Hvordan kan det være "lovligt" at ryge, når man er gravid?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. oktober 2011

SaraB

Dorthe1986 skriver:

Synes det er sjovt, at man bliver kaldt fanatisk ikke-ryger fordi man synes det er dybt forkert at ryge under graviditet. Fordi man synes at at det er forkert, at en gravid med vilje tager en smøg i munden og derved bevidst udsætter sit barn for skadelige stoffer og risici for at blive syg mm.

Hvordan kan det være, at være fanatisk? Er det egentlig ikke bare at tage hensyn til guldklumpen i maven?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. oktober 2011

Camulla

Stjernestoev skriver:

Vi kan jo ikke ændre hele verden. Der vil altid være os i luften, men du kan bestemt ændre dit eget behov, og undgå at dit barn lider mere end nødvendigt!

Anmeld

24. oktober 2011

Stjernestoev

Dorthe1986 skriver:

Ja jeg tror nu heller ikke at et forbud er vejen frem, men mere oplysning og gratis behandling!

Det er jo tydeligt oplysning hjælper

Er faktisk ret chokeret over man ikke kan få gratis hjælp..

Anmeld

24. oktober 2011

Stjernestoev

Peanut skriver:

Det lyder til du har meget viden 

Så ville lige høre med passiv rygning i graviditeten? Er det ligeså skidt? Kan det skade bebs lige så meget, som hvis man selv røg?  

Det er jo noget som står på internettet, og i alle bøger. Så det med faktaerne er jo noget jeg har taget derfra

Anmeld

24. oktober 2011

Carina:-)

Muhmi skriver:

Jeg kalder det fanatisk at ville have gjort det ulovligt... At i tager hensyn til jeres babyer er ikke fanatisk, det er alm. sund fornuft... Men at man synes det er iorden at tage retten til at være voksen og selv bestemme over eget liv, fra folk, det er fanatisme

Men hvad med børnene?

Har de ikke også retten til at sige nej tak til røg?

Anmeld

24. oktober 2011

Carina:-)

Stjernestoev skriver:

Det er jo tydeligt oplysning hjælper

Er faktisk ret chokeret over man ikke kan få gratis hjælp..

Det kan man da også.

Der er gratis rygestopkurser til gravide.

Anmeld

24. oktober 2011

Stjernestoev

Peanut skriver:

Det lyder til du har meget viden 

Så ville lige høre med passiv rygning i graviditeten? Er det ligeså skidt? Kan det skade bebs lige så meget, som hvis man selv røg?  

Altså jeg kan godt finde noget Info til dig, hvis du gerne vil vide det

Anmeld

24. oktober 2011

Dorthe1986

benjamins'mor skriver:

Årh, haha, nu bliver det skisme svært at skrive.

Altså, det er meget svært at stoppe med at ryge, når først man ryger. Og ikke-rygere ved jo heller ikke hvor svært det er, måske derfor de har så svært ved at sætte sig ind i det.

Havde jeg blevet tilbudt noget gratis behandling, havde jeg glædeligt takket ja, så havde jeg også været røgfri idag, hvilket jeg ville være glad for. Men jeg gik til rygekonsultation ved min jordemoder, hvor vi bare sad og snakkede om rygning, ikke lige fordi det hjælper på det.

Forstår godt det er svært at holde op med at ryge, har selv været ryger men det var da også noget tamt rygestophjælp du kunne få har du prøvet at læse bogen Endelig ikke-ryger skrevet af Allen Carr? Jeg læste den over en weekend og har ikke røget siden og det bedste af det hele er at jeg ikke har savnet det overhovedet og nu er det over 1,5 år siden jeg stoppede men selvfølgelig kun hvis du stadig vil holde op

Anmeld

24. oktober 2011

Mor til Ella

Fordi vi er frie mennesker Det synes jeg godt nok det må være op til den enkeltes samvittighed, ligesom med rødt kød, parfume, hårfarve, og hvad folk ellers kan himle op om.

Synes virkelig noglegange man skal bruge energien på sig selv.

Jeg er ikke ryger, og synes heller ikke det er ok og ryge, men det er da virkelig ikke mit problem

Anmeld

24. oktober 2011

<3

kiwilouise skriver:

nu undrer jeg mig bare

skullde den gravide så også forbydes at gå i indre københavn? det svarer jo til at ryge 40 smøger om dagen hvor der også i luften er flere giftstoffer end i en cigaret.

Det er altså en skrøne opfundet af inkarnerede ryger... Undersøgelser viser at finpartikelforurening af biler særligt i indre by er skadeligt ja men i langt mindre grad end rygning eller passiv rygning.

Kh Kirsten

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.