:

Hejsa 

Puha det er bare SÅ hårdt sådan noget! Vi har lige haft 1½ uge hvor Xander hverken ville sove nat eller dag, og i går aftes fik jeg bare nok og tænkte at jeg da forhe....e måtte få ham til at sove da jeg bare ikke kunne hænge sammen mere. Som sagt så gjort! (efter 1 times forsøg ) Jeg endte med at lade ham falde i søvn i mine arme og lagde ham derefter i seng, ja, han vågnede med tænkte at det måske kunne have lidt og gøre med ikke at kunne mærke mor, så jeg lagde den top jeg havde på ned til hans hoved så han kunne putte med den og 1-2-3 knægten sov! Hele natten. Gjorde det samme til hans formiddagslur i dag der altid max har varet 20min. Xander sov i 1½ time. 

Prøv det, det kan jo ske det også virker for jer

Held og lykke i hvert fald

Tak for tippet! jeg ved ikke lige hvad der sker, men hun ligger og putter i liften nu! Synes jeg har prøvet de ting før, men nu virker det da.. Svøbte hende, puttede hende med sut og min dyne, og nu ligger hun og hygger og blunder en gang imellem

Anmeld

31. oktober 2011

Frøken J.

Janni. skriver:

Beklager, jeg har ikke lige læst de andres svar igennem, men har du prøvet at svøbe hende? 

Silas var ligesom din Rose om dagen, indtil vi svøbte ham. 

Det har jeg gjort mange gange, det plejer ikke at have en effekt. Men har svøbt hende nu og puttet hende med tæppe, sut og min bluse, og nu ligger hun faktisk og putter i liften uden at skrige

Anmeld

31. oktober 2011

Frøken J.

Dansker I Holland skriver:

Puuuha det lyder ikke sjovt Jeg ved ikke hvad jeg skal sige eller give af gode råd, men kan kun sige at hang in there Ved det er SUPER hårdt, men det går over igen. I promise

Tusind tak

Anmeld

31. oktober 2011

Frøken J.

Heidimed lea skriver:

hejsa det lyder rigtig hårdt..  lyder som lidt kolikagtig...  og rigtig hårdt for dig..

jeg har en super fed ringslynge som du må købe for 150 incl  den er råhvid og jeg brugte den til mit kolikbarn.. den er så nem og komme i og gå rundt med og blød..

tjek evt slingeasy  google den så kan du se den

ellers havde vi rigtig god erfaring med kiropraktor også mht søvn

mvh Heidi

Den kunne jeg godt have interesse i Vil du skrive til mig privat?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.